رویترز: اچ‌ پی در فرآیند تقسیم کمپانی، ۲۵ تا ۳۰ هزار کارمند خود را اخراج می کند

چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی در نظر دارد تا طی فرآیند تقسیم کمپانی به دو بخش، بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از کارکنان خود را برای کاهش ۲.۷ میلیارد دلاری هزینه‌ها، اخراج کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این رقم، بخشی از برنامه‌ی تعدیل۵۵٫۰۰۰ نفری نیرو است که اچ‌پی در زمان اعلام خبر جداسازی کمپانی در اکتبر سال گذشته، اعلام کرد.
تبلیغات

اچ‌پی در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که کمپانی را به دو قسمت تقسیم می‌کند. به نظر می‌رسد این کمپانی ۷۶ ساله پس از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعدد، چنین سیاستی را اتخاذ کرده است. اچ‌پی بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ کارمند در سراسر جهان در اختیار دارد. براساس اطلاعات ارائه شده اچ‌پی در نظر دارد تا بخش تولید پی‌سی‌های خود را از بدنه‌ی کمپانی جدا کند، تا شاید اچ‌پی بتواند در دنیایی که روی خوشی به پی‌سی‌ها نشان داده نمی‌شود، همچنان به بقای خود ادامه دهد. کمپانی Hwalett Packard Enterprise به توسعه‌ی سرویس‌ها در کنار ارائه‌ی خدمات سرور و تولید محصولات برای مشتریان تجاری ادامه خواهد داد و تقریبا سیاست‌هایی نظیر آی‌بی‌ام را دنبال خواهد کرد؛ در حالی که اچ‌پی همچنان به تولید انواع پی‌سی‌ها مشغول خواهد بود.

در آخرین گزارش مالی منتشر شده توسط اچ‌پی، بخش تولید پرینتر و پی‌سی‌های این کمپانی با کاهشی ۱۱ درصدی در فروش روبرو بوده است. همین میزان کاهش نیز در بخش سرور‌ها رویت شده؛ با این تفاوت که در آمد بخش سرور کمپانی به میزان ۲ درصد افزایش یافته است.

انتظار می‌رود اچ‌پی اینترپرایز در گزارش مالی سالانه‌ی خود درآمد ۵۰ میلیارد دلاری را به ازای سود ۱.۸۵ تا ۱.۹۶ دلاری به ازای هر سهم ارائه دهد. البته برخی از کارشناسان در پیش گرفتن سیاست بازسازی کمپانی را توسط مگ وایتمن، مدیرعامل اچ‌پی چندان تاثیرگذار پیش‌بینی نکرده و با دیده‌ی تردید به این موضوع می‌نگرند. به گفته‌ی این افراد درآمد بالا و کسب سود توسط اچ‌پی در گرو تقسیم کمپانی و اجرای برنامه‌های بازسازی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات