آئودی S4 مدل ۲۰۱۷ معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
آئودی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ از نمونه اسپرت A4، سدان متوسط خود، رونمایی کرد. این خودرو که برای رقابت با بی‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز سی کلاس AMG وارد بازار می‌شود، در تمامی جوانب خود شاهد تغییر و تحول بوده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آئودی در نسل قبلی S4 همانند اکثر خودروسازان، پیشرانه حجیم ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی خود را کنار گذاشته و به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژر به همراه گیربکس‌های ۷ سرعته دو کلاچه و ۶ سرعته دستی روی آورد. با وجود این که نمونه ۸ سیلندر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، اما به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت آئودی به ناچار آن را کنار گذاشت.

2017 Audi S4

آئودی در خلال نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ از جدیدترین نسل S4 رونمایی کرد. در این خودرو از پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر ۳ لیتری به همراه توروبوسارژر استفاده شده است. این پیشرانه با نمونه قبلی تفاوت دارد و مجددا از پایه طراحی شده است. پیشرانه جدید توربوشارژر S4 توانایی تولید 354 اسب بخار نیرو و 369 پوند فوت گشتاور را دارد؛ 21 اسب بخار و 44 پوند فوت بیشتر از نمونه‌ی سوپرشارژر قبلی. به همین دلیل حال آئودی S4 به 4.7 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

آئودی ترجیح داده است که گیربکس دو کلاچه را در این مدل کنار گذاشته و از گیربکس ۸ سرعته و مجهز به تورک کانورتور بهره ببرد. عرضه این خودرو با گیربکس ۶ سرعته دستی در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، زیرا آئودی نیز همانند سایر تولید کنندگان در حال کنار گذاشتن گیربکس‌های دستی است. آئودی R8 آخرین قربانی این سیاست است.

2017 Audi S4 3

با این حال مطمئن هستیم آئودی S4 هم‌چنان خودرویی لذت‌بخش برای رانندگی خواهد بود. S4 به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک کواترو عرضه می‌شود. این سیستم به صورت پیش‌فرض تقسیم نیروی ۴۰ به ۶۰ را برای محورهای جلو و عقب در دستور کار دارد. اما بنا به شرایط مختلف رانندگی این تقسیم نیرو می‌تواند تا ۷۰ درصد برای محور جلو و یا ۸۰ درصد برای محور عقب متغیر باشد. تایرهای ۴۰/۲۴۵ به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی در خودرو استفاده شده‌اند. S4 نسبت به A4  بیش از ۲.۵سانتی‌متر کاهش ارتفاع را تجربه کرده است. هم‌چنین ابن خودرو به صورت استاندارد به سیستم تعلیق با ضریب دمپینگ متغیر CDC مجهز است. می‌توانید سیستم فرمان متغیر با سرعت خودرو را نیز سفارش داده و از قابلیت‌های آن بهره ببرید. وزن نسل جدید آئودی S4 به واسطه استفاده از سازه سبک‌تر به 1630 کیلوگرم رسیده است؛ در حالی که نسل قبلی ان وزنی حدود 1820 کیلوگرم داشت.

بدنه‌ی S4 نیز به واسطه‌ی قاب آیینه‌‌ی آلومینیومی، رکاب‌های جانبی جدید و سپر عقب به همراه چهار خروجی اگزوز به راحتی از A4 قابل تفکیک است. در داخل خودرو نیز آئودی از صندلی‌های اسپرت با روکش چرم و در رنگ‌های مشکی، طوسی و قرمز استفاده کرده است. البته می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر از قطعات داخلی با جنس فایبر کربن نیز بهره ببرید.

2017 Audi S4

آئودی S4 اواسط سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد و خود را برای رویارویی با بی‌ام‌و 340i و مرسدس بنز C450 AMG آماده می‌کند. قیمت حدودی ۵۰۰۰۰ دلار برای S4 تخمین زده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات