نگاهی به افتتاحیه‌ سریال Fear the Walking Dead

چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سریال زامبی محور The Walking Dead سال‌ها است که دنیای آخرالزمانی مملو از زامبی‌ها و انسان‌های وحشی را به ما نشان می‌دهد و میلیون‌ها مخاطب پیدا کرده است. اما شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که این دنیای آخرالزمانی به چه صورت شکل گرفت؟ شبکه AMC با ساخت سریال فرعی تحت عنوان Fear the Walking Dead یا «از مردگان متحرک بهراسید»، داستانی جدا از سریال اصلی اما در همان دنیا و قبل از شیوع بیماری را بیان می‌کند. زومجی در مقاله‌ای به بررسی اپیزود اول این سریال پرداخته است.
تبلیغات

اپیزود پایلوتِ سریال «از مردگان متحرک بهراسید» را نمی‌توان از لحاظ تئوری قسمت راه‌انداز و اول این سریال فرعی محسوب کرد. تمامی طرفداران سریال «مردگان متحرک» سر این مسئله اتفاق نظر دارند که قسمت افتتاحیه‌ی سریال اصلی، یکی از بهترین ساعاتِ تمام پنج فصل مجموعه است. آن اپیزود با آن سکانس دختربچه‌ی عروسک‌ به دست، سواری ریک وسط بزرگراه‌های متروکه و بالاخره فرارش به داخل تانک، طوری ماجراهای دنیای زامبی‌زده‌ و متفاوتِ رابرت کرکمن را به تلویزیون آورد که امکان ندارد بعد از دیدن آنها، سریع سراغ اپیزودهای بعدی را نگیرید. در «بهراسید» اما خبری از چنین شروع کوبنده و دیوانه‌واری نیست. اگر پایلوت «مردگان متحرک» کار فوق‌العاده‌ای در به جنبش انداختن، این قطار کرد، «بهراسید» نان سریال اصلی را می‌خورد و با توجه به اینکه میلیون‌ها طرفدار سریال اصلی بی‌برو برگرد پای تماشای آن نشسته‌اند، عجله‌ای برای گرفتن یقه‌ی مخاطبان و هیجان‌زده کردن‌شان نمی‌کند و از همین رو، مسیر باآرامش‌تر و به مراتب، مورد انتظارتری را برای پیشبرد داستانش پیش می‌گیرد. منظورم این است که اگر «بهراسید» یک سریال کاملا جدید بود، پایلوتش یک چیز کاملا عادی و معمولی احساس می‌شد و شاید ممکن بود تا هفته‌ی بعد آن را فراموش کنید، اما تجربه‌ی پنج فصل تلویزیون و دو فصل بازی‌ ویدیویی از «مردگان متحرک» کاری می‌کند تا با فیلتر و نگاه ویژه‌ای افتتاحیه‌ی «بهراسید» را بررسی کنیم، طوری دیگر نکته‌هایش را حس کنیم، برای خودمان دست به پیش‌بینی بزنیم و مهم‌تر از همه، خیلی دست و دل‌بازانه‌تر از چیزی که هست، برای آینده‌اش امیدوار باشیم.

برای مطالعه کامل این مقاله به زومجی مراجعه کنید.

سریال مردگان متحرک

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات