تماشا کنید: اولین ویدیو از گذر افق‌های نو از کنار پلوتون

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با گذر فضاپیمای افق‌های نو در ۲۳ تیر ماه از کنار پلوتون عکس‌های شگفت‌انگیز بسیاری از این سیاره منتشر شدند اما به تازگی و پس از یک ماه انتظار ویدیویی از این گذر نیز منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از سپری شدن بیش از یک ماه و انتشار عکس‌های متعدد، به تازگی اولین ویدیو از گذر فضاپیمای بدون سرنشین افق‌های نو از کنار پلوتون منتشر شده‌ است، که تجربه‌ی عبور از کنار این سیارک از فاصله‌ی ۱۲ هزار کیلومتری را به بینندگان آن منتقل می‌کند:

لینک دانلود

البته باید گفت که این ویدیو از کنار هم قرار دادن عکس‌های متعددی که این فضاپیما هنگام انجام آخرین مرحله از ماموریت خود گرفته، ساخته شده است. فضاپیمای نیو هورایزنز یا افق‌های نو سریع‌ترین فضاپیمای ساخت ناسا است که سرعتی برابر با ۳۲ هزار کیلومتر در ساعت دارد. این ویدیو ماموریت ۲ ساعته‌ی افق‌های نو از ابتدا تا انتها را تنها در ۱۶ ثانیه جمع‌آوری کرده است.

افق‌های نو ماموریت خود را در دی ماه سال گذشته آغاز کرد و در ۲۳ تیر ماه موفق به تکمیل آن شد. یکی از عکس‌های استفاده شده در ویدیو عکسی است که تنها چند دقیقه قبل از رسیدن افق‌های نو به نزدیک‌ترین فاصله از پلوتون، توسط این فضاپیما گرفته شده است:

tn p lorri fullframe color

قبل از اتمام ماموریت افق‌های نو اطلاعات بسیار کمی از این سیارک در دست بود اما حالا می‌دانیم که سطح آن از کوه‌های بلند قامت، قطعه‌های یخ آبی و اقلیم فعال مرموزی تشکیل شده است.

یکی از عجیب‌ترین عکس‌ها در واقع مربوط به بعد از گذر کامل افق‌های نو است. این فضاپیما پس از گذر برای اثبات گذر کامل رو به عقب برگشته و عکسی از پلوتون می‌گیرد. با استفاده از این عکس محققان متوجه جو ضخیم و عجیب پلوتون شدند.

nh 01 stern 05 pluto hazenew

دانمشندان در حال حاضر در تلاش هستند تا منشا این جو، مواد سازنده و تاثیر آن بر سطح پلوتون را بیابند. افق‌های نو بسیاری از اطلاعات را در خود جا داده است و در طی ۱۶ ماه آینده و مرحله به مرحله آن‌ها را به زمین مخابره خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که تحلیل کامل داده‌ها، چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات