با ویژگی‌های دوربین گوشی Xperia M5 آشنا شوید

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
مطالعه 6 دقیقه
سونی صبح امروز دو گوشی جدید و میان‌رده‌ی خود با نام‌های Xperia M5 و Xperia C5 Ultra را معرفی کرد. در معرفی اکسپریا ام 5، سونی توجه ویژه‌ای به دوربین این گوشی داشته است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با ویژگی‌های دوربین این گوشی بیشتر آشنا شوید.
تبلیغات

سونی امروز صبح گوشی جدید خود با نام اکسپریا ام ۵ را معرفی کرده و به آن لقب گوشی فوق میان‌رده را داد. این گوشی مجهز به صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن 1080P است و از پردازنده‌ی قدرتمند هشت هسته‌ای و ۶۴ بیتی مدیاتک MT6795 بهره می‌برد.

از سایر مشخصات آن می‌توان به رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی اشاره کرد که با استفاده از حافظه‌های میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا ۲۰۰ گیگابایت دیگر نیز افزایش داد. به علاوه این گوشی مجهز به باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که سونی مدعی است تا ۲ روز می‌تواند دوام بیاورد.

اما بزرگ‌ترین بخش در این گوشی که سونی بر روی آن تمرکز دارد دوربین اکسپریا ام ۵ است. دوربین اصلی ۲۱.۵ مگاپیکسلی که حساسیت حداکثری ۳۲۰۰ ISO دارد، به گفته‌ی سونی دارای کیفیتی هم‌رده‌ی پرچم‌دارها است. به علاوه دوربین اصلی این گوشی از فوکوس خودکار ترکیبی در عرض ۲۵۰ میلی‌ثانیه نیز بهره می‌برد که برای فوکوس زمان بسیار کمی به شمار می‌رود. اما ویژگی‌های شگفت انگیز دوربین این گوشی به این جا ختم نمی‌شوند چرا که با آن می‌توانید ویدئو با کیفیت 4K نیز ضبط کنید. همچنین دوربین سلفی اکسپریا ام ۵ حسگری ۱۳ مگاپیکسلی داشته و از قابلیت فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر این دوربین به شرح ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

هیجان استفاده از دوربین با کیفیت و سرعت بالا

xperia m5 high speed action 6ea85e420510dee2e87612eca6231c32 940 1600x1200

دوربین اصلی این گوشی با حسگری ۲۱.۵ مگاپیکسلی و با بهره‌گیری از فوکوس خودکار ترکیبی می‌تواند عکس‌هایی با بهترین کیفیت را در کمترین زمان ممکن ثبت کند. سونی مدعی است با استفاده از این دوربین می‌توانید تا ۵ برابر زوم واضح داشته باشید. به علاوه این دوربین قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت بالای 4K را نیز دارا است.

فوکوس خودکار ترکیبی

xperia m5 hybrid autofocus 74602e102b4dfa96abccb219e1f439af 620 1600x1200

سونی با استفاده از این ویژگی، دو فناوری با عملکرد فوق‌العاده را ترکیب کرده است: فوکوس خودکار تشخیص مرحله‌ای برای پاسخ سریع و فوکوس خودکار تشخیص کنتراست برای دقت بیشتر. این ترکیب عالی، در همه شرایط حتی اگر سوژه در حال حرکت نیز باشد فوکوسی سریع و دقیق ارائه می‌دهد و به لطف پوشش فوکوس خودکار عریض، حتی روی اشیاء موجود در گوشه‌های فریم هم فوکوس انجام می‌شود.

بزرگنمایی واضح تصویر

xperia m5 clear image zoom 97533ca141426698e1a4559349fa508b 620 1600x1200

سونی مدعی است با دوربین اکسپریا ام ۵ می‌توانید تصاویر را تا ۵ برابر بدون افت کیفیت بزرگنمایی کنید. به علاوه اگر نمی‌توانید به سوژه‌ی مد نظر خیلی نزدیک شوید با استفاده از این فناوری بدون از دست رفتن کیفیت می‌توانید عکس مورد نظر خود را ثبت کنید.

تشخیص خودکار صحنه‌های مورد نظر

xperia m5 superior auto f528f7f9ffe18656640e72ac2fcb2d88 620 1600x1200

دوربین این گوشی از نماهای چراغانی شب گرفته تا عکس‌های ماکروی نمای نزدیک، حالت تشخیص صحنه خودکار تا ۵۲ صحنه را شناسایی می‌کند و تنظیمات مربوط را به ‌طور خودکار انجام می‌دهد. این گوشی با تنظیم خودکار دوربین بر روی HDR می‌تواند در شرایط نامناسب نوری نیز عکس‌هایی با کیفیت بالا را ثبت کند و جزئیاتی بیشتری از مکان‌های تیره‌ی عکس در اختیار شما قرار دهد.

ثبت ویدئو با کیفیت 4K

با دوربین ۲۱.۵ مگاپیکسلی اکسپریا ام ۵ می‌توانید از بالاترین کیفیت فیلم‌برداری یعنی 4K بهره برده و از کیفیت بالای تصاویر لذت ببرید. سونی مدعی است کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین با دوربین‌های فیلم‌برداری دیجیتال برابری می‌کند.

دوربین سلفی با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی

xperia m5 exmor rs e5e6e01affcea3a981cce142dc5d424c 940

این تلفن هوشمند با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فوکوس خودکار می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا را ثبت کند. به علاوه استفاده از فناوری Exmor RS برای دوربین جلو می‌تواند عکس‌های سلفی با رنگ‌های روشن و نویز پایین را در شرایط نوری نامناسب به ثبت برساند.

وجود حالت HDR برای دوربین سلفی

xperia m5 hdr for selfie cd8a6ba45361ddf41431db1c3334813b 940

وجود حالت HDR برای دوربین سلفی به این معنا است که در شرایطی که نور پس زمینه بسیار زیاد است نیز می‌توانید عکس‌هایی با جزئیات بالا بگیرید. سونی مدعی است استفاده از این فناوری در کنار دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی اکسپریا ام ۵ یکی از بهترین دوربین‌های سلفی حال حاضر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی‌های رابط کاربری دوربین

جلوه خلاقیت

۳۳

با استفاده از این ویژگی می‌توانید ابتکارهای جالبی را بر روی تصاویر عکس و ویدئوی خود اعمال کنید. با استفاده از آن می‌توانید رنگ‌ها را تغییر داده و به تصاویر افکت‌های مختلف اضافه کنید و یا بر روی آن‌ها جلوه‌های همسان‌سازی را اعمال کنید.

Timeshift Video

۲۲

با استفاده از این ویژگی می‌توان ویدئویی با حرکت آهسته و با نرخ فریم ۱۲۰ فریم در ثانیه را ثبت کنید. جالب‌تر این که با استفاده از ویژگی هوشمند Timeshift Video می‌توان بخشی از ویدئوی ضبط شده را انتخاب کرده و به حرکت آهسته تبدیل کرد.

Face In

با استفاده از این ویژگی می توانید به طور هم‌زمان با استفاده از دوربین اصلی از سوژه‌ی مورد نظرتان عکس گرفته و با استفاده از دوربین سلفی گوشی حالت چهره‌ی خود را ضبط کنید. این قابلیت کابردی می تواند عکس‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار دهد.

Style Portrait

۱۱

با بهره‌گیری از این ویژگی می‌توان عکس‌های سلفی متمایزی به ثبت رساند. این ویژگی به کاربر کمک می کند تا در حین عکاسی چهره‌ی خود در عکس پورتره را اصلاح کرده و یا افکت‌هایی جذابی را به آن اضافه کند.

دانلود ویژگی‌های بیشتر به صورت آنلاین

رابط کاربری اکسپریا ام ۵ به شما این اجازه را می‌دهد تا علاوه بر برنامه‌های پیش‌فرض موجود، ویژگی‌های جدیدی را به رابط کاربری دوربین خود اضافه کنید. سونی مدعی این ویژگی‌ها به صورت مستقیم قابل دانلود بوده و به صورت مداوم ویژگی‌های جدیدی برای دانلود ارائه می‌شوند.

نظر شما چیست؟ آیا دوربین اکسپریا ام ۵ با ویژگی‌های ذکر شده می‌تواند انتظارات شما از یک دوربین را به طور کامل برآورده کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات