گوگل با همکاری TP-LINK روتر قدرتمند وای‌فای با نام OnHub را معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل در حال پایه‌ریزی زیر ساخت‌ها برای دسترسی آسان به اینترنت توسط گوگل فایبر است و در این راستا با همکاری شرکت TP-LINK روتر وای‌فای On Hub را به تازگی ارائه کرده است که ۱۳ آنتن وای‌فای را در طراحی زیبای استوانه‌ای خود جا داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل با همکاری TP-LINK روتر وای‌فای به نام On Hub را ارائه کرده است. TP-LINK مدعی است این روتر از سرعت خارق‌العاده‌ی ۱۹۰۰ مگابیت در هر ثانیه برای تبادل داده برخوردار بوده و توسط گوگل به صورت منظم پشتیبانی نرم‌افزاری خواهد شد. TP-LINK خود نیز از بزرگان عرصه‌ی شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت است و تجربیات این شرکت می‌تواند کمک شایان توجهی به گوگل بکند.

On Hub از 802.11 a/b/g/n/ac پشتیبانی کرده و مجهز به بلوتوث نسخه‌ی ۴ نیز هست. به علاوه این روتر از پروتکل‌های خانه‌های هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند که از آن جمله می‌توان به Weave اشاره کرد که لایه‌ی ارتباطی تیم اندروید گوگل برای اینترنت اشیاء است. این پروتکل به همراه Brillo که سیستم‌عامل اندروید محور است در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل به تازگی معرفی شده‌ است. به علاوه این دستگاه از Thread که پروتکلی بی‌سیم برای اینترنت اشیاء است نیز پشتیبانی می‌کند. این پروتکل توسط بخش نست گوگل با همکاری سامسونگ معرفی شده است. همچنین On Hub از IEEE 802.15.4 که اساس Zigbee نیز هست پشتیبانی می‌کند. Zigbee نیز پروتکلی مشهور برای اینترنت اشیاء است.

ارتباطات خانه‌های هوشمند در حال حاضر اوضاع نابه‌سامانی دارد و به نظر می‌رسد گوگل در On Hub برای نداشتن نگرانی از استفاده‌های آینده، پشتیبانی از پروتکل‌های گوناگون را ممکن کرده است. البته این روتر از Z-Wave که پروتکل پراستفاده‌ای در خانه‌های هوشمند است، پشتیبانی نمی‌کند.

hub2

On Hub از ارتباطات وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی نیز پشتیبانی کرده و مجهز به پردازنده‌ی دو هسته‌ای و قدرتمند کوالکام با نام Atheros IPQ8064، یک گیگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. همچنین این دستگاه می‌تواند به عنوان یک اسپیکر نیز عمل کند. مهم‌ترین مشکل این روتر پورت‌های اتصالاتی کم آن است. On Hub دارای یک پورت یو‌اس‌بی ۳، یک پورت اترنت برای مودم و یک پورت اترنت برای کامپیوتر است و بقیه‌ی دستگاه‌ها باید بصورت بی‌سیم به آن متصل شوند.

تجهیزات شبکه‌های خانگی زمینه‌ای جدید برای ارائه‌ی محصولات نوآورانه هستند؛ چرا که شبکه‌های وای‌فای خانگی حاضر توانایی تحمل حجم عظیم داده‌ها را ندارند. سرویس‌های مانند استریم ویدئو، انجام بازی به صورت آنلاین و اپلیکیشن‌هایی مانند اسکایپ نیاز به شبکه‌‌های قدرتمندی دارند. به علاوه کاربران بیش از پیش حجم داده‌ها را بر روی این شبکه‌ها افزایش داده و دستگاه‌هایی مانند کنسول‌های گیم و بسیاری از گجت‌های هوشمند دیگر را به آن‌ها متصل می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل نیز اطلاعاتی را از این شبکه‌ها جمع‌آوری خواهد کرد. ۱۲ آنتن از ۱۳ آنتن این روتر محیط اطراف را برای تعامل بهتر با سایر شبکه‌های بی‌سیم تحت نظر خواهند گرفت و داده‌های موجود در فضای ابری گوگل نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرند؛ به این معنا که این اطلاعات در اختیار گوگل نیز قرار خواهند گرفت. البته گوگل بیان کرده است که از این داده‌ها برای تبلیغات أنلاین خانگی بهره نخواهد برد و تنها اطلاعات لازم برای بهبود عملکرد را جمع‌آوری خواهند کرد.

این دستگاه توسط اپلیکیشنی به نام Google On کنترل خواهد شد که برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است. در حال حاضر این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا ترافیک را برای استفاده‌های خاص اولویت‌بندی کرده، استفاده اینترنت را تحت نظر گرفته و اشکالات سیستم را با استفاده از آن بیابید.

در نهایت از قابلیت‌های منحصر به فرد این روتر می توان به اسپیکر داخلی تعبیه شده در آن اشاره کرد. به گفته‌ امیر مسعود عادل‌منش، مدیر استراتژی بازاریابی شرکت تی پی لینک در ایران، با گذشت تقریبا ۲ هفته از ارائه و معرفی این محصول در کشور آمریکا، فروش بسیار بالا و قابل توجهی گزارش شده که نشانه ی استقبال بی‌نظیر و فراتر از حد انتظار در مورد این محصول بوده است. او افزود که در آینده نه چندان دور بایدانتظار معرفی محصولات بسیار متنوع تر و همکاری های استراتژیک گسترده تری رااز تی پی لینک داشته باشیم.

On Hub در حال حاضر با قیمت ۲۰۰ دلاری برای پیش‌خرید در دسترس است و از ۹ شهریور ماه به صورت رسمی روانه‌ی بازارهای جهانی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات