۸ کاری که شما را از لحاظ ذهنی هر روز قوی نگه می‌دارد

شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
افراد موفق عادت‌های پویا و سالمی دارند. آنها احساسات، افکار و رفتارهایشان را برای رسیدن به موفقیت در زندگی مدیریت می‌کنند. در ادامه ۸ مورد از این عادت‌های مفید را بررسی می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هیچ انسانی نه با قدرت بدنی قوی متولد می‌شود و نه به خاطر داشتن قدرت‌ذهنی خارق‌العاده در بدو تولد تقدیس می‌شود. قدرت ذهنی در طول زمان توسط افرادی رشد می‌یابد که برای برای قدرتمند شدن آن اهمیت قائلند. علاوه بر این، افراد دارای قدرت ذهنی قوی، برای اجتناب از چیزهایی که آنها را از رشد کردن باز می‌دارد، عادت‌های مفیدی را در جهت افزایش سلامت ذهن خود، خلق می‌کنند که آنها را برای قوی‌تر شدن یاری می‌دهد. در اینجا به بررسی ۸ مورد از چیزهایی که این افراد هر روز ماهیچه‌های ذهنی‌شان را با آن قدرتمندتر می‌کنند می‌پردازیم:

۱. از انرژی ذهنی‌شان عاقلانه استفاده می‌کنند

گیج کردن و سردرگم کردن خود با پرداختن به وظایف بی‌اهمیت و بی‌ارزش کار زیاد سختی نیست. افراد دارای قدرت‌ذهنی قوی از زمان و انرژی‌شان با دقت استفاده می‌کنند. آنها تلاش‌شان را تنها وقف چیزهایی می‌کنند که برای‌شان مهم است در‌نتیجه در رسیدن به اهداف نهایی‌شان موفق هستند.

۲. آنها افکار منفی را دوباره چارچوب‌بندی می‌کنند

هر فردی گاهی اوقات افکار منفی دارد که آنها را از رسیدن به هدف باز می‌دارد. افراد دارای قدرت‌ذهنی قوی به این افکار اجازه نمی‌دهند تا آنها را به عقب برگرداند یا اینکه آنها را از مسیرشان منحرف کنند. در عوض آنها به پیش‌بینی‌های بدبینانه و انتقادات شکننده‌‌شان، با یک گفتگوی درونی سازنده‌تر و ثمربخش‌تر پاسخ می‌دهند. آنها همچون یک دوست با اعتماد و یا یک مربی دلسوز با خودشان صحبت می‌کنند، در نتیجه همیشه برای انجام دادن کارهایشان به نحو احسن پرانگیزه باقی می‌مانند.

۳. آنها برای اهداف ثابت تلاش می‌کنند

افراد دارای قدرت‌ذهنی قوی، اهدافی حرفه‌ای و روشنی را بنا می‌کنند که به آنها معنا و مفهوم بدهد. آنها با حفظ کردن اهداف بلندمدت خود در ذهن، از لذت‌ها آنی و زودگذر چشم‌پوشی می‌کنند. همچین این افراد به موانع نه به عنوان سدی برای رسیدن به موفقیت، بلکه به عنوان یک چالش نگاه می‌کنند.

۴. آنها پیشرفت‌شان را منعکس می‌کنند

افراد دارای قدرت‌ذهنی قوی، هر روز پیشرفت‌شان را بر روی اهداف‌شان منعکس می‌کنند. آنها زمانی را به این اختصاص می‌دهند که چگونه باید کارها را بهتر انجام داد و همچین فروتنانه به زمینه‌هایی که نیاز به پیشرفت و بهبودی دارند اعتراف می‌کنند. آنها خودشان را پاسخگوی اشتباهات‌شان می‌دانند و به طور مداوم تلاش می‌کنند که بهتر شوند.

۵. آنها رنج را برای رسیدن به هدفی والاتر، تحمل می‌کنند

در حالی که برخی از افراد راه‌‌های طولانی را برای ممانعت از هر نوع رنج و محنتی طی می‌کنند، برخی دیگر برای اثبات اینکه در همه‌حال مستحکم و پابرجا هستند، تحمل درد را به جان می‌خرند. با این حال افرادی با قدرت‌ذهنی قوی، درد را برای خدمت به اهداف والاتر تحمل می‌کنند. چه اینکه در زمانی که احساس خستگی زیاد می‌کنند اما باز هم به ورزش کردن ادامه می‌دهند، و چه اینکه با وجود وحشت‌زده‌گی و اضطراب به سخنرانی ادامه می‌دهند ، از درد برای بهتر شدن استفاده کرده‌اند.

۶. آنها خود را عادت می‌دهند تا همیشه سپاس‌گزار باشند

اگر اصرار دارید که شما سزاوار بهترین‌ها هستید، هیچ‌وقت نمی‌توانید بهترین باشید. اما افراد با قدرت‌ذهنی قوی اعتراف می‌کنند که هرچیزی را که نیاز داشته باشند در حال حاضر دارند. باید دانست که خوشبختی و بدبختی اغلب زاده‌ی اندیشه‌ی خود انسان‌ها است. آنها خوشبختی‌ را می‌شناسند و از همه‌ی چیزهای بزرگ و کوچک، کم‌ارزش و پرارزش سپاس‌گزار هستند.

۷. آنها احساسات را با منطق هم‌وزن می‌کنند

افراد با قدرت‌ذهنی قوی می‌دانند که احساسات‌شان نقشه مهمی در ادراک و رفتارشان دارد. آنها به دقت به راه‌هایی که ممکن است احساسات‌شان در قضاوت‌شان رخنه کند، توجه می‌کنند و سپس احساسات و قضاوت‌شان را متعادل می‌کنند، در نتیجه آنها می‌توانند به نحو احسن تصمیم‌گیری کنند.

۸. آنها با ارزش‌هایشان زندگی می‌کنند

اگرچه این ممکن است شما را وسوسه کند تا ارزش شخصی خود را با مقایسه کردن خودتان با کوشش‌گرایی‌تان اندازه بگیرید، اما افراد با قدرت‌ذهنی بالا در دام چنین حواس‌پرتی‌هایی نمی‌افتند. آنها بر زندگی کردن مطابق با ارزش‌هایشان، با وجود شرایط محیطی، تمرکز می‌کنند. در پایان روز آنها از خود نمی‌پرسند "آیا توانستی یکی دیگر را شکست دهی؟ "، به جای آن از خود می‌پرسند "آیا من توانستم بر ارزش‌هایی که برای خود تعیین کرده‌ام وفادار بمانم؟"

شما چه راه‌های دیگری برای پرورش دادن ذهن می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات