نگاه نزدیک زومیت به اکسپریا زد 5 سونی

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
امروز در نمایشگاه ایفا نگاه نزدیکی به اکسپریا زد ۵ سونی، گوشی پرچمدار ژاپنی‌ها داشتیم.
تبلیغات

اکسپریا زد 5 به نمایشگر ۵.۲ اینچی IPS با رزولوشن 1080p مجهز شده است که به گفته کازو هیرای، مدیر عامل سونی کیفیت خیلی خوبی دارد.

دوربین این گوشی سونی توسط خود سونی ساخته شده است که به سنسور ۲۳ مگاپیکسلی IMX230 مجهز شده است. دیافراگم آن f/2 است و فوکوس خودکارش خیلی سریع کار می‌کند. ژاپنی‌ها از فناوری تشخیص فازی برای فوکوس خودکار دوربین این تلفن استفاده کرده‌اند که می‌تواند فقط در عرض ۰.۰۳ ثانیه عمل فوکوس را انجام بدهد.

از نظر طراحی باز هم شاهد زبان طراحی آمنی بالانس هستیم و به نظر می‌رسد سونی فعلا قصد ندارد از این زبان طراحی فاصله بگیرد؛ هر چند که بعضی بهینه‌سازی‌ها روی آن اعمال شده است. مثلا دکمه پاور دستگاه از آن شکل گرد سابق فاصله گرفته و حالا با یک دکمه کشیده روبرو هستیم که دیگر از بدنه بیرون نزده و کمی مسطح تر شده است. سونی اسکنر اثر انگشت را هم با این دکمه یکپارچه کرده تا کاربر بتواند با نگه داشتن انگشتش روی آن قفل صفحه را باز کند.

پشت دستگاه کمی مات تر شده که به نظر ما هم دستگاه را زیباتر کرده و هم حس بهتری را به کاربر منتقل می‌کند. در ادامه می‌توانید ویدیوی اختصاصی زومیت از این تلفن هوشمند را تماشا کنید:

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات