اچ‌تی‌سی برای مقابله با شرایط بد مالی، کارخانه خود در شانگهای را می‌فروشد

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در پی شرایط مالی بد این روزهای خود و افت شدید ارزش سهام این شرکت، قصد دارد برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع، کارخانه‌ی خود مستقر در شانگهای چین را به فروش برساند. به نظر می‌رسد این کمپانی تایوانی به صورت جدی احساس خطر می‌کند.
تبلیغات

 ظاهرا موضوع مشکل مالی و افت ارزش سهام اچ‌تی‌سی جدی شده و این کمپانی تایوانی شرایط جدیدی را تجربه می‌کند. اچ‌تی‌سی تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند به یک سوددهی ثابت برسد. در بازبینی جدیدی که از راهنمای مالی این شرکت برای نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی منتشر شده، زیان‌دهی 257 تا 291 میلیون دلاری برای این برند پیش‌بینی شده که طبیعتا باید این اوضاع خطرناک سریعا کنترل شود.

به نظر می‌رسد اچی‌تی‌سی تصمیم گرفته کمپانی خود در شانگهای چین را بفروشد تا بتواند بخشی از زیان‌ها را جبران می‌کند. همچنان مذاکرات برای فروش این کارخانه در حال انجام است، ولی هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست و تنها چیزی که می‌دانیم این است که احتمالا خریدار جدی این کارخانه یکی از تولیدکنندگان چینی است.

با این وجود نباید خیلی نا امید شد و فروش بخشی از املاک یا تجهیزات می‌تواند یک طرح استراتژیک برای کاهش هزینه‌هایی باشد که اچ‌تی‌سی با آنها روبروست و این روش کمک می‌کند تا همچنان محصولات این برند تایوانی در بازار گوشی‌های موبایل باقی بمانند. تولیدکنندگان دیگر نیز غالبا با این شرایط مواجه می‌شوند. بازسازی فعالیت‌های تجاری اچ‌تی‌سی نیز شامل اخراج گسترده‌ی کارکنان می‌شود که در برخی خبرها آمده بود؛ این کمپانی تا 15 درصد تعدیل نیرو خواهد داشت.

اچ‌تی‌سی تاسیسات تولیدی زیادی دارد و کارخانه‌ی مورد نظر یکی از آنهاست که محصولات را بین چین و تایوان عرضه می‌کند و فروش این کارخانه نمی‌تواند روی توزیع یا موجود بودن دستگاه‌های اچ‌تی‌سی در بازار تاثیر زیادی داشته باشد. به علاوه پرچمدار سال 2015 اچ‌تی‌سی یعنی وان ام 9 نیز فروش خوبی را تجربه نکرده و طبیعتا فروش پایین باعث کاهش تولید می‌شود. هنوز این مجموعه 147 متر مربعی به کار خود ادامه می‌دهد و از سال 2010 به بعد این کارخانه با دو برابر ظرفیت تولید در اختیار اچ‌تی‌سی بوده است.

شاید اوضاع بر وفق مراد اچ‌تی‌سی نباشد؛ ولی همچنان امیدها زنده هستند. منابع خبری حاضر در صنعت موبایل مدعی شده‌اند این برند تایوانی امید زیادی به پرچمدار جدید خود دارد که امروز اعلام شد قرار است این دستگاه با نام HTC O2 مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 معرفی شود.

به نظر شما آینده‌ی اچ‌تی‌سی روشن خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات