مایکروسافت به دلیل فروش محصولاتش در بازار سیاه از شرکت بازیافت GER‌ شکایت کرد

یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت از شرکت بازیافت GER به دلیل فروش لایسنس ۷۰,۰۰۰ نسخه آفیس ۲۰۱۰ در بازار سیاه شکایت کرده است. ردموندی‌ها معتقدند این شرکت به خوبی موارد ایمنی را در زمینه بازیافت محصولات مایکروسافت رعایت نکرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت هفته گذشته شرکت بازیافت GER را مورد پیگرد قانونی قرار داد. ۱۰ نفر از کارمندان شرکت بازیافت GER متهم هستند که حدود ۷۰,۰۰۰ لایسنس استفاده نشده آفیس ۲۰۱۰ را دزدیده و در بازار سیاه به فروش رسانده‌اند که این امر خسارت میلیون دلاری را به مایکروسافت تحمیل کرده است.

در این شکایت‌نامه  از دنی و گری کیرک پاتریک- صاحبان شرکت بازیافت نام برده شده و مایکروسافت مدعی شده است که خطای این افراد در مراقبت از کارت‌های حاوی لایسنس آفیس شرکت مایکروسافت منجر به این دزدی و توزیع غیر قانونی این لایسنس‌ها و ثبت آن‌ها شده است.

همچنین ردموندی‌ها مدعی شده‌اند که مالکان شرکت بازیافت GER‌ بطور عمدی چشم خود را به روی این کار خلاف قانون بسته‌اند و حالا باید خسارت مایکروسافت را جبران کنند. 

طبق قراردادی که در سال ۲۰۰۹ بین مایکروسافت و شرکت GER منعقد شد، قرار شده بود که این شرکت، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای استفاده نشده که مایکروسافت نیازی به آن‌ها ندارد، نگهداری و بازیافت کند البته به نظر می‌رسد که با این اتفاق جدیدی که رخ داده این قرار داد هم لغو شود. 

معمولا شرکت‌های دنیای فناوری محصولات استفاده نشده ولی  با ارزش خود را برای دفع ایمن به شرکت‌های بازیافت می‌سپارند. البته شکایت مایکروسافت از شرکت‌های بازیافتی امر تازه‌ای نیست و پیش از این هم شاهد این اقدام بوده‌ایم. برای مثال در سال ۲۰۰۷ مایکروسافت شرکت بازیافت Tampa‌را به دلیل فروش نسخه‌های غیر قانونی ویندوز ۷ مورد پیگرد قرار داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات