زیباترین ساعت‌های تولید شده با همکاری خودروسازان

دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
مطالعه 7 دقیقه
ساعت و خودرو از ابتدای صنعت خودروسازی ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند. این ارتباط تنگاتنگ باعث شده تا بهترین شرکت‌های ساعت‌سازی اقدام به تولید نمونه‌‌های خاص برای بزرگداشت برند‌های برتر خودرو کنند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این ساعت‌های خاص و زیبا خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

عاشقان خودرو همواره علاقه‌ی وصف ناپذیری به ساعت‌های خاص دارند. ساعت‌هایی با حرکت‌ اجزای مکانیکی درون خود و نمایش مکانیزم کارکردشان، هوش هر فردی را خواهد برد و هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. شاید دلیل این جذب استفاده از قطعات مینیاتوری است که با نظم فوق‌العاده‌ای چیده شده‌اند، شاید هم همکاری، نظم و تکان خوردن عقربه‌های ساعت‌ها به عاشقان خودرو نحوه‌ی کار کردن پیشرانه و احتراق را یاد‌‌آوری می‌کند.

در حالی که ساعت‌های مکانیکی معمولی حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارند، ساعت‌های خاص با بهره بردن از مهندسی سطح بالا و طراحی فوق‌العاده، گاهی با قیمت خودرویی که برند آن را به یدک می‌کشند نیز هم‌قیمت هستند. در ادامه به معرفی ۱۰ ساعت خاص و بسیاز زیبا در این حوزه خواهیم پرداخت. این ساعت‌ها گاهی از خود خودروها بیشتر جلب نظر می‌کنند.

ریچارد میل Rm056 (قیمت ۱.۷۰۰.۰۰۰ الی ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار)

ساعت ریچارد میل

برند ریچارد میل پس از تاسیس در سال ۲۰۰۵ همواره با طراحی‌های خاص و زیبا شناخته می‌شود. این برند از اسپانسرهای رسمی مسابقات لمانز است، که بدین وسیله می‌توانیم به علاقه‌ی وافر آن به صنعت خودروسازی نیز پی ببریم. ریچارد میل تاکید زیادی بر ورزشکاران تحت اسپانسری خود مانند رافائل نادال و فیلیپه ماسا دارد که در حین مسابقات خود از این ساعت‌ها استفاده کنند که بدین ترتیب  می‌تواند از عملکرد موثر محصولات خود حتی تحت نیروهای زیاد نیز اطمینان حاصل می‌کند. RM056 پس از همکاری ۱۰ ساله با فیلیپه ماسا تولید شده است. بدنه این ساعت تماما از یاقوت کبود تولید شده است که این پروسه به ۱۰۰۰ ساعت زمان نیاز دارد. داخل ساعت نیز ۵۰۰ قطعه محرک وجود دارد.

 بریتلینگ بنتلی ۶.۷۵ میدنایت کربن (قیمت ۱۰.۹۹۰ دلار)

ساعت بنتلی

همانند مرسدس بنز ۶.۳ و یا کوروت ۴۲۷، عدد ۶.۷۵ نیز یادآور مفهوم خاصی است. ساعت سیاه رنگ بریتلینگ که عموما به تولید ساعت‌هایی با رنگ سفید می‌پردازد، با عدد ۶.۷۵ که میزان حجم موتور بنتلی است، نام گذاری شده است. حاشیه دور ساعت از طرح جلوپنجره بنتلی الهام گرفته است و قاب پشتی آن نیز رینگ‌های پنج‌پره‌ی معروف این خودروساز را به ما یاد‌آوری می‌کند. این ساعت خاص به تعداد محدود ۱۰۰۰ عدد تولید خواهد شد.

 اُدمار پیگه لپ‌تایمر (قیمت ۲۲۹.۵۰۰ دلار)

ساعت اودمغ پیگه

سال‌ها پیش از حادثه‌ی اسکی، مایکل شوماخر از برند ساعت اُدمار پیگه (Audemars Piguet) درخواست کرده بود که ساعتی مکانیکی برای اندازه‌گیری زمان دور‌های مختلف مسابقه و مقایسه آن‌ها با یکدیگر بسازد. همواره برای اندازه‌گیری و مقایسه دور‌های مختلف مسابقات به دو عدد ساعت نیاز بود. با این حال اُدمَغ پیگه پس از ۵ سال توسعه توانست ساعتی را تولید کند که بتواند به اندازه‌گیری دورهای مختلف بپردازد و کاربر می‌تواند زمان‌های بدست آمده را با یکدیگر مقایسه کند. اُدمار پیگه این ساعت زیبا را به تعداد محدود ۲۲۱ عدد تولید خواهد کرد که این نام‌گذاری به افتخار ۲۲۱ مسابقه میشائیل شوماخر در فرمول یک که توانسته بود امتیاز کسب کند، انجام شده است.

هوبلو فراری بیگ بنگ اِسپسیال (قیمت ۲۹.۸۰۰ دلار)

Hublot Ferrari big bang 2
ساعت فراری

اگر احساس می‌کنید قیمت زیر ۳۰.۰۰۰ دلاری برای ساعتی که برند فراری را به یدک می‌کشد بسیار مناسب است، بد نیست بدانید تمام نمونه‌های ۳۰۰.۰۰۰ دلاری این ساعت به فروش رفته است. می‌توانید این ساعت را در دو رنگ مشکی و طوسی تهیه کنید. پشت قاب این ساعت نیز از طرح رینگ‌های مخصوص فراری الهام گرفته شده است. هوبلو فراری بیگ بنگ اسپسیال به تعداد محدود ۲۵۰ عدد تولید و عرضه خواهد شد.

MB&F مدل HMX ( قیمت ۳۰.۰۰۰ دلار)

mbf hmx
MB F HMX

موسس برند ام‌بی اَند اِف (MB&F) ماکسیمیلیان بوسه از کودکی علاقه‌ی بسیاری به صنعت خودروسازی داشته و همواره آرزوی طراحی سوپراسپرت‌ها را در سر داشته است. اما مدل اچ‌ام‌ایکس (HMX) دهمین سالگرد تولد خود را با طرح الهام گرفته از ابرخودروها، جشن گرفته است. پیش‌تر نیز اچ‌ام‌ایکس با طرح‌هایی با الهام از جت‌های جنگنده و فضاپیماها به بازار عرضه شده بودند. با مشاهده‌ی طرح این ساعت اولین چیزی که به ذهن کاربر القاء می‌شود، شمای پیشرانه‌ی خودرو‌های موتور عقب از پشت شیشه‌ی محفظه آن‌ها است. یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده این ساعت، امکان مشاهده زمان بدون چرخش مچ دست و از لبه‌ی بالایی ساعت است. می‌توانید این ساعت زیبا را در رنگ‌های سبز ریسینگ بریتانیا، مشکی لوتوس، قرمز فراری و آبی بوگاتی تهیه کنید.

V8-44-GU  BRM گلف (قیمت ۹.۵۵۰ دلار)

BRM v8 44 gulf

شاید ظاهر این ساعت به زیبایی نمونه‌های معرفی شده قبلی نباشد؛ اما با اولین نگاه به این ساعت به خصوص خطوط نارنجی و آبی رنگ آن، پورشه‌های ۹۱۱ دهه‌های گذشته تداعی می‌شوند. هم‌چنین سوراخ‌هایی موجود در سرتاسر ساعت، با الهام از خط مشی پورشه جهت سبک‌سازی محصولات، ایجاد شده‌اند.

رالف لورن اتوموتیو اِسکلتون (قیمت ۵۰.۰۰۰ دلار)

ralph lauren

رالف لورن که پیش‌تر با تولید نمونه‌ی ۱۹۳۸ بوگاتی آتلانتیک محصولی فوق‌العاده زیبا خلق کرده بود و به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان جزء زیباترین ساعت‌های تولیدی بود، اکنون با عرضه‌ی مدل اتوموتیو اِسکلتون مجدد تبحر خود را در زمینه‌ی مد و زیبایی به رخ همگان کشیده است. این ساعت که از موتور ساخته شده توسط IWC و حلقه‌ی دایروی چوبی ساخت امبوینا بهره می‌برد، با استفاده از شیشه‌‌های محافظ یاقوت کبود و بدنه‌ی تراش خورده به رنگ مشکی مات، قطعا هر نگاهی را به خود جلب خواهد کرد.

IWC اینجنیو اتوماتیک AMG GT اِدیشن (قیمت ۲۶.۴۰۰ دلار)

iwc amg gt

پس از شنیدن نام IWC، اولین چیزی که در ذهن تداعی می‌شود، ساعت‌های لوکس قرار گرفته در وسط داشبود مرسدس بنز‌های اس کلاس است. آخرین شاهکار تولیدی این شرکت از کاربید بور خالص ساخته شده است. این نوع خاص از سرامیک یکی از مقاوم‌ترین مواد روی زمین نسبت به خراش است که عموما در مته‌های حفاری چاه نفت به کار می‌رود. هم‌چنین IWC در اینجنیو (Ingenieur) که به معنی مهندس است، از دوخت‌هایی به رنگ زرد همانند مدل‌های AMG مرسدس بنز استفاده کرده است.

Blancpain L Evolution R Chronograph (قیمت ۵۵.۷۰۰ دلار)

blancpain

معمولا خودروها برای تولید این سبک از ساعت‌ها به همکاری با خودروسازی مشهور خواهند پرداخت. اما بعضی از شرکت‌ها در این زمینه پا را فراتر نیز می‌گذارند و به اسپانسر رسمی بعضی از مسابقات تبدیل می‌شوند. شرکت بلنک‌پین نیز اسپانسر رسمی مسابقات Blancpain GT است که در این مسابقات خودروهای فراری، مک‌لارن، پورشه، بنتلی و استون مارتین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رولکس کاسموگراف دایتونا (قیمت ۳۷.۴۵۰ دلار)

Rolex daytona

در میان تمام شرکت‌های ساعت‌سازی، رولکس با توجه به حضور فعال در مسابقات فرمول یک، نسبت به سایر برند‌ها ارتباط نزدیک‌تری با صنعت خودروسازی دارد. اما مدل کاسموگراف دایتونا (Cosmograph Daytona) که نام آن از پیست معروف بین‌المللی دایتونا برگرفته شده است، یکی از زیباترین مدل‌های تولیدی این شرکت است. عموما این مدل از رولکس به رانندگان برتر رقابت‌های ۲۴ ساعته اهدا می‌شود.

نظر شما در رابطه با این ساعت‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات