چگونه خط فرمان ویندوز را در یک مسیر خاص از بین فایل‌ها باز کنیم

دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
خط فرمان از آن ویژگی‌هایی است که بسیاری از کاربران ویندوز زیاد از آن استفاده نمی‌کنند. اما کسانی که به صورت روزانه یا هر از گاهی نیاز پیدا می‌کنند با خط فرمان ویندوز دستوری صادر کنند، به احتمال زیاد به رفتن به یک مسیر خاص از دایرکتوی فایل نیز  نیاز پیدا خواهند کرد. اما در خط فرمان ویندوز چطور می‌توان بدون اینکه هیچ دستوری وارد کرد، به یک مسیر خاص رفت؟ در ادامه با زومیت همراه باشید تا با شیوه انجام اینکار آشنا شوید.
تبلیغات

 خط فرمان مخصوصا در ویندوز 10 ویژگی‌های بسیار بیشتری دریافت کرده است. خط فرمان ویندوز 10 قابلیت کپی و پیست کردن با میان‌بر‌های کیبورد را امکان‌پذیر کرده و حتی قابلیت‌هایی همچون فاصله دادن بین خطوط و شفاف کردن این پنجره نیز از به قابلیت‌های آن در آخرین نسخه از سیستم عامل دسکتاپ ویندوز اضافه شده است.

اما چگونه می‌توان خط فرمان را بدون دردسر اضافه در یک مسیر از دایرکتوری فایل‌ها‌ باز کرد. برای شروع ابتدا مرورگر فایل ویندوز را باز کنید و به مسیری که قصد دارید CMD در آن فعال شود بروید.

cmd1

اکنون به تب File در بخش بالایی پنجره بروید و بر روی آن کلیک کنید. حال با پنجره‌ای مواجه خواهید شد که با کمک آن می‌توان خط فرمان را به صورت عادی یا با دسترسی ادمین باز کرد. اگر از اسکریپت یا دیگر دستور‌های اجرایی استفاده می‌کنید، باز کردن خط فرمان با دسترسی ادمین بهترین انتخاب است.

cmd2

اکنون شاهد باز شدن cmd در مسیر دقیق محلی که حضور داشتید خواهید بود!

cmd4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات