شرکت بوئینگ در حال کار بر روی پهپادهایی برای هک کردن شبکه‌های بی‌سیم است

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
بنابر ایمیل‌های منتشر شده توسط Wikileaks شرکت هواپیمایی بوئینگ با شرکت ایتالیایی امنیت سایبری Hacking Team در حال مذاکره است تا پهپادی را بسازند که توانایی هک کامپیوترهای در حال پرواز بر فراز آسمان را داشته باشد. حال جزئیات بیشتری از نحوه‌‌ی جاسوسی این پهپادها منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که در روزهای اخیر به اطلاع شما رساندیم، دو شرکت بوئینگ و هکینگ تیم برای ساخت پهپادی جاسوسی با یکدیگر در حال مذاکره هستند. با هک سیستم کامپیوتری توسط این پهپاد می‌توان ترافیک اینترنت کاربر را تحت نظر گرفت. اما نکته‌ی مهم متود این پهپاد برای هک خواهد بود.

یک گزینه این است که پهپادی بر فراز محل کار فرد مورد نظر به پرواز درآمده و شبکه‌ی بی‌سیمی بسازد تا کاربر هدف به آن متصل شود.در این حالت به راحتی می‌توان همانند تماشای ترافیک آنلاین بر روی یک روتر عمومی، آن را تحت نظر گرفت. تنها کافی است شبکه ساخته شود تا کاربران هدف به آن متصل شوند.

پهپادها گزینه‌ی مناسبی برای انجام این کار هستند؛ چرا که می‌توانند مدتی طولانی بر فراز محلی به پرواز درآمده و اطلاعات را به صورت آنی منتقل کنند. اما برای پیشگیری از هک شدن راه حل ساده‌ای وجود دارد. دستگاه خود را زمانی که پهپادی بر فراز محلی که در آن مستقر هستید، پرواز می‌کند، به شبکه بی‌سیم عمومی متصل نکنید.

در گذشته نیز دولت آمریکا از تجهیزات هوایی برای نابود کردن سیستم‌های کامپیوتری بهره برده است. CHAMP نام پروژه‌ای بود که توسط بوئینگ طراحی و ساخته شده بود و می‌توانست از آسمان سیستم کامپیوتری هدف را به همراه سایر سیستم‌های نزدیک آن نابود کند. این روش هر چند برای نابود کردن سیستم‌ها کارساز بود اما تحت نظر گرفتن ترافیک آن‌ها پس از نابودی کار دشواری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات