ظرفیت اینترانت به ۲۰ ترابایت در ثانیه می‌رسد

پنج‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی سومین سال فعالیت دولت یازدهم، ظرفیت IP داخلی به حدود ۲۴۰۰ ترابایت در ثانیه رسیده که انتظار می‌رود این رقم در پایان دولت فعلی به حدود ۴۰۰۰ ترابایت در ثانیه افزایش یابد.
تبلیغات

 محمود خسروی در مراسم افتتاح هاب ماهواره‌ای ایران (هما) اشاره‌ای به اقدامات انجام شده شرکت ارتباطات زیرساخت در دو سال گذشته داشت و اظهار کرد:

در دو سال گذشته علی‌رغم اینکه از منظر امکانات همچون دولت قبل بودیم، اما توانستیم به توفیقات خوبی دست یابیم که این نشان از تفاوت اولویت‌ دولت‌ها دارد. به عنوان مثال در این مدت زمان ۴۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده است. پروژه‌های مربوط به گردنه حیران حدود هفت یا هشت سال روی زمین مانده بود؛ اما علاوه بر آن بسیاری از کارهای مانده دیگر را هم انجام دادیم. در لایه‌ی انتقال ۴۵۰ هزار لینک E1 داشتیم که اکنون با رشد ۲.۹ برابری به یک میلیون و ۳۳۵ هزار لینک رسیده است. قرار است این لایه در دو سال آینده نیز به ۱۲ میلیون لینک E1 مجهز شود.

مدیر عامل شرکت زیرساخت در ادامه اظهار داشته است:

اگر می‌خواستیم طبق قوانین قبلی کشور عمل کنیم شاید چنین کارهایی تا ۸ سال آینده نیز اجرایی نمی‌شد زیرا تنها اجازه ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم، اما ماده واحده مجلس روند را تسهیل کرد و تنها سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم. ظرفیت شبکه IP داخلی از ۶۴۰ به ۲ هزار و ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید. قرار است این ظرفیت طی دو سال آینده با رشد ۸.۳ برابری به ۲۰ ترابیت بر ثانیه برسد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات