ویندوز فون یا سایانوژن؛ کدامیک کاربر بیشتری دارد؟

یک‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
سایانوژن در حال برنامه‌ریزی برای توسعه تعداد کاربران خود است. حالا به تازگی  این شرکت مدعی شده که آنقدر به محبوبیت دست یافته که تعداد کاربرانش از مجمموع تعداد کاربرانِ ویندوز موبایل و بلک‌بری بیشتر شده است. اما این ادعا تا چه اندازه درست است؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در جریان رویداد Code Rush که دیروز در سیاتل برگزار شد ادنان بگوویچ- مهندس نرم‌افزار سایانوژن مدعی شد که در حال حاضر سایانوژن بیش از ۵۰ میلیون کاربر دارد و به این ترتیب تعداد کاربران آن از ویندوز موبایل و بلک‌بری بیشتر است.

این ادعا باعث شد تا برای برخی از علاقمندان ویندوزفون این سوال پیش بیاید که آیا واقعا در حال حاضر تعداد کاربران سایانوژن بیشتر از ویندوز موبایل است؟ فعلا بطور دقیق نمی‌دانیم که چه تعداد از کاربران از سیستم عامل بلک‌بری استفاده می‌کنند ولی فقط با نگاهی به فروش ۲ ساله ویندوزفون که تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ رقم خورده به فروش ۷۰.۵ میلیون دستگاه می‌رسیم و اگر ۱۵ درصد از کاربران قدیمی ویندوزفون را که هنوز هم از ویندوز فون ۷ استفاده می‌کنند به این آمار اضافه کنیم متوجه می‌شویم که ادعای سایانوژن اشتباه بوده است. البته شاید بتوانیم صحبت‌های ادنان بگوویچ را نوعی بازی با کلمات هم بنامیم چرا که او از واژه ویندوز موبایل بجای ویندوز فون استفاده کرده تا از سویی تعداد کاربران سایانوژن را بیشتر از ویندوز موبایل نشان دهد که این کاملا درست است چرا که هنوز ویندوز ۱۰ موبایل عرضه نشده که بخواهد کاربران بیشتری داشته باشد و از سویی فشار روانی را بر علیه ویندزفون راه بیاندازد.

همچنین با وجود کاهش سهم ویندوز فون از بازار، هنوز میزان فروش ویندوزفون در مقایسه سالیانه، نسبت به سال قبل کاهش نداشته و حتی در سه ماه دوم سال ۲۰۱۵ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

بنابراین با توجه به شرایط فعلی ویندوزفون شاید بتوانیم بگوییم که در آینده کاربران سایانوژن از ویندوزفون بیشتر خواهند شد ولی در مورد ادعای آقای بگوویچ باید بگوییم که خیر فعلا این طور که شما می‌گویید نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات