شیائومی اواسط ماه آینده وارد بازارهای آفریقا می‌شود

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی روزهای بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد. تنها در هفته‌ی گذشته شاهد شکسته شدن رکورد فروش توسط ردمی نوت ۲، معرفی رابط کاربری MIUI 7 و شایعات مربوط به نتایج بنچمارک می ۵ این شرکت بودیم و حالا به نظر می‌رسد شیائومی با گسترش فعالیت‌های خود قصد ورود به بازار قاره‌ی آفریقا را دارد.
تبلیغات

شیائومی شرکتی است که در مسیر موفقیت به سرعت گام برمی‌دارد. قیمت‌های رقابتی، بازاریابی مناسب، تلاش بی‌وقفه و البته مقدار کمی شانس باعث شده‌اند که این شرکت در کمترین زمان ممکن نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

به نظر می‌رسد حالا بهترین زمان برای قدم برداشتن در مسیر هدف‌های بزرگ شیائومی برای گسترش این شرکت باشد. پس از ورود قدرتمند به بازار بزرگی مانند بازار هند گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شیائومی به زودی قصد ورود به بازارهای قاره‌ی آفریقا را نیز دارد.

gsmarena 003 1600x1200

بنابر خبر جدید منتشر شده توسط فوربس، این شرکت چینی با توزیع‌کننده‌ی آفریقایی، Mobile in Africa، قرارداد خود را امضا کرده است و فروش خود در ۵۰ کشور آفریقایی را به زودی آغاز خواهد کرد. سیاست همکاری با توزیع‌ کنندگان محلی، در همکاری با فاک‌س‌کان برای ورود به برزیل و ردینگتون برای ورود به کشور هند، برای شیائومی موفقیت به همراه داشته است و شیائومی این سیایت را در آفریقا نز در پیش خواهد گرفت. این شرکت تنها به فکر فروشگاه‌های فیزیکی نیست و با همکاری شرکت Mobile in Africa قصد راه‌اندازی ۱۴ فروشگاه آنلاین را نیز دارد.

این خبر بسیار جذاب است اما شیائومی باید تلاش خود را دو چندان کند چرا که بازاری مانند آفریقا مشکلات خاص خود را دارد. تجارت موبایل در بیشتر کشورهای این قاره در حال توسعه است و جوانان این کشورها نیاز به گوشی‌های باکیفیت و در عین حال ارزان قیمت دارند. همچنین ورود گوگل به آفریقا با گوشی ۸۷ دلاری Infrix Hot 2 کار را برای شیائومی دشوارتر از قبل خواهد کرد.

gsmarena 004 1600x1200

ابتدا دو گوشی ردمی ۲ و می ۴ به ترتیب با قیمت‌های ۱۶۰ و ۳۲۰ دلار وارد بازارهای آفریقا شده و سپس با توجه به آمار فروش، شیائومی گوشی‌های بیشتری را روانه‌ی این بازارها خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات