جمع‌بندی کنفرانس ایسوس: لپ‌تاپ مخصوص بازی، ساعت هوشمند و کارت گرافیک

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
مطالعه 6 دقیقه
نمایشگاه ایفا امسال، شاهد رونمایی ایسوس از محصولات متنوعی در بخش‌های متنوع بود. از لپ‌تاپ‌های گیمینگ حرفه‌ای گرفته تا روتر اینترنت و خنک‌کننده مخصوص بازی که داغی زیادی را به کنفرانس ایسوس در این نمایشگاه بخشیده بودند. برای جمع‌بندی کنفرانس این شرکت در ایفای امسال و محصولاتی که معرفی شد، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 ایسوس امسال یکی از بهترین کنفرانس‌های ایفا ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده بود. محصولات متنوع در شاخه‌های متفاوت که هر کدام به نوعی از بالارده‌های بازار خود محسوب می‌شدند. همچنین وجود کامپیوتر جیبی ویو استیک که از طریق دانگل اچ‌دی‌ام‌آی به تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر وصل شده و مزایای استفاده از ویندوز ۱۰ را در آن دستگاه به همراه می‌آورد،‌ از جمله جذاب‌ترین محصولات ایسوس در این نمایشگاه بود. در شاخه‌ی گیمینگ هم ایسوس بار دیگر محصولات متنوعی را برای گیمرها معرفی کرد. از لپ‌تاپ‌های گیمینگ گرفته تا سیستم خنک‌کننده‌ی جدید و یک All in One جدید برای رقابت با iMac اپل!

لپ‌تاپ گیمینگ جدید

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس

 کنفرانس ایسوس در آیفا ۲۰۱۵ با معرفی یکی از برترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ همراه بود. محصولی که بیشتر به یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند شبیه است تا یک لپ‌تاپ مخصوص بازی قابل حمل! این لپ‌تاپ که از خانواده‌ی محصولات گیمینگ ایسوس یعنی Republic of Games است با نام GX700 شناخته می‌شود و مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل یعنی سری اسکای‌لیک خواهد بود. اما نکته‌ی جالبی که درباره این لپ‌تاپ وجود دارد، سیستم خنک‌کنندگی آن به وسیله آب است. بهره‌گیری از کارت گارفیک‌های GTX انویدیا و صفحه‌نمایش 4K تنها اطلاعاتی است که ایسوس راجع به این لپ‌تاپ منتشر کرده است. 

کامپیوتر دسکتاپ AiO

ایسوس با رونمایی از AiO S، به طور مستقیم وارد رقابت با اپل در بازار کامپیوترهای رومیزی شد. این محصول خصوصا با طراحی جذابی که دارد بدون شک می‌تواند رقیب جدی برای اپل در این زمینه باشد. این ALL IN ONE دارای صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی بوده و قیمت نسخه‌ی پایه‌ی آن ۱۰۹۹ یورو خواهد بود. از مشخصات فنی این دستگاه می‌توان به پردازنده‌ی Core i5-6400T، هشت گیگابایت رم، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی، نمایشگر 4K از نوع IPS و پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce موبایل اشاره کرد.

AiO

همچنین این کامپیوتر دو پورت یو‌اس‌بی نوع سی و ۶ اسپیکر خواهد داشت. به علاوه با پرداخت ۴۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتر می توان نسخه‌ی دارای پردازنده‌ی Core i7 و رم ۱۶ گیگابایتی را تهیه کرد. گران قیمت‌ترین نسخه‌ی AiO دارای ۳۲ گیگابایت رم و حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD بوده و همچنین سیستم‌عامل این کامپیوترها ویندوز ۱۰ خواهد بود.

روتر RT-AC5300U

روتر جدید ایسوس که برای رقابت با در رقابت با روتر وایرلس OnHub گوگل وارد میدان شده است، در ایفا امسال معرفی شد. این روتر برخلاف نمونه‌های مشابه به مشخصات سخت‌افزاری بسیار قوی‌تری مجهز شده که ارائه‌ی سیگنال وایرلسی قدرتمند را تضمین می‌کند. این روتر جدید دارای هشت آنتن دو-بانده است که سیگنال آن محیط‌های وسیعی را پوشش می‌دهد.

روتر قدرتمند RT-AC5300U

شرکت ایسوس مدعی شده که روتر جدید سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را در فرکانس‌ ۲.۴ گیگا هرتزی و در هر کدام از دو باند فرکانسی ۵ گیگاهرتزی به صورت مجزا سرعت ۲.۱۶۷ گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند؛ در حالت کلی این روتر سرعت ۵.۳ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

 کارت گرافیک GTX 980 Ti

ایسوس در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2015 یک محصول دیگر به سری کارت گرافیک GTX 980 Ti با نام GTX 980 Ti Poseidon Platinum اضافه کرد. کارت گرافیک جدید ایسوس از سیستم خنک‌کنندگی جدیدی بهره می‌برد که راندمان خنک‌کنندگی محصول را در سیستم‌های هوایی و آبی بهبود می‌بخشد.

نسخه‌ی پلاتینیوم کارت گرافیک GTX 980 Ti

این محصول با تکنولوژی جدید ایسوس با نام Auto-Extereme با کامپوننت‌های Super Alloy Power II تولید شده است؛ به همین دلیل شما می‌توانید از این کارت گرافیک انتظار زیادی در زمینه‌ی کیفیت و ماندگاری داشته باشید. ایسوس این کارت گرافیک را اورکلاک کرده است تا بتواند از پس بازی‌های روز در روزلوشن‌های بالا برآید. سرعت کلاک این کارت گرافیک در حالت گیمینگ به ۱۲۰۳ مگاهرتز می‌رسد. این در حالی است که این عدد در حالت اورکلاک به ۱۲۲۸ مگاهرتز می‌رسد.

کامپیوتر جیبی ویو استیک

در نمایشگاه IFA 2015 ایسوس از کامپیوتر جیبی با دانگل HDMI پرده برداشته است. بدین ترتیب می‌توانید این کامپیوتر ۷۰ گرمی را همه جا به همراه داشته باشید و همواره از مزایای آن بهره ببرید.  ویوُ استیک ایسوس را می‌توانید از طریق پورت HDMI به هر تلویزیون و یا مانیتوری متصل کنید و بلافاصله از مزایای یک کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ بهره ببرید. این دستگاه برای رقابت با کامپیوت استیک شرکت اینتل عرضه شده است.

Asus Vivo Stick

این کامپیوتر جیبی با قیمت ۱۲۹ دلار عرضه خواهد شد و از ۲ گیگابایت رَم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و هم‌چنین دارای دو پورت USB به همراه جک هدفون است. با استفاده از پورت‌های US‌B می‌توانید ماوس و کیبورد خود را به این استیک متصل کنید. جای بسی تحسین دارد که ایسوس توانسته با مهندسی پیشرفته خود تمامی این سخت‌افزار‌ها را در سایز یک فلش مموری عرضه کند. وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در این کامپیوترنیز بر عهده‌ی پردازنده چری تِیل اینتل به همراه واحد گرافیکی این شرکت است.

ابعاد ویوُ استیک ۱۳۸ در ۳۴ در ۱۵ میلی‌متر است و وزنی معادل ۷۰ گرم دارد. این استیک هم‌چنین به بلوتوث ۴ و وایرلس 802.11n مجهز شده است. متاسفانه ایسوس تاریخ عرضه‌ی این دستگاه را اعلام نکرده است

ساعت هوشمند Zenwatch 2

یکی دیگر از ساعت‌های هوشمند جذابی که در سال گذشته معرفی شد، ساعت هوشمند ایسوس بود. حالا امسال شاهد رونمایی نسل دوم این ساعت‌ هستیم.  

Asus ZenWatch 2

Zenwatch 2 در دو مدل عرضه خواهد شد. مدل اول هم اندازه نسل پیشین این ساعت‌ها و دارای صفحه‌نمایش ۱.۶۳  اینچی و رزولوشن ۳۲۰  در ۳۲۰  پیکسل و قیمت ۱۹۰ دلاری  است. مدل دوم نیز اندکی کوچکتر و  دارای رزولوشن ۱.۴۵  اینچ و رزولوشن ۲۸۰  در ۲۸۰ پیکسل است و قیمتی معادل ۱۷۰ دلار دارد.  از نظر سخت‌افزاری، هر دو این مدل‌ها دارای پردازشگر اسنپدارگون ۴۰۰  و ۵۱۲  مگابایت RAM به همراه ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی  هستند و از بلوتوث نسخه ۴.۱ نیز پشتیبانی خواهند کرد. همچنین مدل بزرگتر دارای باتری ۴۰۰ میلی آمپر بر ساعتی بوده و مدل کوچکتر از باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. ایسوس مدعی است ساعت‌های هوشمند جدید این شرکت دو روز دوام باتری داشته و در عرض ۳۶ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شوند. شارژ دستگاه نیز توسط متصل‌کننده آهنربایی است.

زن واچ ۲ در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلائی عرضه شده و به کاربر اجازه‌ی انتخاب از بین بند ساعت‌های مختلف را خواهد داد. کمپانی تایوانی اعلام کرده است که زن واچ ۲ از مهر ماه سال جاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات