کجارو: خلیج فارس ، پژواکی جاودانه از ژرفای تاریخ

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نخستین جغرافی‌نویسان جهان، یونانیان بودند. ولی باید دانست که یونانیان باستان برخلاف ادعایی که مبنی بر شناخت جغرافیای جهان داشتند، در این دانش بسیار ناآگاه بودند. آنچه یونانیان در نوشتارهای خود در این رابطه نوشته‌اند یا افسانه است یا برگرفته از گفتار دیگران؛ چراکه آنان در گوشه‌ی جهان بودند و آنچه می‌شناختند کرانه‌های شرقی دریای مدیترانه و جزایر یونانی‌نشین و شبه جزیره یونان تا ایتالیا و مصر شمالی و صحرای سینا -که آنرا عربستان می‌خواندند- و فینیقیه و آناتولی- که به آن آسیا می‌گفتند بود.
تبلیغات

دیگر بخش‌های جهان از نظر یونانیان بسیار تاریک و مبهم بود. هرودوت که با بهره‌گیری از امکانات دوران هخامنشی در کرانه‌های شرقی دریای مدیترانه و جزایر یونانی‌نشین و شبه جزیره یونان تا ایتالیا و مصر شمالی و صحرای سینا، گشت و گذار کرد، در اثر خود بارها باورهای نادرست یونانی‌ها را به رخ‌شان کشید و به آنان اثبات کرد که رود نیل جدا کننده‌ی آسیا و آفریقا نیست. بلکه در درون آفریقا است و مصر کاملا بخشی از آفریقا به شمار می‌آید. با کجارو همراه باشید تا به خلیج فارس بپردازیم.

برای مطالعه‌ی متن کامل مقاله به لینک زیر مراجعه کنید

persian gulf2 large

اگر به اخبار و اطلاعاتی درباره‌ی شگفت‌انگیز‌ترین و برترین نقاط دنیا یا مقالاتی چون راهنمای سفر، خوراکی‌ها و اخبار گردشگری علاقمند هستید، به کجارو سربزنید و ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات