نتایج بنچمارک تراشه‌ی میان رده‌ی Helio P10 منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طی ماه‌های اخیر با رشد کمپانی‌هایی نظیر مدیاتک و ساخت تراشه‌های اختصاصی توسط سامسونگ و هواوی، رقابت در حوزه‌ی ساخت تراشه‌های موبایل بسیار شدت گرفته و دیگر کوالکام برنده بلامنازع این حوزه نیست. مدیاتک در کنار پردازنده‌های هلیو ایکس، سری P را نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد. حال نتایج بنچمارک مربوط به تراشه‌ی P10 این کمپانی منتشر شده است.
تبلیغات

 تراشه‌ی جدید مدیاتک که P10 خوانده می‌شود، همچون هلیو ایکس ۲۰ نتایج خوبی را در بنچمارک به خود اختصاص داده است. این تراشه یک محصول میان‌رده است با کد MT6755 موفق شده در حالت بنچمارک تک هسته‌ای امتیاز ۸۸۲ را مال خود کند. امتیاز این تراشه در حالت چند هسته‌ای ۳۳۷۱ است. از نظر بنچمارک موسوم به Integer Performance این تراشه موفق شده تا در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱۰۷۷ و ۴۷۴۶ را به خود اختصاص دهد. امیتاز پی ۱۰ مدیاتک در Floating Point Performance نیز به ترتیب برای حالت تک و چند هسته‌ای ۷۳۴ و ۳۱۰۶ ثبت شده است. همچنین باید به عملکرد حافظه‌ی این پردازنده در حالت تک و چند هسته‌ای اشاره کرد که امتیاز ۷۹۰ و ‍۱۱۵۳ برای آن به ثبت رسیده است. انتظار می‌رود این تراشه در سه ماهه‌ی ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شود که از این‌رو باید شاهد عرضه‌ی محصولات مبتنی بر این تراشه در همین بازه زمانی باشیم.

HelioP10 1
HelioP10 2
HelioP10 3

باید دید که آیا تراشه‌ی هلیو ایکس و هلیو پی مدیاتک خواهند توانست تا در میان تراشه‌های میان‌رده موفقیتی را کسب کنند یا خیر؟ مدیاتک امید زیادی به موفقیت هلیو پی دارد، حال باید دید که این محصول با چه واکنشی از سوی تولیدکنندگان و خریداران روبرو خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات