کوالکام ۱۳۰۰ نفر از کارکنان خود را طی دو ماه آینده اخراج می‌کند

شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
مطالعه 1 دقیقه
شایعات گذشته خبر از اخراج برخی کارکنان کوالکام به دلیل عملکرد ضعیف این شرکت می‌دادند و حالا به نظر می‌رسد کوالکام با ارسال اطلاعیه به ۱۳۰۰ نفر از ۳۱۳۰۰ کارمند خود به آن‌ها اطلاع داده که ظرف ۶۰ روز آینده اخراج خواهند شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با خارج شدن سامسونگ از لیست خریداران پردازنده‌های بالارده‌ی اسنپدراگون و مشکل داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰، کوالکام سال ۲۰۱۵ را بسیار بد آغاز کرد و در حال حاضر نیز عملکرد خوبی از لحاظ فروش ندارد. به این دلیل کوالکام قصد دارد تا با اخراج برخی کارکنان خود از هزینه‌های خود بکاهد.

حتی آمازون نیز در جدیدترین تبلت‌های خود رو به استفاده از پردازنده‌های مدیاتک آورده؛ چرا که این پردازنده‌ها ارزان‌تر هستند و باعث کاهش قیمت نهایی محصول نیز می‌شوند. هر چند کوالکام محصولات دیگری مانند مودم گوشی‌های هوشمند را نیز می‌سازد، اما بخش اصلی سود از فروش پردازنده‌ها عاید این شرکت می‌شود.

کوالکام که در گذشته بی‌رقیب بود، حالا رقیبی سرسخت مانند مدیاتک را نیز در کنار خود می‌بیند که با معرفی Helio X20 به نظر می‌رسد برای اولین بار پردازنده‌ای در سطح پرچمداران را نیز وارد بازار خواهد کرد و به رقابت با اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد پرداخت.

نظر شما چیست؟ آیا شاهد افول یکی دیگر از غول‌های عرصه‌ی فناوری خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات