مایکروسافت درصدد خرید AMD است

شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد وضعیت نه‌چندان مطلوب اِی اِم دی باعث شده تا هر روز شاهد انتشار شایعاتی در رابطه با خرید این کمپانی توسط سایر برندهای صنعت رایانه باشیم. براساس آخرین شنیده‌ها مایکروسافت در پی آن است تا این کمپانی را تصاحب کند.
تبلیغات

پس از انتشار شایعاتی در رابطه با احتمال خرید ای‌ام‌دی توسط مایکروسافت، حال دوباره شاهد انتشار اخباری هستیم که نشان از انجام گفتگوها بین این دو کمپانی است. همان‌طورکه اشاره کردیم، دو ماه پیش شایعاتی در رابطه با خرید ای ام دی توسط مایکروسافت منتشر شده بود که حال اطلاعات بیشتری در این رابطه به بیرون درز کرده است.

در سال‌های گذشته مایکروسافت خرید‌های بزرگی را نظیر تصاحب ماینکرفت و نوکیا به انجام رسانده است؛ از این رو پرداخت چند میلیون دلار برای تصاحب ای‌ام‌دی به نظر چندان دور از انتظار نیست. ارزش بازار ای‌ام‌دی به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است که در مقایسه با سایر خریدهای مایکروسافت رقم چندان زیادی نیست. با دراختیار گرفتن ای‌ام‌دی، مایکروسافت می‌تواند پردازنده‌های مورد نیاز برای کنسول‌های ایکس باکس را تضمین کرده و همچنین دیتاسنترهای خود را نیز از وابستگی به سایر تولیدکنندگان نجات دهد. دراختیار گرفتن ای‌ام‌دی، مایکروسافت را برای تولید نسل بعدی ایکس‌باکس در مقایسه با پلی استیشن در جایگاه بهتری قرار خواهد داد. مایکروسافت در کنار محصول سخت‌افزاری نظیر ایکس باکس، تبلت‌های سرفیس را نیز دارد که بهینه‌سازی پردازنده‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتر ای‌ام‌دی برای ویندوز ۱۰، می‌تواند این محصولات هیبریدی را بیش از پیش قدرتمندتر کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع، اینتل نیز از علاقمندان به خرید ای‌ام‌دی است. اینتل دیگر تنها بازیگر قدرتمند صنعت پردازنده‌ها نیست و کمپانی‌هایی نظیر کوالکام، مدیاتک، اپل و سامسونگ با تولید تراشه‌های اختصاصی خود، عرصه را بر اینتل تنگ کرده‌اند؛ حال آنکه شاید خرید ای‌ام‌دی بتواند قدرت از دست رفته‌ی این کمپانی را بازگرداند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات