میزان محبوبیت اپلیکیشن‌ها از محتواهای تلویزیونی رو به افزایش است

سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش جدید موسسه آماری فلوری، کاربران زمان زیادی را برای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به برنامه‌های تلویزیونی صرف می‌کند که در نهایت باعث محبوبیت و گسترش اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند می‌شود.
تبلیغات

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط موسسه آماری فلوری، تنها در ایالت متحده آمریکا مشتریان روزانه ۱۹۸ دقیقه از زمان خود را برای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل صرف می‌کنند، این درحالی است که برای برنامه‌های تلویزیونی ۱۶۸ دقیقه زمان اختصاص می‌دهند. در سال ۲۰۱۴ این زمان برای اپلیکیشن‌های موبایل ۱۳۹ دقیقه و ۱۲۶ دقیقه در سال ۲۰۱۳ بود؛ البته این مقادیر، زمان سپری شدن برای وب‌گردی را دربر ندارد.

بیشتر مردم حتی حین تماشای برنامه‌های تلویزیونی نیز از موبایل خود استفاده می‌کنند بنابراین این خود دلیل عمده‌ای برای افزایش زمان سپری شده برای اپلیکیشن‌های موبایل است؛ در حالی که میزان محبوبیت اپلیکیشن‌های موبایل در حال افزایش است، هنوز محتوای تلویزیونی از چنین آماری برخوردار نشده است. علاوه بر این محبوبیت موبایل باعث شده تا کاربران پرداخت هزینه برای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل را امری طبیعی بدانند.

بازی‌های موبایل همواره جزو پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های موبایل بوده‌اند اما امسال بازی‌های یکه تاز کارکت‌های موبایل نیستند، زیرا اکنون سرویس‌های استریمی همچون اسپاتیفای، نت فلیکس و پاندورا بیشترین فروش را دارند. از این‌رو برنامه‌های تلویزیونی که از روش سنتی برای استریم استفاده می‌کنند قادر به فراهم کردن محتواهای خود در قالب اپلیکیشن‌ها نیستند و این نیز علتی برای محبوبیت اپلیکیشن‌های موبایل است. 

تیم کوک مدیرعامل اپل نیز در حین معرفی اپل تی‌وی جدید در روز چهارشنبه به موضوع محبوبیت کم تلویزیون‌ها اشاره کرد. وی اعلام کرد که تجربه‌ی کار با تلویزیون مدت‌ها است هیچ نکرده، در حالی که نوآوری‌های گوشی‌های موبایل همواره در حال افزایش است.کوک در این باره گفت:

ما بر این باوریم که آینده‌ی تلویزیون‌ها متعلق به اپلیکیشن‌ها است و در این حوزه تحولی آغاز شده است.

با اپل تی‌وی جدید که به سیستم عامل اختصاصی با اپل استور مجهز شده، کاربران می‌توانند محتواهای نت فیلیکس را همانند بازی‌ها استریم کنند. با امکانات یاد شده می‌توان به این موضوع پی برد که آینده‌ی تلویزیون‌ها فراتر از تماشای برنامه‌های آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات