گذار از اینترنت اکسپلورر به گوگل کروم به زبان تصویر

یک‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
در سال‌های نه چندان دور، استفاده از اینترنت برابر با اجرای اینترنت اکسپلورر بود، اما این روزها دیگر حضور اینترنت اکسپلورر کمرنگ‌تر شده است. در ادامه تغییر عادت کاربران از استفاده از اینترنت اکسپلورر و مهاجرت به کروم را در قالب نقشه‌ی جغرافیایی مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

تغییرات گسترده در دنیای فناوری و مخصوصا اینترنت، معادلات را کاملا دگرگون کرده تااینکه حتی خود مایکروسافت نیز در ویندوز ۱۰ مرورگر اج را جانشین اینترنت اکسپلورر کرده است. در سال‌های نه چندان دور زمانی که هنوز خبری از گجت‌های موبایل به معنای امروزی آن‌ها نبود و مایکروسافت با استفاده از سیستم عامل ویندوز که همراه با خود اینترنت اکسپلورر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌داد به یکه تازی می‌پرداخت.

در تصویر زیر می‌توانید سرعت سوئیچ کاربران اینترنت را که از شبکه‌ی جهانی با استفاده از کامپیوترهای رومیزی و تبلت‌هایشان استفاده می‌کنند به تفکیک کشور‌ها مشاهده کنید. البته در این بین استفاده از سایر مرورگرها نیز مدنظر کاربران برخی کشورها بوده و از این جمله می‌توان به استفاده از فایرفاکس و اپرا در آسیانه‌ی میانه اشاره کرد. البته نباید استفاده از سافاری، مرورگر اپل را از یاد برد که کاربران معدودی اقدام به استفاده از آن کرده‌اند.

رفتار کشور ما هم در نوع خود بر اساس این نقشه جالب توجه است. عمده کاربران ایران تا پیش از سال ۲۰۱۲ از IE استفاده می‌کردند. در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به مدت سه سال پرکاربردترین مرورگر کشور ما فایرفاکس بوده و هیچ گاه کروم مرورگر اول ایرانی‌ها نبوده است؛ اما نکته جالب‌تر این است که در سال ۲۰۱۵ دوباره اینترنت اکسپلورر به محبوب‌ترین مرورگر کاربران ایرانی تبدیل شده است!

1376995898733746097
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات