سامسونگ سفارش قطعات برای تولید تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند را کاهش می‌دهد

سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در مقایسه با دوران طلایی سال‌های گذشته روزهای چندان خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، چراکه عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های این کمپانی روند رو به افولی را به خود گرفته و از این‌رو این کمپانی درصدد کاهش میزان سفارش قطعات برای سه ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی است.
تبلیغات

با توجه به اینکه استقبال از محصولات سامسونگ به خوبی گذشته نیست، این کمپانی در نظر دارد تا میزان سفارش تولید قطعات اولیه را در ابتدای سال آینده‌ی میلادی  و سه ماهه‌ی آخر سال جاری کاهش دهد. یقینا این سیاست در عملکرد شماری از کمپانی‌ها که در چرخه‌ی تولید قطعات اولیه فعالیت می‌کنند، تاثیرگذار خواهد بود.

تولیدکنندگان با توجه به کاهش تقاضای بازار در رابطه با تبلت‌ها، نگرش چندان مثبتی را به این حوزه از گجت‌ها ندارند، چراکه آخرین آمارها نیز نشان از کاهش بیش از پیش تقاضا برای این محصولات در مقایسه با سال ۲۰۱۴ میلادی دارند.

در بازار مربوط به گوشی‌های هوشمند نیز سامسونگ با چالش‌های زیادی روبرو است که از جمله‌ی آن می‌توان به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند توسط اپل با صفحه‌ی نمایش بزرگ اشاره کرد. همچنین رقبای توپای چینی نیز به سختی در تلاشند تا با ارائه‌ی محصولات با کیفیت در کنار کاهش قیمت، سهم بیشتری را از بازار تصاحب کنند که این موضوع عملا باعث افزایش فشار روی سامسونگ شده است.

کاهش میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار، سایر کمپانی‌های وابسته به سامسونگ نظیر سامسونگ دیسپلی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. کره‌ای‌ها در نظر دارند تا برای مقابله با این مشکل با کاهش هزینه‌ی تمام شده‌ی تولید پنل‌های امولد، راه را برای بهره‌گیری از این نمایشگرها در گوشی‌های هوشمند میان رده باز کنند. کمپانی‌های چینی هم‌اکنون در پی دنبال کردن چنین استراتژی هستند.

برخی گزارش‌ها نیز منتشر شده که براساس آن به نظر می‌رسد سامسونگ در پی تجدید‌نظر در سیاست‌های بخش تولید تلویزیون‌های OLED  است و به نظر می‌رسد شاهد افزایش تولید در این بخش برای سال ۲۰۱۷ خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات