ارزش بلک‌بری به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش می‌یابد

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
بلک‌بری حال و روز خوشی ندارد و پس از ضرردهی در سه‌ماهه‌ی مالی اول سال ۲۰۱۵، تحلیل‌گران اقتصادی وال استریت پیش‌بینی می‌کنند این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم نیز اعلام ضرر مالی بکند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تحلیل‌گران در وال استریت پیش‌بینی می‌کنند بلک‌بری پس از اعلام ضرر ۲۸ میلیون دلاری در سه‌ماهه‌ی مالی اول سال ۲۰۱۵، در سه‌ماهه‌ی دوم نیز زیان‌دهی ۳۹.۲ میلیون دلاری اعلام خواهد کرد. برای یک سال تمام نیز کارشناسان وال استریت ضرر ۸۴ میلیون دلاری را برای این کمپانی پیش‌بینی می‌کنند.

بلک‌بری پاسپورت و بلک‌بری کلاسیک فروش مطلوبی نداشتند. بلک‌بری هنگام معرفی پاسپورت رویاهای بزرگی برای این گوشی در سر می‌پروراند. استفاده از صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ با نسبت طول به عرض یک به یک که آن را برای خواهند مدارک و ایمیل‌ها مناسب می‌کرد، در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باتری بزرگ ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی، همگی باعث امیدواری بلک‌بری به آینده‌ی پاسپورت بودند که البته هیچ گاه آمار فروش خوبی از خود به جا نگذاشت.

بلک‌بری کلاسیک نیز برای طرفداران طراحی قدیمی بلک‌بری تولید شد و دارای ترک‌پد و دکمه‌های عملکرد کلاسیک بود. اما استفاده از پردازنده‌ی قدیمی اسنپدراگون S4 پلاس این گوشی دلیلی شد تا آمار فروش بلک‌بری کلاسیک نیز خیلی چشم‌گیر نباشد.

البته بنابر شایعات بلک‌بری قصد معرفی گوشی اندرویدی بلک‌بری ونیس را دارد تا بتواند اوضاع خود را کمی سامان دهد.

بلک‌بری از اسفند ماه سال گذشته تا اوایل خرداد ماه امسال بیش از ۱.۱ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است و نقدینگی آن به ۳.۳۲ میلیارد دلار رسیده است. این نقدینگی بالا باعث می‌شود تا بلک‌بری بتواند قدرت برپا ماندن را داشته باشد. این در حالی است که دارایی‌ها و خود شرکت تنها ۲۹۱.۵ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

انتظار می‌رود بلک‌بری گزارش مالی خود را در هفته‌های آینده منتشر کند و آن طور که از شواهد پیدا است این شرکت باید هر چه سریع‌تر فکری بنیادی برای نجات خود از ضرردهی بکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات