مشخصات فنی نکسوس ۵ (۲۰۱۵) و نکسوس هواوی فاش شد

سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین گوشی‌های هوشمندی که در ماه‌های آینده معرفی خواهند شد، گوشی نکسوس گوگل است و انتظار می‌رود امسال شاهد عرضه‌ی دو نسخه از این گوشی باشیم. شایعه‌ی جدید منتشر شده علاوه بر تایید این خبر، مشخصات هر دو گوشی را نیز فاش کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انتظار می‌رود امسال دو نسخه مختلف از نکسوس گوگل عرضه شود. یکی مربوط به ال‌جی که نکسوس ۵ (۲۰۱۵) نام خواهد داشت و دیگری گوشی که هواوی آن را طراحی کرده و خواهد ساخت.

بنابر شایعات منتشر شده، نکسوس ۵ (۲۰۱۵) صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن 1080P از نوع P-OLED خواهد داشت. پردازنده‌ی این گوشی پردازنده‌ی جدید کوالکام با نام اسنپدراگون ۶۲۰ بوده و رم آن ۴ گیگابایت از نوع LPDDR3-1866 خواهد بود. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، باتری غیرقابل تعویض ۳۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژر بی‌سیم مدیاتک MT3188 و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ اشاره کرد.

همچنین این شایعات خبر از وجود اسپیکرهای استریو، دکمه پاور در پشت گوشی که در آن حسگر اثر انگشت نیز جاسازی شده، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ۶ لایه F/1.8 مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری و فلش دوگانه در کنار دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی، می‌دهند. به علاوه این گوشی دارای یو‌اس‌بی نوع سی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع نسخه ۲.۰ خواهد بود.

همچنین نکسوس ۵ (۲۰۱۵) دارای فریم فلزی با لبه‌های تراش خورده و قاب پشتی از جنس پلاستیک مات خواهد بود و قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد داشت.

نکسوس هواوی نیز صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی از نوع WQHD AMOLED خواهد داشت. این گوشی دارای بدنه‌ی تمام فلزی و دوربین ۲۱ مگاپیکسلی با حسگر IMX230 بوده و از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات