کانن در حال توسعه یک هدست واقعیت مجازی است

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید هنوز نامی از کانن در میان کمپانی‌های فعال در حوز‌ه‌ی واقعیت نجازی نباشد، اما معرفی یک نمونه‌ی مفهومی از یک هدست واقعیت مجازی متعلق به کانن در نمایشگاه کانن اکسپو، نشان از این دارد که این کمپانی نیز درصدد ورود به این حوزه با استفاده از تجربیات خود است.
تبلیغات

کانن در جریان برگزاری نمایشگاه کانن اکسپو از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کرد. این محصول از وجود دو صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی از نوع ال‌سی‌دی با رزولوشن ۲٫۵۶۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل که در مجموع رزولوشن 5K را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، تشکیل شده است. بهره‌گیری از چنین مشخصاتی در مورد صفحه‌ی نمایش محصول کانن را با فاصله‌ی زیادی یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار می‌کند.

کانن در محصول خود نوعی هدست را پیش‌بینی نکرده و برای تکمیل تجربه‌ی غوطه وردن شدن در دنیای مجازی، باید از هدفون‌های خارجی استفاده کرد. البته باید به این نکته اشاره کرده که این هدست به معنای واقعی کلمه یک هدست نیست و نمی‌توان آن را روی سر قرار داد، چراکه به گونه‌ای طراحی شده تا با دو دستگیره‌ی تعبیه شده با استفاده از دست در جلو چشم قرار گیرد. همچنین کانن محل قرارگرفتن چشم را طوری طراحی کرده که افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، بتوانند به‌راحتی این محصول را بکار گیرند.

CanonVR 1

دموی تهیه شده برای این هدست واقعیت مجازی شامل اتاقی طلایی است که در آن یک ارکستر فلامنکو در حال اجرا است. دامنه‌ی دید این هدست واقعیت مجازی ۱۲۰ درجه است و می‌توان با چرخاندن سر به طرفین اعضای گروه موسیقی را دید. با توجه به رزولوشن بالای صفحه‌ی نمایش تصویر وضوح بالایی دارد، اما در برخی موارد نظیر چرخاندن سر، می‌توان کمی تار شدن تصویر را احساس کرد.

هنوز خبری از نام، زمان عرضه و قیمت این محصول در دست نیست، چراکه همچون سایر محصولات معرفی شده در جریان کانن اکسپو، این محصولات در حال توسعه هستند. باید دید که در آینده کانن این محصول را با چه قابلیت‌هایی روانه ی بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات