وقتی صنعت کمر به قتل انسان می‌بندد؛ ۵ ماده‌ی مخدر صنعتی جدید

دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
مطالعه 5 دقیقه
با پیشرفت صنایع شیمیایی و داروسازی سوداگران مرگ به ترکیبات ارزان‌قیمت و جدیدی روی آورده‌اند که تأثیری چندین برابر مخرب‌تر از مخدرهای سنتی بر ذهن و بدن مصرف کنندگان باقی می‌گذارد؛ برای آشنایی با این مواد و اثرات ویرانگرشان همراه زومیت باشید.
تبلیغات

هوشیاری و اختیار از بزرگترین نعمت‌هایی است که انسان از آن بهره‌مند شده و به نوعی تفاوت اصلی میان انسان و حیوان قدرت استدلال و تصمیم‌گیری است، اما عجیب آنکه برخی برای غلبه این هوشیاری دست به دامن هر نوع ماده‌ی مخدر و روانگردان می‌شوند تا شاید لحظاتی را شادتر بگذرانند و حسی جدید را تجربه کنند، غافل از آنکه با این تجربه‌های کوچک چه تأثیر ویرانگری بر روی زندگی و آینده‌ی خود باقی می‌گذارند. گفته می‌شود سودجویان مواد مخدر صنعتی و روانگردان را فاقد اثرات اعتیاد آور معرفی می‌کنند که تأثیر محدودی بر انسان باقی می‌گذارد، اما در واقع مخدرهای صنعتی بسیار ویرانگرتر از آن چیزی هستند که می‌توان تصور کرد. در ادامه برای آشنایی خوانندگان عمدتاً جوان زومیت نگاهی داریم به پنج نوع از قوی‌ترین افیون‌های صنعتی و آنچه در ذهن و بدن انسان باقی خواهند گذاشت.

۱. کروکودیل

krokodil

این ماده بخشی تیره و زبر از پوست و گوشت فاسد شده را باقی می‌گذارد که همین باعث شده به نام گوشتخوار یا کروکودیل مشهور شود

گروهی از مواد مخدر خیابانی به نام دزومورفین وحشتناک‌ترین تأثیرات ممکن را در قربانیان باقی خواهند گذاشت؛ مشتقی ارزان‌قیمت از کدئین که در نفت، بنزین، الکل و یا تینر ساختمانی حل شده و معتادان به صورت زیر جلدی به بدنشان تزریق می‌کنند. این ماده بخشی تیره و زبر از پوست و گوشت فاسد شده را از خود باقی می‌گذارد که همین امر باعث شده تا به نام گوشتخوار یا کروکودیل مشهور شود. در حالی که پیش از این مصرف کروکودیل به روسیه و کشورهای بلوک شوروی سابق محدود شده بود امروزه مصرف این ماده در کشورهای دیگر نیز رواج یافته است. افرادی که موفق شده‌اند اعتیاد به این ماده را ترک کنند تا آخر عمر از اثرات مخرب آن رنج خواهند برد. درد و زخم‌های عمیق بر روی بدن، آسیب به استخوان و قطع اندام. مشکلات در تکلم و مهارت‌های حرکتی و آسیب‌های مختلف مغزی فقط بخشی از عواقب استفاده از کروکودیل است.

۲. 2C-P

2c p

نوع ناشناخته‌ای از توهم مصنوعی با استفاده از این ماده به وجود می‌آید؛ 2C-P مخدری بسیار قوی با اثرات روانگردانی شدید و طولانی مدت است. تأثیرات مخرب این ماده چند ساعت پس از مصرف شروع می‌شود و طبق گزارش‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت طول خواهد کشید. به گزارش پلیس چهار نوجوان که در جریان یک کنسرت از این ماده استفاده کرده بودند همزمان بیهوش شده‌اند و مدتی بعد جریان تنفسی و نبض آن‌ها نیز قطع شد.

۳. روغن حشیش بوتان

wax

از دست دادن هوشیاری در افرادی که در معرض دود BHO قرار می‌گیرند تنها یکی از تأثیرات این افیون بر انسان است

همچنین این ماده با نام‌های کهربا، عسل، موم، موم گوش و یا با حروف اختصاری BHO نیز شناخته می‌شود. روغن حشیش بوتان شکل بسیار متمرکز شده‌ای از ماده‌ی مؤثر تشکیل دهنده‌ی ماری جوانا (تترا هیدرو کانابینول یا THC) است. این ماده را توسط فلزی داغ می‌سوزانند و دود آن را تنفس می‌کنند. علی‌رغم اینکه روغن حشیش بوتان از مواد تشکیل دهنده‌ی ماری جوانا است اما تأثیراتی بسیار فراتر از آن دارد که از دست دادن هوشیاری در افرادی که در معرض دود آن قرار می‌گیرند تنها یکی از آن‌ها است. BHO محلول در حلال‌های روغنی که اکثراً آتش‌زا هستند به فروش میرسد بنابراین خطراتی مانند آتش‌سوزی را نیز باید به تأثیرات منفی این ماده اضافه کرد. با کم کردن دُز این ماده از آن حشیش مصنوعی ساخته می‌شود.

۴. مالی

Molly

توهم زایی بسیار قدرتمند مالی می‌تواند به صدمات مادام العمرمغزی و در نهایت مرگ منتهی شود

ماده‌ی فعال تشکیل دهنده‌ی روان‌گردان مشهور یعنی اکستازی (MDMA (3,4-methylenedioxy-N-methylamphetamine است و از تصفیه‌ی کریستال‌های MDMA قوی‌ترین ماده‌ی روان‌گردان یعنی Molly به دست می‌آید. توهم زایی بسیار قدرتمند مالی می‌تواند به صدمات همیشگی مغزی و در نهایت مرگ منتهی شود؛ با بالا رفتن خلوص کریستال‌های MDMA در مالی نسبت به اکستازی تأثیرات وحشتناک این ماده در قربانیان افزایش پیدا می‌کند. همانند اکستازی حس اطمینان به شدت بالا همراه با توهم از تأثیرات این ماده است که باعث رخ دادن حوادثی وحشتناک برای مصرف کنندگان آن می‌شود.

۵. ساب اوکسان

suboxone strips

خود زنی و دیگر زنی از تأثیرات مخرب ساب اوکسان است

باپرونورفین نوعی مسکن است که در دُزهای محدود برای کاهش درد معتادان در حال ترک مخدرهای قوی مانند هروئین و هیدروکدون تجویز می‌شود. این ماده که با نام Suboxone در بازار عرضه شده است علیرغم موفقیت در درمان اعتیاد، مصرف آن به عنوان یک ماده‌ی مخدر جدید افزایش یافته است. بیش از نیمی مصرف کنندگان این ماده از آن برای استفاده‌های تفریحی استفاده می‌کنند. خود زنی و دیگر زنی تنها قسمتی از تأثیرات مخرب روانی سو مصرف باپرونورفین است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات