چطور دراپ‌باکس را به آفیس 2013 اضافه کنیم

پنج‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت آفیس به سرویس ابری وان‌درایو متصل است اما اگر بخواهیم آن را به دراپ‌باکس وصل کنیم چه کار کنیم؟
تبلیغات

مجموعه‌ نرم ‌افزاری آفیس ۲۰۱۳ در اصل بر مبنای یکپارچگی بیشتر با سرویس ابری اسکای درایو (وان‌درایو امروزی) مایکروسافت طراحی شده است. در این مقاله استفاده از سرویس‌ ذخیره‌سازی ابری دراپ‌باکس را برای ذخیره‌ی فایل‌ها در فضای ابری و به عنوان محل ذخیره‌سازی فایل‌ها در آفیس ۲۰۱۳ آموزش می‌دهیم.

شرکت مایکروسافت، مجموعه‌ نرم ‌افزاری آفیس ۲۰۱۳ را با سرویس ذخیره‌ی ابری وان‌درایو یکپارچه کرده است. به گونه‌ای که می‌توان فایل‌هایی مانند ورد را به‌طور مستقیم از داخل نرم‌افزار ورد ۲۰۱۳ در این فضای ابری ذخیره کرد. به منظور افزایش کارایی مجموعه‌ی آفیس، مایکروسافت در وب‌سایت خود اقدام به ارائه‌ی فایل آموزشی افزودن سرویس‌های ذخیره‌ی ابری دیگری مانند دراپ‌باکس، گوگل درایو و... را از طریق اعمال تنظیم‌هایی در کلیدهای رجیستری و مجموعه‌ی آفیس، کرده است که می‌توانید با کلیک روی لینک، آن را دانلود و مطالعه کنید.

در این مقاله فقط به نحوه‌ی افزودن خودکار سرویس دراپ‌باکس به آفیس ۲۰۱۳ خواهیم پرداخت؛ اما با مطالعه‌ی فایل آموزشی یاد شده، می‌توانید سرویس‌های ابری دیگر را هم به صورت دستی از طریق رجیستری به مجموعه‌ی آفیس اضافه کنید.

این مقاله در اصل برای نسخه‌های قدیمی ویندوز نوشته شده بود که محتویات و فایل اسکریپت آن برای استفاده‌ در ویندوز ۱۰ بروز شده است.

نحوه‌ی افزودن دراپ‌باکس به مجموعه‌ی آفیس ۲۰۱۳

اگر از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری به جز سرویس‌های وان‌درایو و شرپوینت مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، به جز ذخیره و باز کردن فایل‌ها در پوشه‌ی محلی مربوط به آن‌ها از طریق گزینه‌های Save As و Open موجود در پنجره‌های محاوره‌ای ویندوز، نمی‌توانید این سرویس‌های ابری را از طریق گزینه‌ی Add a Place به بخش‌های Save As و Open مجموعه‌ی آفیس اضافه کنید.

Dropbox In Office 1

برای افزودن دراپ‌باکس، ابتدا باید فایل اسکریپت با فرمت بَچ را دانلود کنید. در صورت دانلود فایل از طریق مرورگر، به احتمال زیاد با پیامی مبنی بر خطرناک بودن فایل دانلودی روبه‌رو خواهید شد که در این صورت باید گزینه‌ی Keep را انتخاب کنید.

Dropbox In Office 2

فایل دانلود شده را اجرا کرده و به منظور ادامه‌ی فرایند، یکی از دکمه‌های صفحه‌کلید را بفشارید. در مرحله‌ی بعدی باید آدرسی مانند C:\Users\Username\Location را تایپ کرده و اینتر را از روی صفحه‌کلید بزنید؛ قسمت Username از آدرس یاد شده، مربوط به نام کاربری حساب ویندوز شما و بخش Location آدرس هم، مربوط به نام پوشه‌ی محلی ذخیره‌سازی سرویس ابری دراپ‌باکس است که ما پوشه‌ای با نام Zoomit Dropbox را برای آن ایجاد کرده‌ایم. در مرحله‌ی پایانی، در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند، با پیام‌هایی تحت عنوان The operation completed successfully روبه‌رو خواهید شد که برای اتمام فرایند، باز هم باید یکی از دکمه‌های صفحه‌کلید را بفشارید.

Dropbox In Office 3

با اتمام این فرایند، سرویس دراپ‌باکس به بخش Add a service مجموعه‌ی آفیس اضافه می‌شود. اما برای افزودن این سرویس به بخش سرویس‌های ابری متصل به مجموعه‌ی آفیس برای بهره‌مندی از آن در قسمت‌های Open و Save As نرم‌افزار، به منظور بازکردن و ذخیره‌ی فایل‌ها در سرویس دراپ‌باکس پس از آنلاین شدن، مسیر Account→ Connected Services→ Add a service→ Storage را در تب File مجموعه‌ نرم‌افزاری آفیس دنبال کرده و روی گزینه‌ی Dropbox کلیک کنید.

Dropbox In Office 4

برای حذف سرویس ابری دراپ‌باکس، می‌توانید از بخش Connected Services یاد شده، روی عبارت Remove کنار آن کلیک کنید.

Dropbox In Office 6

استفاده از این روش، راهی سریع و تقریبا بی‌دردسر برای یکپارچه سازی سرویس‌های ابری سازندگان دیگر با مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت است که با جستجوی فایل اسکریپت مربوط به سایر سرویس‌های ابری در اینترنت، قادر به تکرار این فرایند برای دیگر سرویس‌ها هم خواهید بود. تنها اشکال کوچکی که وجود دارد، اجرای فایل بچ یا اعمال تنظیمات دستی در هر رایانه و حساب کاربری آفیس است؛ که می‌توانید با به همراه داشتن فایل یاد شده در یک حافظه‌ی فلش یا ذخیره کردن آن در سرویس‌های ابری، آن را در هر مکانی و هنگام نیاز اجرا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات