زوم‌اپ: با اپلیکیشن «لحظه بان» از اعتیاد به گوشی همراه در امان بمانید

سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
"لحظه بان" یک اپلیکیشن ایرانی برای گوشی‌های اندروید است که در زمینه‌ی نظارت بر میزان استفاده‌ی شما از هر اپلیکیشن، و  تلفن همراه فعالیت دارد. اپلیکیشنی بسیار زیبا که می‌توان آن را قدمی رو به جلو در بخش گرافیک اپلیکیشن‌های ایرانی دانست. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که این روزها موبایل‌های هوشمند بهترین رفیق و همدم اکثر افراد شده‌اند. شاید این موضوع از نگاه خود ما چندان مشخص نباشد، اما مطمئنا اگر نظر اطرافیان را بپرسیم، حتما از نظر آن‌ها متعجب خواهید شد. درست مانند اپلیکیشن‌های نظارت‌گر. شاید اگر به شما بگوییم که به طور میانگین روزانه 300 بار صفحه‌ی گوشی خود را روشن می‌کنید باورتان نشود و آن را یک شوخی برداشت کنید. اما کافیست تا یکی از اپلیکیشن‌هایی که در زمینه‌ی بررسی میزان دفعات استفاده از دکمه‌ی Power گوشی فعالیت دارند را در گوشی خود نصب کنید تا در پایان روز، متوجه شوید که این رقم، بسیار به واقعیت نزدیک است. اگر بحث را کمی جدی تر کنیم و از موارد حاشیه ای مانند فشرده شدن دکمه‌ی پاور دستگاه خارج شویم، به میزان استفاده‌ی روزانه از گوشی همراه خواهیم رسید. من و شما می‌دانیم که در طول روز استفاده‌ی بسیاری از تلفن همراهمان و اپلیکیشن‌های نصب شده در آن می‌کنیم. اما با این حال، آگاهی از مقدار دقیق استفاده از موبایل، و حتی دسترسی به میزان استفاده‌ی هر اپلیکیشن به طور جداگانه، می‌تواند تلنگری برای ما باشد تا کمی از ساعت‌های زیادی که صرف کار با تلفن همراه می‌کنیم را، به زندگی و انسان‌های حقیقی اطرافمان اختصاص دهیم، نه تلفن‌های هوشمند.

timk21

اپلیکیشن ایرانی "لحظه‌بان" که با عنوان انگلیسی Time Keeper منتشر شده است یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود در زمینه‌ی نظارت بر میزان استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن ها، و در نتیجه تلفن همراه است که شاید تنها نقطه ضعف آن را بتوان عدم وجود زبان فارسی در آن دانست. احتمالا شما هم مانند ما در اولین ورود به محیط اپلیکیشن، رابط کاربری زیبا و روان آن را تحسین خواهید کرد. در سال‌های اخیر شاهد تعداد بسیاری اپلیکیشن فارسی در دنیای اندروید بوده ایم؛ اما به جرات می‌توان گفت که "لحظه‌بان" یکی از استاندارد‌ترین اپلیکیشن‌های فارسی از لحاظ طراحی است که نمونه‌ی آن، شاید به انگشتان دست هم نرسد. از همان صفحه‌ی خوش‌آمدگویی گرفته تا محیط داخل اپلیکیشن، همگی با گرافیکی انیمیشنی و روان طراحی شده‌اند و همه چیز به طور ساده و گویا در دسترس شما قرار خواهد گرفت. با این حال، "لحظه‌بان" خالی از ایراد نیست و همانطور که گفته شده می‌توان نقطه ضعف و البته عجیب آن را Menu و محیط انگلیسی آن دانست که متاسفانه امکان تغییر آن به زبان فارسی در نظر گرفته نشده است. البته با توجه به کارکرد ساده و محیط گویای اپلیکیشن می‌توان از این ایراد تا حدودی چشم پوشی کرد؛ چرا که برای استفاده از این اپلیکیشن، نیاز چندانی به آشنایی با زبان انگلیسی وجود ندارد و با کمی گشت در محیط اپلیکیشن، می‌توانید به بخش‌های مورد نظر دسترسی داشته باشید.

timk22

اما نکته ای که "لحظه‌بان" را از دیگر اپلیکیشن‌های نظارت‌گر متمایز می‌کند، امکان محدودیت‌سازی اپلیکیشن‌ها است که علاوه بر آنکه یک ویژگی اخطار دهنده‌ی مفید برای کاربران بزرگسال به حساب می‌آید، در هنگام بازی کردن کودکان نیز بسیار کارآمد خواهد بود؛ به طوری که می‌توانید با تعیین سقف یک زمان معین برای بازی مورد نظر، از ادامه یافتن بازی به صورت خودکار جلوگیری کنید. در تجربه‌ی کوتاهی که در کار با این اپلیکیشن داشتیم عملکرد این قسمت را کاملا دقیق و بدون خطا مشاهده کردیم؛ به طوری که به محض وارد شدن به محیط اپلیکیشن، تایمر برنامه شروع به کار، و به محض خروج نیز توقف خواهد کرد. این امر، یعنی متوقف کردن تایمر هنگام خروج از برنامه، باعث می‌شود تا مدیریت فوق‌العاده دقیقی روی استفاده‌ی خود از اپلیکیشن‌های موبایل داشته باشیم. برای مثال اگر از وابستگان شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام هستید، می‌توانید یک محدودیت یک الی دو ساعته برای آن در نظر بگیرید تا اگر میزان استفاده‌ی روزانه‌ی شما بیشتر از زمان مشخص شد، "لحظه‌بان" اقدام به متوقف کردن اپلیکیشن کند.

timk23

اگر شما نیز در طول روز ساعات بسیاری را صرف کار با گوشی خود می‌کنید و چیزی جلودار شما نیست، پیشنهاد می‌کنیم یک شانس به اپلیکیشن "لحظه‌بان" بدهید. شاید اگر متوجه شوید که روزانه، برای مثال بیش از ۴ ساعت در اپلیکیشن تلگرام بوده اید، کمی احساس افسوس نسبت به زمان‌های از دست رفته پیدا کنید و در نتیجه، استفاده‌ی خود را از تلفن همراه کمتر کنید. نمایش زمان استفاده از هر اپلیکیشن، نمایش اپلیکیشن‌ها به ترتیب زمانی که از شما گرفته‌اند، امکان تعیین محدودیت زمانی برای استفاده از هر اپلیکیشن و اختصاص آلارم جداگانه برای هر برنامه، از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن کاربردی به حساب می‌آیند. برای دانلود می‌توانید از لینک‌ زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات