اپل درصدد تغییر کاربری سیری به منشی تلفنی است

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد توسعه‌ی دستیارهای صوتی هوشمند در پلتفرم‌های موبایل وارد فاز جدید می‌شود؛ شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل در حال آزمایش سیری به منظور پاسخ‌گویی، ضبط و تبدیل صوت به متن تماس‌های دریافتی است.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، اپل در حال آزمایشی سرویسی است که بر مبنای آن سیری قادر است به تماس‌های صوتی دریافت شده پاسخ داده،مکالمه را ضبط و متن آن را بصورت متنی ذخیره کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل از آن به عنوان صندوق پستی صوتی آی کلاد یا iCloud Voicemail نام می‌برد. تفاوت این سرویس با سایر صندوق‌های صوتی این است که در روش مورد نظر اپل به جای تکرار یک پیغام صوتی تکراری برای کاربران، در زمانی که شما قادر به پاسخگویی به تلفن نیستید، سیری وارد عمل شده و به تماس گیرنده پاسخ می‌دهد. سیری این توانایی را خواهد داشت اطلاعات مشخصی را در مورد محل کاربر در اختیار تماس گیرنده قرار دهد که این موضوع بستگی به صدور اجازه توسط کاربر اصلی دارد. تماس‌های صوتی به سرورهای اپل انتقال یافته و سپس به متن تبدیل خواهند شد.

کارکرد سیری در مورد تبدیل متن مکالمات به نوشتار دقیقا از همان روشی تبعیت می‌کند که این دستیار صوتی با استفاده از آن جملات شما را به متن تبدیل می‌کند. هنوز مشخص نیست که اپل برای این سرویس اپراتورهای مشخصی را انتخاب خواهد کرد یا خیر. به نظر می‌رسد در صورتی که آزمایش‌های کنونی صورت گرفته موفقیت‌آمیز باشند باید انتظار داشته باشیم که این ویژگی در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل اپل یا همان iOS 10 در اختیار کاربران قرار گیرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات