گزارش زومیت از نشست خبری شاتل

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
شرکت شاتل به بهانه روز خبرنگار نشستی را برگزار کرد و در آن به ارائه‌ی برخی آمار و ارقام و برنامه‌های این شرکت پس از اخذ مجوز FCP پرداخت.
تبلیغات

شاتل امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، به مشکلاتی که این شرکت با ارگان‌های دولتی دارد و بیان برخی انتقادات پرداخت. در این جلسه همچنین به آمار و ارقامی از این شرکت و برنامه‌های آن در آینده اشاره شد.

احمد نخجوانی - مدیرعامل شرکت شاتل در ابتدای سخنان خود به سرویس‌ها و کسب و کارهایی اشاره کرد که شاتل در آنها فعال است. وی مهم‌ترین کسب و کار این کمپانی را سرویس +ADSL 2 دانست و گفت:

ما هم اکنون با ۷۵۰ هزار پورت بیشترین تعداد کاربر را در بین شرکت‌های با پروانه PAP داریم و بیشترین پهنای باند را ارائه می‌کنیم. ما در زمینه اختصاص پهنای باند به ازای هر مشتری رشدی ۴۱ درصدی را تجربه می‌کنیم.
کنفرانس مطبوعاتی شاتل

وی یکی از رموز موفقیت این شرکت را خدمات قوی و مرکز پشتیبانی قدرتمند و آموزش دیده این شرکت بیان کرد و گفت:

مشتریان ما به طور متوسط در کمتر از ۳۵ ثانیه پاسخ خود را از مرکز پشتیبانی گرفته‌اند. همچنین به کمک اپلیکیشنی که برای خدمات و سرویس‌دهی طراحی شده، کار کاربران برای خرید سرویس جدید و ترافیک بسیار ساده‌تر شده است.

نخجوانی در ادامه به برخی نشان‌هایی که شاتل دریافت کرده اشاره کرد که از بین آنها می‌توان از «انتخاب شاتل به عنوان اپراتور برتر توسط وزارت ارتباطات» برای پنجمین بار و «انتخاب شاتل به عنوان برند محبوب اینترنت پرسرعت کشور» نام برد.

نشست مطبوعاتی شاتل

اما در بخش دوم سخنان نخجوانی آمارهای جالبی درباره وضعیت آی‌سی‌تی کشور ارائه شد. خلاصه این آمار را در ادامه می خوانید:

  • ایران در زمینه شاخص توسعه ICT رتبه ۹۴ را در بین کل کشورهای جهان دارد
  • ایران در زمینه سرویس اینترنت Fixed Broadband رتبه ۱۱۵ را دارد
  • اما ایران در زمینه ارائه میزان پهنای باند به ازای هر کاربر در رتبه ۱۵۸ جهان قرار گرفته است

مدیر عامل شاتل با اشاره به این که ایران در زمینه‌ی «دسترسی به اینترنت» رتبه ۸۲، در زمینه‌ی «کاربری» رتبه ۱۱۶ و به لحاظ «مهارت» رتبه ۶۸ را دارد، گفت:

این آمار و ارقام به خوبی نشان می‌دهد که مشکل ما کجا است! ما در زمینه مهارت کاربری وضعیت نسبتا خوبی داریم، اما در زمینه دسترسی کاربران به اینترنت و کیفیت کاربری از دنیا عقب هستیم.

نخجوانی سپس به برنامه‌های شاتل برای آینده اشاره کرد و گفت:

پس از اخذ پروانه FCP به دنبال ارائه سرویس MVNO و LTE خواهیم بود.

محمدحسن شانه‌ساز زاده، رییس هیئت مدیره شاتل نیز در این مراسم حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سوالات بیشتر حول مساله‌ی واگذاری مجوز FCP به شرکت‌ها بود و این که پس از اخذ این پروانه چه تغییری را در ISP ها شاهد خواهیم بود.

شانه ساز زاده

شانه‌ساز زاده گفت که شاتل آمادگی دارد تا در راستای بهبود کیفیت اینترنت در کشور گام بردارد؛ اما بزرگترین مشکل بر سر این راه شرکت مخابرات است که تسهیلات لازم را برای توسعه اینترنت پهن باند ارائه نمی‌کند. وی همچنین درباره نحوه‌ی واگذاری مجوز FCP لب به انتقاد گشود و سیاست ارائه‌ی مجوز برای هر شرکتی که درخواست آن را می‌دهد را درست، اصولی و مبتنی بر منافع ملی ندانست. رییس هیئت مدیره شاتل در این باره گفت:

بسیاری از سرویس‌هایی که در حوزه شرکت‌های دارای مجوز FCP قرار می‌گیرند، بسیار دیربازده هستند و تعدد شرکت‌های کم تجربه‌ای که ممکن است برخی از آنها اصطلاحا خصولتی باشند هم مزید بر علت خواهد بود تا چندان به این شیوه ارائه‌ی مجوزها خوشبین نباشیم.

وی اشاره کرد که «هم‌اکنون نیز خبرهایی به گوش ما می‌رسد که چندان خوشایند نیستند و امیدواریم سازمان تنظیم مقررات به آن بی توجه نباشد».

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات