اولین نمایشگر ۶ اینچی امولد با رزولوشن 4K توسط Everdisplay معرفی شد

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر رزولوشن صفحه‌ی نمایش گوشی‌های هوشمند و فبلت‌های بازار هنوز نتوانسته رضایت شما را جلب کند، پس بهتر است بدانید که Everdisplay اولین نمایشگر امولد جهان را در اندازه‌ی ۶ اینچ با رزولوشن 4K معرفی کرد.
تبلیغات

اوردیسپلی یک کمپانی تولیدکننده‌ی پنل‌های امولد در کشور چین است که آن را با نام Hehui Optoelectronics نیز می‌شناسند. این کمپانی چینی اولین صفحه‌ی نمایش امولد با رزولوش 4K را معرفی کرده که تراکم پیکسلی آن ۷۳۴ پیکسل در هر اینچ است. این پنل نمایشی نه در تلویزیون‌های 4K بلکه در گوشی های هوشمند و فبلت‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تراکم پیکسلی این صفحه‌ی نمایش در مقایسه با بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، تفاوت آشکاری دارد. برای مثال پنل نمایشی ۵.۱ اینچی مورد استفاده در گلکسی اس ۶ سامسونگ با رزولوشن QHD دارای تراکم پیکسلی ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ است.

اور دیسپلی اولین نمونه‌ی تولید شده از این پنل را دیروز در چین رونمایی کرد، اما هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه و تولید انبوه این صفحه‌ی نمایش ارائه نکرده است. اوردیپسلی اشاره‌ای به استفاده از این پنل‌های نمایشی در گوشی‌های هوشمند و فبلت‌ها نکرده اما کاربرد چنین صفحات نمایش با رزولوشن بالا را در محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی محتمل خوانده است. علت استفاده از صفحه‌ی نمایش با رزولوشن بالا در هدست‌های واقعیت مجازی فاصله‌ی بسیار نزدیک صفحه‌ی نمایش به چشم کاربر در مقایسه با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که این صفحه‌ی نمایش رقبایی نیز دارد. برای مثال ابتدای سال جاری میلادی شارپ از صفحه‌ی نمایش IGZO خود با رزولوشن 4K رونمایی کرده است. این صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی تراکم پیکسلی ۸۰۶ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان آورده است. همچنین باید به برنامه‌ی سامسونگ برای تولید صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 11K اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات