رشد سهم اپل از بازار گوشی های هوشمند آمریکا همزمان با کاهش سهم اندرویدی ها

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ نه تنها عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در آمریکا را همچنان در اختیار گرفته، بلکه در میان پنج تولیدکننده‌ی برتر در این بازار تنها کمپانی است که در فصل دوم ۲۰۱۵ شاهد رشد بوده است.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط comScore در جریان سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی اپل نه تنها جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند را حفظ کرده، بلکه تنها کمپانی است که در میان پنج برند برتر عرضه کننده‌ی گوشی های هوشمند شاهد رشد نیز بوده است. بر این اساس اپل با در اختیار داشتن ۴۴.۱ درصد از بازار آمریکا علاوه بر کسب رتبه‌ی اول شاهد رشدی ۱.۵ درصدی در مقایسه با سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۵ بوده است.

پس از اپل به ترتیب کمپانی‌های سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و اچ‌تی‌سی قرار گرفته‌اند که هر یک کاهش سهم اندکی را تجربه کرده‌اند. افزایش سهم اپل و کاهش اندرویدی‌ها نشان از این دارد که اپل موفق شده تا کاربران سیستم عامل غول جستجو را به سوی خود جلب کند. سامسونگ با کاهشی ۰.۲ درصدی به سهم ۲۸.۱ درصدی از بازار قناعت کرده است. ال جی و موتورولا هر یک با کاهش ۰.۱ درصدی از سهمشان روبرو شده‌اند که به ترتیب سهم هر یک به ۸.۳ و ۴.۹ درصد نزول کرده است. اچ‌تی‌سی در این بین بیشترین کاهش را با ۰.۴ درصد افول به خود دیده و سهم آن به ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

AppleInt

در میان سیستم‌عامل‌های مورد استفاده، اندورید همچنان رتبه‌ی اول را با ۵۱.۶ درصد از بازار در اختیار دارد. پلتفرم گوگل با کاهشی ۰.۸ درصدی تنها ۷.۵ درصد با iOS‌ اپل فاصله دارد.

در انتهای رده بندی مایکروسافت و بلک بری قرار دارند که هر دو کاهشی ۰.۴ درصدی را تجربه کرده‌اند. سهم این دو کمپانی از بازار آمریکا به ترتیب به ۲.۹ و ۱.۲ درصد کاهش یافته است. سیمبین نیز تنها ۰.۱ درصد از بازار را در اختیار دارد.

تا چند هفته‌ی دیگر اپل و سامسونگ پرچمداران خود را روانه‌ی بازار خواهند کرد و باید دید که محصولات جدید این دو کمپانی سهم هر یک را تا چه اندازه تحت تاثیر قرار خواهند داد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات