تاکید وزیر به دولتی ها برای خرید کامپیوتر تولید داخل

یک‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
وزیر صنعت کشور با هیاتی همراه از مجتمع صنعتی ماتریس تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ بازدید و از توانمندی ها و پتانسیل های داخلی در تولید این اقلام دیدن کرد.
تبلیغات

مهندس محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت، معدن و تجارت در این بازدید با بیان این که کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ در لیست اقلام تولید داخل این وزارت خانه قرار دارد اظهار داشت :

دولت در نقش حمایت کننده به تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های وابسته ابلاغ داشته است که باید نیازهای سازمانی خود را از تولیدات داخلی تامین کنند. وظیفه دولت در این دوره ،‌ حمایت از توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و بهره گیری از شرایط به وجود آمده و کمک به توانمند سازی بخش خصوصی است.

وی در خصوص دغدغه های مدیران این واحد تولیدی در خصوص مناقصات دولتی که تخلفاتی در قالب سفارش برندهای خاص و اقلام وارداتی دیده شده است تاکید داشت:

وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صنعت کشور تمام قد در مقابل این گونه تخلفات ایستاده است و لزوم برخورد قاطع با فساد موجود در برخی مناقصات دولتی را در دستور کار خود قرار داده است. تولید این اقلام با دیگر کالاها تفاوت چشمگیری دارد و این تفکر که می بایست روند تولید در این واحد تولیدی را با کارخانه های دیگر مقایسه کرد تفکر اشتباهی است. تولید محصولات فناوری اطلاعات به زیرساخت هایی ویژه نیاز دارد و باید این کالاها را در زمره کالاهای خاص قرار داد و لزوم تغییر نگرش مسئولین و مدیران دولتی و خصوصی به تولیدات این چنینی را می‌طلبد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بازدید خود از مجتمع صنعتی ماتریس ، تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و لپ تاپ تحت لیسانس MSIتایوان پیشنهادی نیز برای مدیران این کارخانه داشت.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت آموزش و پرورش با توجه به نوع محصولات تولیدی این کارخانه و نیاز قشر دانش آموزان به این کالاها آماده حمایت و همکاری همه جانبه در خصوص ارائه این محصولات با تسهیلات آسان برای دانش آموزان سراسر کشور با گروه صنعتی ماتریس است.

نعمت زاده در پایان این بازدید با بیان این که وظیفه فعالان اقتصادی است که از فضای به وجود آمده با دید ملی و توسعه ملی و منافع همگانی ببینند گفت:

وظیفه همه دست اندرکاران بخش صنعت، معدن و تجارت در حمایت از این گونه تولیدات سنگین است و امیدواریم با گشوده شدن و بهبود شرایط در آینده شاهد رونق بیشتر باشیم، چرا که تولید در ایجاد رونق پیشران است و به همین دلیل وظیفه تولید کنندگان خدمات فناوری اطلاعات سنگین تر است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات