6 راه برای پیش‌بینی شادکامی در آینده

دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
مطالعه 5 دقیقه
هر شخصی برای رسیدن به هدفی خاص در جنبش و تلاش است، اما سوال مهم اینکه آیا ما در آینده یک زندگی همراه با خوشبختی، خوشحالی و آرامش را تجربه خواهیم کرد یا خیر! این سوال بسیاری از مردم است، اما آیا راهی برای رسیدن به پاسخ این پرسش کلیدی وجود دارد؟ با این مقاله زومیت همراه باشید تا با راه‌هایی برای پیش‌بینی این موضوع آشنا شوید.
تبلیغات

بسیاری از مردم تنها بر روی زندگی فعلی و زمان حال تمرکز می‌کنند. در واقع، آن‌ها بیش از اندازه در حال زندگی می‌کنند و آینده را از یاد برده‌اند. هر چند آن‌ها ممکن است نیم نگاهی به آینده داشته باشند، اما امیدوارند که اتفاقات خوبی برایشان پیش آید. ولی در حقیقت همیشه این رویاها رنگ واقعیت نمی‌گیرند!

رسیدن به شادکامی و خوشحالی در آینده نشانه‌هایی دارد. و مطمئناً اگر این راه را اشتباه بروید، نشانه‌های آن را نیز خواهید فهمید. با کمی ارزیابی شخصی و برنامه‌ریزی می‌توانید نیل به موفقیت و شادی را تضمین کنید. در ادامه با 6 نشانه شادکامی در آینده آشنا می‌شویم:

۱. هر روز صبح با هیجان و اشتیاق به سر کار می‌روید

اگر هر روز برای بیدار شدن از خواب مشکل دارید، شاید به این دلیل است که هیچ آینده مثبتی پیش روی خود نمی‌بینید. اینکه هر کدام از ما با دغدغه و نگرانی‌های کوچکی در پروژه‌‌ای خاص روبرو هستیم کاملاً طبیعی است، اما اگر بتوانید این نگرانی‌ها را از خود دور کنید، چالش کار کردن از بین می‌رود. در حقیقت، هر چه شادی و شادکامی ما با چالش کمتری مواجه باشد، آینده بهتری خواهید داشت. در این شفافیت‌هاست که می‌توانید آینده‌ی پیش روی خود را به وضوح ببینید و با امید و اعتماد به نفس به اهداف خود برسید.

۲. از همراهی افرادی که دورتان هستند لذت می‌برید

آیا افرادی که دورتان را گرفته‌اند افراد خسته‌کننده‌ای هستند که اعصابتان را به هم ریخته و به معنی واقعی کلمه دیوانه‌تان می‌کنند؟ آیا این افراد در زندگی خودشان هم گم شده‌اند و چالش‌های زیادی را در پیش رو دارند؟ همکاران، دوستان و آن‌ها که دوستشان دارید باید ما را به کار تحریک کنند، از ما پشتیبانی کنند و ما را درگیر کار کنند. اگر اطرافیان ما آدم‌هایی پویا و ترغیب کننده باشند، احتمال اینکه به آینده‌ای روشن‌تر برسیم به مراتب بیشتر است. به دنبال افراد و قهرمانانی باشید که شما را ترغیب می‌کنند و الهام بخش هستند. ممکن است هر چند وقت یک‌بار با آدم‌های گند دماغ روبرو شوید، اگر این آدم‌ها خیلی روی مختان آفتاب بالانس می‌زنند (!) شاید بهتر است به دنبال دوستان تازه‌ای بگردید!

۳. هر روز چیز تازه‌ای می‌آموزید

اگر از الآن همه چیز را می‌دانید، بهتر است خود را برای یک زندگی خسته‌کننده آماده کنید! هیچ آدمی نمی‌تواند همه چیز را فراگیرد؛ از این گذشته، همین روند یادگیری با شادی و خوشحالی همراه است. بهتر است چیز تازه‌ای بیاموزید – فرقی نمی‌کند یک دانستی کوچک و پیش پا افتاده یا شروع دوره‌ای کامل و تخصصی – فقط این روند یادگیری را هر روز دنبال کنید. نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد، افرادی که همیشه در حال یادگیری هستند نه تنها طول عمر بیشتری دارند، بلکه زندگی شادتری داشته و از توانایی ذهنی بالاتری برخوردار هستند. در این بین به دانش، خرد و توانایی‌های تازه‌ای می‌رسید که می‌تواند در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما مثمر ثمر باشد.

۴. زمان درست گفتن «بله» و «نه» را می‌دانید

همان‌طور که «لوئیس کارول» نویسنده‌ی کتاب «آلیس در سرزمین عجایب» معتقد است، مادامی که نمی‌دانید کجا می‌روید، هر راهی که در پیش بگیرید شما را به هدفتان نمی‌رساند. در چنین وضعیتی گفتن «بله» یا «خیر» فرقی به حالمان ندارد و ما را به هدف و شادکامی نزدیک نمی‌کند. به همین خاطر داشتن برنامه‌ریزی برای آینده می‌تواند تشخیص موقعیت‌های خوب پیش روی را حتی در بدترین شرایط، ساده کند. بدین ترتیب می‌توانید خود را ارزیابی کرده و بفهمید در چه مواقعی آن طور که باید و شاید آماده نبوده‌اید، راه درستی را در پیش نگرفته‌اید یا اشتباهات مکرری داشته‌اید. حالاست که می‌توانید اقدامات اصلاحی مورد نیاز را انجام دهید. تصمیم‌گیری‌ها و گفتن «بله» یا «خیر» می‌بایست ماحصل خودشناسی و ناشی از صداقت و انصاف درونی باشد.

۵. ذهنی باز دارید

احتمالاً شما هم با آدم‌هایی مواجه شده‌اید که گرفتار عقاید کهنه هستند و با رفتار و کردارشان زندگی سایرین را تلخ می‌کنند. خوب است بدانید افرادی که نمی‌توانند عقاید و ایده‌های خود را تغییر دهند، سرانجام تلخی خواهند داشت. هرچند آن‌ها می‌توانند طرز فکر خود را تغییر داده و شیوه‌ای بازتر را انتخاب کنند، با این حال در مقابل تغییر سرسختانه مقاومت می‌کنند. عنایت داشته باشید که داشتن ذهنی باز به معنی پذیرش بی چون و چرای عقاید سایرین نیست. اما باید بتوانید احتمالات و ایده‌های دیگران را نیز در نظر بگیرید، آن‌ها را ارزیابی کنید، بیاموزید و در صورت لزوم آن‌ها را به کار ببندید. چنین رویه‌ای می‌تواند شما را به راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برساند که میانبری برای رسیدن به موفقیت و شادکامی خواهد بود.

future-happiness-1

۶. فردی منعطف و سازگار هستید

زندگی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند. برای آنکه در کار یا روابط اجتماعی‌مان به موفقیت برسیم، نیازمند هزاران تصمیم، انرژی زیاد و انعطاف‌پذیر بسیار بالایی هستیم. معمولاً بیشترین پاداش‌ها ماحصل تاب آوردن در برابر چالش‌های بزرگ است. برای رسیدن به این حد از موفقیت، لازم است بتوانیم با آنچه که زندگی سر راهمان قرار می‌دهد تعامل کنیم؛ فرقی نمی‌کند زندگی چه چیزی پیش پایمان می‌گذارد، یک میانبر باشد یا مانعی که راه را سد کرده. همیشه این جمله را با خود تکرار کنید که « بالاخره راهی برای حل این مشکل خواهم یافت یا آن را خواهم ساخت» و سپس به آن عمل کنید. همیشه به این نقل قول طلایی از «وینستون چرچیل» نیز وفادار باشید که «هرگز، هرگز و هرگز دست از کار نکشید»!

این مقاله به قلم کوین دائوم (Kevin Daum) ستون‌نویس نشریه Inc است. کارآفرینی که جزو ۵۰۰ شرکت برتر امریکا است و ارزش فعالیت‌های فروش و بازاریابی شرکت متبوعش از مرز یک میلیارد دلار گذشته. وی همچنین کتاب پرفروش «بازاریابی ویدئویی به زبان آدمیزاد» را نیز به رشته تحریر در آورده و تهیه‌کننده اختصاصی برنامه «آمیلیا!» در شبکه رادیویی گفتگو محور 77WABC در شهر نیویورک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات