چگونه روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ ویندوزی خود اندروید را نصب و اجرا کنیم

دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
نرم‌افزار AMIDuOS مدتی است که امکان اجرای اندروید را روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها را فراهم می‌کند.
تبلیغات

AMIDuOS نرم‌افزاری با قیمت ۱۵ دلار است که به مدت ۳۰ روز بدون هیچ پرداختی به شما اجازه‌ی استفاده از آن به عنوان شبیه‌سازی برای اجرای اندروید بر روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها را می‌دهد.

پس از نصب و اجرای این نرم‌افزار امکان بوت دوگانه‌ی ویندوز و اندروید برای شما فراهم شده و تمامی برنامه‌های اندروید بدون نقص بر روی آن اجرا خواهند شد. خبر خوب دیگر اضافه شدن سیستم عامل اندروید ۵ بر روی این نرم‌افزار است. در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نصب و اجرای این نرم‌افزار خواهیم پرداخت:

۱. AMIDuOS را دانلود و نصب کنید

Download and install AMIDuOS 1600x1200

ابتدا به صفحه‌ی این نرم‌افزار مراجعه کرده و از طریق لینک دانلود رسمی آن را دانلود و نصب کنید.

۲. Virtualization را فعال کنید (اختیاری)

optional Enable Virtualization

ممکن است در طی مراحل نصب AMIDuOS از شما بخواهد تا از بخش تنظیمات BIOS سیستم خود، فناوری Virtualization را فعال کنید. با این که نرم‌افزار انجام این کار را غیرضروری می‌دانید اما فعال کردن این گزینه باعث پایداری و بهبود عملکرد خواهد شد. برای ورود به بخش تنظیمات BIOS سیستم خود، آن را ریستارت کرده و دکمه‌ی F10 یا Del یا Escape را بسته به نوع سیستم فشار دهید. سپس به دنبال بخش Virtualization در قسمت تنظیمات CPU و یا سیستم بگردید و آن را فعال کنید.

۳. gapps یا بسته‌ی اپلیکیشن‌های گوگل را دانلود کنید

Download gapps Google Apps package 1600x1200

حالا که ویندوز ریستارت شده و AMIDuOS را دانلود و نصب کرده‌اید، باید بسته‌ی اپلیکیشن‌های گوگل را از این لینک دانلود کنید.

حتی اگر این اپلیکیشن‌ها را دانلود نکنید می‌توانید از اندروید استفاده کنید اما سرویس‌های گوگل مانند پلی استور در دسترس نخواهند بود. gapps را دانلود کرده و در محل دلخواه ذخیره کنید.

۴. AMIDuOS را اجرا کنید

Launch AMIDuOS 1600x1200

حالا می‌توانید نرم‌افزار را اجرا کنید. در حال حاضر کامپیوتر شما از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد.

۵. gapps را بر روی AMIDuOS اجرا کنید

Apply gapps to AMIDuOS

با فشار همزمان دکمه‌های Alt-tab از نرم‌افزار خارج شوید اما آن را نبندید. بر روی بسته‌ی دانلود شده‌ی gapps رفته و با راست کلیک گزینه‌ی Apply to DuOS را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه اپلیکیشن‌های گوگل بر روی AMIDuOS نصب شده و نرم‌افزار به صورت خودکار ریستارت می‌شود.

۶. از اندروید بر روی کامپیوتر لذت ببرید

با اجرای دوباره‌ی برنامه‌ی AMIDuOS از شما خواسته می‌شود تا وارد اکانت گوگل خود شوید و مراحلی مانند مراحل اولیه‌ی تنظیم گوشی را بگذرانید. پس از گذراندن مراحل، کامپیوتر شما آماده است و حالا مجهز به سیستم عامل اندروید نیز شده است.

اگر شما نیز اندروید را بر روس کامپیوتر و یا لپ‌تاپ خود نصب کرده‌اید تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات