افزایش فروش تبلت‌های ال‌ جی، لنوو و هواوی با وجود کاهش کلی فروش

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
افول همچنان در بازار تبلت‌ها وجود دارد و بنابر گزارش IDC فروش تبلت‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۷ درصدی همراه شده است. در این بین تولیدکنندگانی نظیر ال‌جی، لنوو و هواوی سهم خود از بازار را افزایش داده‌اند.
تبلیغات

براساس گزارش جدید منتشر شده توسط IDC بازار تبلت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته منقبض شده و میزان فروش تبلت‌ها ۷ درصد کاهش یافته است. کاهش ۷ درصدی در سه ماهه‌ی دوم در ادامه‌ی کاهش ۳.۹ درصدی فروش در فصل اول ۲۰۱۵ است. در حال حاضر بخش بزرگی از بازار در اختیار دو کمپانی اپل و سامسونگ است، اما با این وجود کمپانی‌هایی نظیر ال جی، هواوی و لنوو فروش خود را افزایش داده بخشی از سهم دو کمپانی اپل و سامسونگ را مال خود کرده‌آند. ژان فیلیپ بوچارد، تحلیل گر آی دی سی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

با وجود کاهش فروش تبلت‌ها در بازار، ما در حال مشاهده‌ی تغییرات در سهم کمپانی‌ها هستیم، بطوریکه کمپانی‌هایی نظیر اپل و سامسونگ با کاهش سهم خود از بازار روبرو شده‌اند.

فروش آیپد‌های اپل از ۲۰ میلیون دستگاه در فصل دوم ۲۰۱۳ به کمتر از ۱۰.۹ میلیون دستگاه در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش یافته است، هرچند با این وجود اپل همچنان با در اختیار داشتن ۲۴ درصد از بازار تبلت‌ها جایگاه خود را در رتبه‌ی اول حفظ کرده است. در فصل دوم سال جاری سامسونگ موفق شده تا ۷.۶ میلیون دستگاه تبلت را روانه‌ی بازار کند که کاهش یک درصدی سهم سامسونگ را در مقایسه با فصل اول برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

سامسونگ در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ میلادی موفق شده بود تا ۸.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند. سایر تولیدکنندگان نظیر ال‌جی، لنوو و هواوی هر سه با افزایش فروش و افزایش سهم از بازار تبلت‌ها روبرو بوده‌اند. سهم ال جی از بازار تبلت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از یک درصد به ۳.۶ درصد افزایش یافته است که این موضوع به دلیل عرضه‌ی بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه تبلت است. لنوو و هواوی نیز به ترتیب سهم خود را به ۵.۷ و ۳.۷ افزایش داده‌اند.

Tablet

کارشناسان افزایش عمر گجت‌های دیجیتال در کنار امکان نصب آخرین بروزرسانی‌های سیستم‌عامل روی تبلت‌ها را همراه با افزایش سایر گوشی‌های هوشمند و فبلت‌ها از جمله‌ی دلایلی می‌دانند که براساس آن فروش تبلت‌ها کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات