فورد از قوی‌ترین هاچ‌بک خود رونمایی کرد

جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا رقابت شرکت‌ها در رده‌ی خودرو‌های هاچ‌بک تمامی ندارد و روز به روز داغ‌تر نیز می‌شود. پس از رنو مگان اکنون نوبت به فورد رسیده است تا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ از مدل ۲۰۱۶ فوکوس RS رونمایی کند.
تبلیغات

برای شروع به سراغ پیشرانه‌ی فوکوس RS می‌رویم. فورد در این خودرو از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی اکوبوست، به حجم ۲.۳ لیتر و به همراه سیستم کمپرسور توروبوشارژ استفاده کرده است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت فوق‌العاده‌ی ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۴ پوند فوت را دارد. این پیشرانه به فوکوس این امکان را داده است که تنها در مدت زمان ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت فوکوس ۲۶۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. 

2016 ford focus rs

به گفته‌ی فورد، پیشرانه‌ی اکوبوست ۱۰ درصد توان بیشتری نسبت به نمونه‌ی مورد استفاده در موستانگ تولید می‌کند. این پیشرانه به دو توربوشارژ دوقلو با اینرسی کم و کمپرسور حجیم‌تر مجهز شده است. ورودی جدید هوا و سیستم اگزوز بهینه شده مهم‌ترین عوامل ارتقای عملکرد فوکوس RS نسبت به موستانگ هستند.

2016 ford focus rs 2

نیروی موتور فوکوس توسط جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی از طریق سیستم چهار-چرخ محرک جدید فورد، به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. هم‌چنین فورد در فوکوس از سیستم لانچ کنترل برای شروع به حرکت سریع استفاده کرده است. پیش از این عادت داشتیم لانچ کنترل را فقط در خودروهای سوپر اسپرت ببینیم.

سیستم جدید چهار چرخ محرک فورد از کلاچ دوقلو برای انتقال قدرت به محور‌های جلو و عقب و چرخ‌های چپ و راست، استفاده می‌کند. این سیستم به فوکوس عملکرد فوق‌العاده‌ای در تمامی شرایط را می‌دهد. انتخاب حالات مختلف رانندگی اعم از  عادی، اسپرت، مسابقه و دریفت نیز وجود دارد. 

2016 ford focus rs 1

فروش فورد فوکوس RS از قیمت پایه ۳۶۶۰۵ دلار آغاز خواهد شد و در بیشترین میزان خود به همراه تمامی آپشن‌های موجود به ۴۲۹۷۰ دلار می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات