سامسونگ و ال‌جی تولید نمایشگر‌های منعطف OLED را افزایش می‌دهند

یک‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی و سامسونگ را باید دو سردمدار تولید پنل‌های نمایشی خواند. حال این دو کمپانی کره‌ای پس از روند رو به نزول پنل‌های LCD تولید OLED‌های انعطاف پذیر خود را افزایش داده‌اند.
تبلیغات

براساس گزارشی که توسط Korea Herald منتشر شده دو کمپانی ال‌جی و سامسونگ تولید پنل‌های نمایشی OLED انعطاف پذیر خود را افزایش داده‌اند. این اتفاق پس از آن روی داده که استفاده از پنل‌های LCD روند رو به نزولی را در پیش گرفته است. سامسونگ مدعی است که فناوری تولید OLED تنها حوزه‌ای خواهد بود که انتظار می‌رود سال آینده با رشد روبرو شود، اما این کمپانی کره‌ای برنامه‌های گسترده‌تری را در این رابطه دارد. فروش پنل‌های ال‌سی‌دی سال گذشته درآمدی ۱۳۱.۴ میلیارد دلاری را عاید دو کمپانی کره‌ای کرده بود؛ حال آنکه در سال ۲۰۱۵ میلادی این میزان به ۱۲۹ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. از این‌رو دو کمپانی کره‌ای با توجه به روند نزولی درآمد حاصل از فروش پنل‌های ال‌سی‌دی در پی یافتن راهکاری دیگری هستند.

پیاده‌سازی سیاست‌ مربوط به تولید پنل‌های OLED را می‌توان از اطلاعات پیشین ارائه شده توسط سامسونگ نیز فراگرفت. این کمپانی اعلام کرده که در سال جاری میلادی تولید انبوه نمایشگر‌های Mirror OLED را برای تلویزیون‌های هوشمندش آغاز خواهد کرد. همچنین سامسونگ وظیفه‌ی تولید OLEDهای انعطاف‌پذیر مورد استفاده در اپل واچ را نیز بر عهده دارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط سامسونگ این کمپانی انتظار دارد تا در سال جاری میلادی از این بخش درآمدی ۱۱.۸ میلیارد دلاری را به جیب بزند که در مقایسه با سال گذشته نشان از افزایشی ۳۶ درصدی دارد.

یکی از چالش‌های تولید OLEDها فرایند دشوار تولید این محصولات در مقایسه با ال‌سی‌دی‌های سنتی است که همین موضوع هزینه‌ی تولید را افزایش می‌دهد. همچنین سختی تولید پنل‌های OLED می‌تواند بعضاً منجر به کمبود این ماژول سخت‌افزاری نیز شود. در حال حاضر سامسونگ ماهیانه ۳۹٫۰۰۰ پنل OLED تولید می‌کند که این میزان از سال ۲۰۱۶ به دو برابر یعنی ۶۳٫۰۰۰ قطعه افزایش خواهد یافت.

لی چینگ هون، مدیر اجرایی بخش تولید نمایشگر‌های سامسونگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما مشکلات موجود برای تولید را حل کرده‌ایم. سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای بالا بردن تیراژ تولید نمایشگر‌های منعطف OLED به منظور پاسخگویی به نیاز بازار است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات