تحقیقات جدید تاثیر ۱۰۰ درصدی داروی Truvada را برای پیشگیری از ایدز نشان داد

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
محققان که در زمینه‌ی تولید داروهای مقابله با ایدز فعالیت می‌کنند، نتایج تحقیقات خود را که در بردارنده‌ی حقایق جالبی است، منتشر کرده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده پس از دو نیم و سال، هیچ یک از ۶۰۰ داوطلبی که در این طرح شرکت کرده‌اند، به ویروس ایدز آلوده نشده‌اند.
تبلیغات

محققان نتایج تحقیقات خود را در رابطه با پیشگیری از بیماری ایدز منتشر کرده‌اند که دربردارنده‌ی حقایق جالبی است. براساس داده‌هایی که در دو و نیم سال گذشته در مورد قرص‌های موسوم به Truvada به دست آمده، هیچ یک از ۶۰۰ داوطلب مورد آزمایش به این بیماری آلوده نشده‌اند. نتایج تحقیقات در Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

محققان در جریان آزمایش‌های خود از قرص‌های Truvada استفاده کرده‌اند که در واقع قرص‌های پیشگیری قبل از قرار گرفتن در معرض بیماری هستند. موسسه غذا و داروی ایالات متحده‌ی آمریکا در جولای ۲۰۱۲ این قرص را به عنوان اولین دارو برای کاهش خطر ابتلا به این ویروس در صورت قرار گرفتن در معرض بیماری برای افراد غیر مبتلا تایید کرده است. وقتی که فردی این قرص یا به بیان بهتر کپسول را مورد استفاده قرار می‌دهد، در زمان قرار گرفتن در معرض ویروس ایدز، دو ماده‌ی ضد ویروس Tenofovir و Emtricitabine که در این کپسول قرار دارد، از عملکرد ویروس جلوگیری خواهند کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که عملکرد این دو ماده در صورت مصرف مداوم کپسول موفق خواهد بود.

دانشمندان داده‌های به دست آمده از این تحقیقات را بسیار کاربردی و موثر می‌خوانند، چراکه استفاده از روش پیشگری و مصرف قرص‌ها در جامعه‌ای که خطر ابتلا به ایدز بسیار بالا است، می‌تواند بصورت کامل از ابتلا به این ویروس در افرادی که به این ویروس مبتلا نشده‌اند، پیشگیری کند.

داد‌ه‌های حاصل از این مطالعه از جهت دیگری نیز بسیار ارزشمند است، چراکه این دارو در محیط واقعی و روی افراد داوطلبی که در خطر ابتلا به بیماری ایدز قرار دارند، مورد آزمایش قرار گرفته است. با این حال محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند که شاید Truvada برای تمام افراد مناسب نباشد. ضمنا اطمینان از این موضوع که جامعه‌ی مورد آزمایش دارو را بصورت منظم مصرف کرده‌اند، وجود ندارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات