همگام با پیشروان : همراه با 21 روز نخست زندگی زنبور عسل

چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عسل از گذشته‌‌‌ای دور یکی از لذت بخش ترین خوراکی‌‌‌هایی بوده است که آدمی چشیده است. اما آیا تاکنون از خود پرسیده اید این خوراکی لذت بخش که نام آن در قرآن نیز برده شده است، چگونه و با چه دشواری‌‌‌هایی به دست آمده است؟
تبلیغات

فکر نمی‌‌‌کنم کسی از شما خوانندگان عزیز باشد که بتواند شیرینی طعم عسل طبیعی را حتی با به یاد آوردن دردناکی نیش زنبوران از یاد ببرد. اما گذشته از خطری که عسل‌‌‌های مصنوعی برای این غذای دوست داشتنی ایجاد کرده اند خطر دیگری وجود دارد که صاحبان واقعی عسل که همان زنبورهای عسل هستند را تهدید می‌‌‌کند.

انند وارما، عکاسی است که در طی پروژه‌‌‌ای برای شبکه‌‌‌‌‌ی نشنال جئوگرافیک با زنبورهای عسل و زندگی جالب آن‌‌‌ها آشنا شد. او برای انجام این پروژه‌‌‌‌‌ی عکاسی نخست به پرورش زنبورهای عسل در حیات پشتی خانه اش پرداخت تا بتواند بهتر این موجودات شیرین اما دردناک را بشناسد و از این راه بتواند بهترین تصاویری را که می‌‌‌تواند برای کارش بدست بیاورد.

او در طی این ماموریت با آشنایی که با فرایند نگهداری و پرورش زنبورها پیدا کرده بود متوجه خطر بزرگی شد که این موجودات ریز اما مفید را تهدید می‌‌‌کند. خطری که می‌‌‌تواند این کلونی زنبورها را آسیب پذیر کرده و آن‌‌‌ها را به سمت نابودی ببرد. وارما در فیلم بسیار زیبایی که از زنبورها تهیه کرده است، خطر بزرگی را که کنه‌‌‌ها برای زنبورها دارند، در ۲۱ روز اول زندگی نوزادان زنبور عسل به نمایش در آورده است. همچنین فیلم زیبایی که او تهیه کرده است را موسیقی زیبایی از ارکستر "ماجیک ماجیک" همراهی می‌‌‌کند که البته شنیدنی است.

در این ویدیو وارما ما را با کارهایی که بشر به نفع و ضرر زنبورها کرده است نیز آشنا می‌‌‌کند، استفاده از سموم بیش از اندازه و بهره گیری از روش‌‌‌های کنترل ژنتیکی کندو و پرورش زنبورهایی مقاوم به کنه‌‌‌ها با بهره گیری از زنبورهای وحشی از جمله‌‌‌‌‌ی این کارها هستند. شاید با دیدن این فیلم، دفعه‌‌‌‌‌ی بعدی که خواستید شیرینی عسل را تجربه کنید قدری به داستان پشت آن نیز توجه کنید!

در ویدیوی زیر ما را همراهی کنید.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات