مایکروسافت پروژه Islandwood را به منظور پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS به ویندوز منتشر کرد

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ از ابزاری به نام Islandwood به منظور پورت کردن اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس به ویندوز رونمایی کرده بود که حال این کمپانی ابزار مذکور را منتشر کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت در خلال کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ از دو پروژه‌ی جدید به نام‌های Islandwood و Astoria پرده برداری کرد. پروژه‌ی Islandwood این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا از آن به عنوان پلی برای انتقال اپلیکیشن‌‌های خود از iOS به پلتفرم یونیورسال اپلیکیشن‌های ویندوز 10 استفاده کنند. 

حال پروژه‌ی Islandwood در قالب یک پروژه‌ی متن‌باز برای توسعه دهندگان جهت دانلود در دسترس قرار گرفته است. توسعه دهندگان می‌توانند آن را از طریق وب‌سایت گیت‌هاب دریافت کنند. البته مایکروسافت اعلام کرده که هنوز این ابزار به طور کامل توسعه داده نشده و این کمپانی پاییز امسال را برای عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آن در نظر گرفته است. 

این ابزار جدید به طور کامل از APIهای iOS پشتیبانی کرده و شامل کامپایلری است که با دریافت کردن کدهایی در زبان آبجکتیو-سی توسعه یافته‌، اپلیکیشن‌های ویندوزی یونیورسال را توسعه می‌دهد. البته از آنجایی که این ابزار هنوز به طور کامل توسعه نیافته، از این‌رو احتمالا توسعه دهندگان به منظور اجرای صحیح این ابزار در ویندوز نیاز به اعمال تغییراتی داشته باشند؛ اما در هر صورت Islandwood پورت کردن اپلیکیشن‌های آی‌اواس به ویندوز را بی عیب و نقص انجام می‌‌دهد. 

پروژه‌ی Astoria نیز به منظور پورت کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز توسعه داده شده و احتمالا در پاییز امسال نسخه‌ی بتای آن به صورت عمومی عرضه شود. علاوه بر این، مایکروسافت در حال توسعه‌ی دو پروژه‌ی جدید دیگر با نام‌های Project Westminster و Project Centennial به منظور تولید اپلیکیشن‌های استورِ ویندوز است؛ پروژه‌ی Centennial که قرار است در سال ۲۰۱۶ عرضه شود به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی بتوانند اپلیکیشن‌های Win32 را به اپلیکیشن‌های یونیورسال تبدیل کنند، پروژه‌ی Westminster که در حال حاضر می‌توان از این ابزار استفاده کرد، به منظور پورت کردن اپلیکیشن‌های تحت وب در ویندوز توسعه داده شده است.

دانلود پروژه‌ی Islandwood

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات