جمع بندی کنفرانس ایسر: هر آنچه که به نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ آورده بود

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
مطالعه 9 دقیقه
یکی از شرکت‌های بزرگی که نمایشگاه ایفا برلین را با شور و حرارت شروع کرد و محصولات جدید و قابل توجهی را در معرض نمایش قرار داد، ایسر بود. تایوانی‌ها تمام همت خود را به کار بستند تا  دست پر به نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵قدم بگذارند. با ما برای جمع‌بندی کنفرانس ایسر و معرفی محصولاتی که در این نمایشگاه معرفی کرد، همراه شوید.
تبلیغات

 تایوانی‌ها امسال نشان دادند که بر روی گیمرها و بازار ابزارهای مرتبط با سرگرمی و بازی تمرکز ویژه‌ای دارند. این موضوع را می‌توان از معرفی سه محصول جدید از خانواده predator که در واقع قرار است خانواده گیمینگ ایسر خوانده شوند، دریافت. البته تمامی محصولاتی که ایسر در این نمایشگاه معرفی کرده بود به گیمرها مرتبط نمی‌شود. در واقع امسال ایسر بر روی بازار میان‌رده‌ها تمرکز کرده و از تلفن‌های هوشمند تا کروم‌بوک‌ها را برای ورود قوی‌تر به این عرصه در برلین در معرض نمایش گذاشت.

کروم بوک قابل تبدیلR11

ایسر اولین کروم‌بوک تبدیل شدنی با نام R11 را معرفی کرد. کروم بوکی که طراحی آن باعث می‌شود تا بتوان این کروم‌بوک را تا ۳۶۰ درجه باز و بسته کرد. ایسر به علاقمندان قول انعطاف‌پذیری بالا در رابطه با نمایشگر لمسی این لپ‌تاپ داده است.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

R11 ایسر با توجه به قیمت و کارآیی خود از مشخصات فنی قابل قبولی بهره می‌برد. r11 در واقع مجهز به پردازنده‌ی Celeron اینتل، پورت یو‌اس‌بی نسخه ۳.۰، صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی لمسی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل خواهد شد.همچنین نمایشگر این کروم‌بوک از نوع LED-backlit LCD خواهد بود. همچنین ایسر وعده داده که کروم‌بوک جدیدش از آبان ماه سال جاری و با قیمت ۳۳۷ دلار در خاورمیانه روانه‌ی بازار می‌شود.

نسل جدید نوت‌ بوک های Aspire V Nitro 

 ایسر در ادامه‌ی معرفی محصولات گیمینگ، سری جدید نوت‌بوک‌های Aspire V Nitro خود را با هدف جلب نظر علاقمندان به گیم معرفی کرد. البته همانطور که از لپ‌تاپ گیمینگ بر می‌آید، این لپ‌تاپ، قدرت بالا ولی ظاهر نه چندان گیمرپسندی دارد. 

Aspire V17 Nitro VN7 792 09

مدل‌های سری بلک ادیشن با پردازنده‌ی نسل ششم اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی GTX960M‌ انویدیا با ۴ گیگابایت رم GDDR5 و حافظه‌ی SSD به بازار عرضه می‌شوند. نکته‌ی قابل توجه دیگر در رابطه با سری جدید لپ‌تاپ‌های ایسر، مجهز بودن آن‌ها به وای‌فای VIVE 2*2 802.11ac کوالکام است. بنابراین فرقی نمی‌کند که شما کدام نسخه از این سری لپتاپ‌های جدید ایسر را خریداری کنید؛ همه آن‌ها  از نظر تئوری سرعت دانلود را تا ۳ برابر رقبای هم‌رده‌اش بیشتر می‌کنند.

ایسر همچنین قیمت این لپ‌تاپ‌ها را نیز اعلام کرد. Aspire V17 Nitro که نسخه‌ی ۱۷ اینچی این لپ‌‌تاپ است از ماه اکتبر با قیمت ۱۰۹۹ دلار و نسخه‌ی ۱۵ اینچی یعنی Aspire V15 Nitro از ماه آینده با قیمت ۹۹۹ دلار به بازار آمریکای شمالی عرضه می‌شوند. 

گوشی‌های اندرویدی Liquid Z630 و Z530

ایسر در ادامه، کاربران سلفی باز و دوست داران صفحه‌نمایش‌های بزرگ را مورد هدف قرار داد. Liquid Z630 و Z530 دو سری گوشی هوشمند برای دوست‌داران صفحه‌نمایش بزرگ و عکس‌برداری سلفی هستند که هر دو به اندروید ۵.۱ مجهز شده‌اند.

Acer Liquid Z630S

گوشی Liquid Z630 در رده‌ی فبلت قرار گرفته و دارای صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن 720p است. از مشخصات فنی این گوشی هوشمند می‌توان به پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مدیاتک MT6735 با فرکانس ۱.۳ گیگا هرتزی، ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

این گوشی همچنین مجهز به دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگا پیکسلی و ارتباط مخابراتی LTE است. گوشی Liquid Z630S مدل ارتقاء یافته‌ی Liquid Z630 است که به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است. این گوشی‌ها بیشتر برای کاربرانی که به پخش فایل‌های چند رسانه‌ای در فبلت‌ها اهمیت می‌دهند مناسب هستند.

گوشی‌های Liquid Z530 و Z530S

سری Z530 و Z530S مخصوص علاقمندان تصاویر سلفی است. بنابراین در این تلفن انتظار وجود یک دوربین قدرتمند در جلوی دستگاه دور از انتظار نیست.

گوشی‌های Z530 و Z530S تقریبا مشخصاتی نظیر گوشی‌های Z630 و Z630 را دارند. این گوشی‌ها بیشتر برای دوست‌داران سلفی طراحی و به دوربین ۸ مگا پیکسلی با گشادگی لنز ۸۴ درجه مجهز شده‌اند. هر دو گوشی‌ Z530 و Z530S به صفحه‌نمایش ۵ اینچی، پردازنده‌ی MT6735 مدیاتک با فرکانس ۱.۳ گیگا هرتزی، یک یا دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۸ یا ۱۶ گیگابایت فضای داخلی مجهز شده‌اند. حافظه‌ی داخلی و رم این گوشی‌ها بستگی به بازارهای مختلف تغییر می‌کند.

Acer Liquid Z530S

نرم‌افزار دوربین این گوشی‌ها به قابلیت‌های جالبی مجهز شده‌اند که تصاویر خروجی را بسیار زیبا می‌کند. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به Gourmet Mode، touch to capture و Smile Shutter اشاره کرد. حالت Gourmet به صورت خودکار میزان رنگ و حالت تصویر را نسبت به شرایط مختلف تغییر می‌دهد، touch to capture با لمس کردن صفحه فوکوس کرده و عکس می‌گیرد، قابلیت Smile Shutter هم با لبخند زدن کاربر عکس می‌گیرد. گوشی Z530S به پردازنده‌ی سریع هشت هسته‌ای مدیاتک، حافظه‌ی رم ۳ گیگا بایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگا بایتی مجهز شده است. گوشی Liquid Z630 از ماه جاری در اروپا، آسیای شرقی و آفریقا با قیمت ۲۲۳ دلار و گوشی Liquid Z530 نیز از ماه اکتبر با قیمت ۱۶۷ دلار عرضه خواهند شد.

 پروژکتور مخصوص بازی‌های ویدیویی

همانطور که پیش از این مطلع شدید، ایسر در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه آیفا ۲۰۱۵ از تبلت و گوشی هوشمند مخصوص بازی رونمایی کرد. این محصولات که با نام Predator به بازار عرضه خواهند شد، تنها تلاش ایسر برای به دست آوردن بازار گیمرها نیست.

پرژکتور مخصوص بازی ایسر

 این شرکت در کنفرانس خود در نمایشگاه IFA 2015، از یک پروژکتور مخصوص بازی نیز رونمایی کرد. این پروژکتور لیزری که باز هم نام Predator را یدک می‌کشد، می‌تواند در فاصله پنجاه سانتی‌متری از دیوار، تصویری ۱۲۰ اینچی را به نمایش بگذارد. ایسر می‌گوید که این پروژکتور بهتر از هر محصولی در بازار می‌تواند در بازی‌های ویدیویی واکنش نشان دهد و تصویر خوبی را به مخاطب خود ارائه دهد. اگرچه هنوز قیمتی برای این محصول اعلان نشده است، اما می‌توانیم اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی منتظر عرضه‌ی این پروژکتور باشیم.

تلفن هوشمند مخصوص بازی 

همانطور که گفتیم، امسال ایسر در نمایشگاه IFA به معرفی شاخه‌ای جدید در حوزه بازی‌های ویدیویی پرداخت. شاخه‌ای که شامل محصولات متوعی از پی‌سی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها می‌شود.  معرفی یک گوشی هوشمند عجیب با نام Acer Predator 6  نیز بخشی از این برنامه تایوانی‌ها برای حضور قدرتمند در بازار گیمینگ است.

acer predator phone ifa

 این محصول که طراحی جالب با رنگ قرمز دارد، از یک پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای ساخت مدیاتِک و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. علاوه بر این موارد، گوشی جدید ایسر دارای موتورهای لرزش دوگانه و نمایشگر ۶ اینچی است. سیستم‌عامل این گوشی هوشمند اندروید خواهد بود و از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بهره می‌برد. هنوز هیچ تاریخ عرضه یا قیمتی برای این گوشی هوشمند اعلام نشده است. امیدواریم که در زمان عرضه نیز با سورپرایزهای بیشتری از ایسر برای نهایت استفاده از محصول گیمری‌اش روبرو شویم. 

تبلت ۸ اینچی مخصوص گیمینگ GT-810

بعد از تلفن هوشمند، نوبت به تبلت گیمینگ GT-810 ایسر رسید تا با ظاهری فضایی گیمرها را مجذوب کند؛ البته تمامی نکات جذاب محدود به همین ظاهر نیست. وجود اسپیکرهایی استریو و فراگیر تعبیه شده در چهار گوشه‌ی این تبلت گوش‌ دادن به موسیقی و صدای بازی‌ها را با صدایی بسیار با کیفیت همراه خواهد کرد.

تبلت گیمینگ GT-810 ایسر

همچنین جذابیت این تبلت با دیدن مشخصات فنی آن دو برابر شد. مشخصاتی که اگر با برنامه ریزی ایسر در حوزه نرم افزاری و تولید بازی‌های نیز همراه شود نوید روزهای خوشی را برای گیمرهای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها خواهد داشت. 

- سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ آب‌نبات چوبی- صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ IPS به همراه تکنولوژی Predator ColorBlast برای ایجاد وسعت رنگ ۱۰۰ درصدی حالت NTSC- پردازشگر اینتل اتم 7x به همراه چیپ گرافیکی اینتل اچ‌دی نسل هشتم- رابط بی‌سیم 802.11a/b/g/n- ضخامت ۸.۷ میلیمتر و وزن ۳۵۰ گرم- ۶۵ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی و قابلیت پشتیبانی از حافظه‌‌ی میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت- قابلیت لرزش دستگاه، اسپیکرهای چهارگانه دالبی

ایسر قرار است در تاریخ ۱۵ آبان سال جاری این تبلت را با قیمت ۳۰۰ دلار در ناحیه‌ی آمریکای شمالی عرضه کند. قیمت تبلت گیمینگ ایسر در اروپا ۳۴۹ یورو و در چین ۲۴۹۹ یوآن خواهد بود.

مینی پی‌سی ماژولار با نام Revo Build

اگر زمانی بخواهید از یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی شده توسط ایسر نام ببریم، می‌توان از مینی پی‌سی ماژولار revo نام برد. ایسر در کنفرانس رسمیش در نمایشگاه ایفای برلین، از این مینی پی‌سی که دارای اجزای ماژولار است، پرده برداشت.

Revo Build

این پی سی که Revo Build نام دارد دارای یک بلوک اصلی است که رم و پردازنده را در خود جا داده است؛ اما سایر اجزاء به راحتی قابل تعویض هستند. برای مثال اگر به افزایش حافظه‌ی هارد خود نیاز دارید می‌توانید بلوک هارد جدید را در بدنه‌ی اصلی قرار دهید یا اگر نیاز به پردازنده گرافیکی قوی‌تری دارید بلوک پردازنده‌ی قدیمی را با پردازنده‌ی گرافیکی جدید جایگزین کنید. جالب می‌شود؟ اینطور نیست؟

به علاوه Revo Build قابل حمل و دارای اسپیکر در بدنه‌ی خود بوده و پاوربانک بی‌سیم دارد که به معنای امکان استفاده‌ی آن بدون نیاز به پریز برق خواهد بود. متاسفانه ایسر در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی رسمی این دستگاه مطلبی بیان نکرد.

تلفن Jade primo با امکان تبدیل به پی‌سی ویندوزی

 یکی از جذاب‌ترین این محصولات که هنوز اطلاعات کاملی درباره آن ارائه نشده، تلفن موبایل Primo Jade ویندوز ۱۰ است که از قابلیت Continuum مایکروسافت پشتیبانی کرده و به یک پی‌سی جیبی تبدیل می‌شود. این محصول در واقع اولین تلفن پی‌سی ویندوز ۱۰ ایسر محسوب می‌شود که در IFA 2015 معرفی شد.

تلفن Jade Primo ایسر

Jade Primo تلفن هوشمندی مبتنی بر ویندوز ۱۰ است که با استفاده از قابلیت Continuum مایکروسافت می‌تواند به یک پی‌سی ویندوزی تبدیل شود. این دستگاه به همراه لوازم جانبی متنوع شامل داک، کیبورد و ماوس بی‌سیم ارائه می‌شود. خود این تلفن به یک دوربین ۲۱ مگاپیکسل با فلش دوگانه مجهز شده و از یک نمایشگر ۵.۵ اینچ آمولد و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ بهره می‌برد. ایسر چیزی درباره قیمت و زمان ارائه‌ی این دستگاه نگفته است؛ اما به نظر می‌رسد رویای پی‌سی جیبی به زودی به حقیقت می‌پیوندد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات