پنج قابلیت جدید آیفون 6 اس که برای اندرویدی‌ها تازگی ندارد

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
مطالعه 5 دقیقه
چهارشنبه‌ی قبل، اپل با برگزاری مراسم Hey Siri از آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس رونمایی کرد. هرچند از نظر ظاهری نسل جدید آیفون‌ها را باید مشابه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دانست، اما این گوشی‌های هوشمند تغییرات عمده‌ای را به خود دیده‌اند که البته برخی از این ویژگی‌ها برای کاربران اندروید تازگی ندارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته اپل از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد. با وجود حفظ شمای ظاهری در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، این محصول از نظر قابلیت‌ها و ویژگی‌ها دچار تحولات گسترده‌ای شده است. از جمله‌ی تغییرات ایجاد شده باید به بهره‌گیری از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K، استفاده از حافظه‌ی رم دو گیگابایتی، فناوری 3D Touch و استفاده از یک آلیاژ قوی‌تر در بدنه اشاره کرد.

برخی از ویژگی‌های جدید که در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس وجود دارد، مدت‌ها پیش برای کاربران اندروید از طریق گوشی‌های هوشمند این پلتفرم قابل استفاده بود و در واقع شماری ویژگی‌های آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس برای کاربران اندروید تازگی ندارد.

در ادامه به بیان برخی از این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت:

۱. امکان ثبت ویدیوها با رزولوشن4K

iPhone6s 1

اپل در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس سنسور مورد استفاده در دوربین را تغییر داد تا پس از مدت‌ها استفاده از یک سنسور با رزولوشن ۸ مگاپیکسل، شاهد بکارگیری سنسور جدید با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت‌هایی نظیر ثبت ویدیوهای 4K باشیم. با بهره‌گیری از این سنسور کاربران آیفون قادرند تا ویدیوهایی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ را با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کنند. هر چند آیفون‌های اپل به تازگی از وجود چنین قابلیتی بهره می‌برند، اما از در سال‌های اخیر گوشی‌های متعدد اندرویدی با چنین قابلیتی روانه‌ی بازار شده‌اند؛ بطوریکه هم‌اینک بیش از ۳۰ مدل مختلف از گوشی‌های هوشمند اندرویدی با قابلیت ثبت ویدیو‌های 4K به بازار عرضه شده‌اند.

۲. فلاش برای دوربین سلفی (خودگرفت)

iPhone6s 2

در کنار بهبود کیفیت سنسور اصلی مورد استفاده در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، اپل سنسور مورد استفاده در دوربین سلفی یا خودگرفت را به ۵ مگاپیکسل ارتقاء داده است. هرچند این گوشی‌هوشمند از وجود فلاش در سنسور خودگرفت بی بهره‌ است، اما اپل ساز و کار دیگری را برای بهبود تصاویر سلفی در پیش گرفته است. در واقع اپل از صفحه‌ی نمایش به عنوان فلاش دوربین خودگرفت استفاده کرده و این قابلیت را نیز رتینا فلاش نام گذاری کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اپل، ابتدا نور محیط اندازه‌گیری شده و سپس با استفاده از تنظیم نور ساطع شده از صفحه‌ی نمایش، یک تصویر سلفی که رنگ‌ها در آن نزدیک به واقعیت هستند، ثبت می‌شود. این قابلیت پیش از این نیز در شماری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته که از جمله‌ی آن می‌توان به موتو ایکس استایل و شماری از گوشی‌های سری جی ال جی اشاره کرد.

۳. استفاده از آلومینیوم سری۷۰۰۰

iPhone6s 3

پس از آنکه سال گذشته آیفون‌های اپل گریبان‌گیر مشکلی با نام BendGate شدند، اپل تصمیم گرفت تا در ساخت آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ استفاده کند. آلومینیوم سری ۷۰۰۰ معمولا در صنایع فضایی کاربرد بالایی دارد؛ اما از ماه‌ها پیش استفاده از این آلیاژ در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز رواج یافته است. برای مثال می‌توان به گلکسی اس ۶ اج پلاس اشاره کرد که با بهره‌گیری از این آلیاژ در بدنه‌ی خود روانه‌ی بازار شده است.

۴. دستیار صوتی همیشه آماده

iPhone6s 4

سیری، دستیار صوتی هوشمند اپل است که پیش از این همیشه در دسترس نبود؛ اما از این پس می‌توان این دستیار صوتی را با عبارت Hey Siri فراخونی کرد. پیش از این استفاده از این قابلیت تنها زمانی که آیفون‌ها در حال شارژ بودند، امکان پذیر بود؛ اما هم‌اکنون بهره‌گیری از این ویژگی به تمام زمان‌ها تعمیم پیدا کرده است. البته اندروید زمان درازی است که از چنین قابلیت برخوردار است؛ برای مثال می‌توان به  Google Now و Moto Voice موتورولا اشاره کرد.

۵. حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی

iPhone6s 5

هرچند اپل صراحتا استفاده از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی را در گوشی‌های هوشمند خود تایید نکرده، اما شواهد گویای این موضوع است که اپل پس از مدت‌ها نیاز برای دوبرابر کردن میزان حافظه‌ی رم گوشی را احساس کرده و از این‌رو آیفون‌ ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی روانه‌ی بازار شده‌اند. این روزها اغلب گوشی‌های هوشمند اندرویدی پرچمدار موجود در بازار از حافظه‌ی رم ۳ یا ۴ گیگابایتی بهره می‌برند و دو گیگابایت حافظه‌ی رم در میان گوشی‌های اندرویدی میان رده به امری معمول تبدیل شده است.

اما مهم‌ترین تغییر در آیفون های جدید اضافه شدن 3D Touch است که هرچند هواوی پیش‌تر آن را به گوشی اسند میت اس خود اضافه کرد اما چندان به استفاده‌ی آن فکر نکرده است؛ در عوض اپل این فناوری را به بهترین شکل ممکن در آیفون‌های خود به کار برده است و ارتباط بین کاربر و گوشی را وارد فاز جدیدی کرده است. با فناوری لمس سه‌بعدی کاربر می تواند با سرعت و سهولت بیشتری بسیاری از امور مورد نظر خود را در آیفون‌ها انجام دهد. این نشان می‌دهد که اپل تنها به اضافه کردن یک قابلیت فکر نمی‌کند و پیش از اضافه کردن آن به محصول نهایی، تمامی جوانب آن را بررسی می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات