عکس‌هایی شگفت‌انگیز از دو طوفان قدرتمند از نگاه فضانوردان

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
جفتی از طوفان‌های دوقلو به دور از خشکی به شدت در حال قدرت گرفتن در اقیانوس آرام هستند و کشورهای جنوب شرق آسیا را با خطری بزرگ روبرو کرده‌اند.
تبلیغات

دو طوفان با نام‌های Goni و Atsani با قدرت گرفتن در بخش جنوب شرق آسیا کشورهای این منطقه را با خطری بزرگ مواجه کرده‌اند. طوفان گنی تا اواخر هفته جاری به حوالی تایوان و فیلیپین خواهد رسید. طوفان آتسانی نیز به سمت ژاپن در حال حارکت است و تا اواخر امروز، چهارشنبه به یک ابر طوفان تبدیل خواهد. ابر طوفان‌ها حاوی بادهایی با سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر در ساعت هستند.

در حال حاضر جدیدترین نقشه‌ها از مرکز هشدار طوفان‌ها نشان دهنده‌ی نزدیک شدن طوقان گنی به تایوان در روز یک‌شنبه هستند. اگر این طوفان به صورت مستقیم به تایوان حمله کند می‌تواند ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به این کشور وارد کند. تنها یک هفته قبل بود که ابرطوفان سودلور وارد این کشور شد و باعث بارش باران تا ارتفاع ۱۳۰ سانتی‌متری شد.

در حال حاضر نمی‌توان در مورد تاثیرها و خسارات احتمالی طوفان گنی در صورت درست بودن پیش‌بینی‌ها، تخمین دقیقی زد.

مسیر حرکت طوفان آتسانی روشن‌تر است. این طوفان به سمت ژاپن در مسیر شمال در حال حرکت است اما زمان دقیق رسیدن آن به خشکی در حال حاضر مشخص نیست.

در حال حاضر فضانوردان حاضر در ایستگاه‌های فضایی نیز مسیر این طوفان‌ها را تحت نظر گرفته‌اند. کیمیا یوئی از ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌گوید:

طوفان آتسانی در حال قدرت گرفتن و حرکت به سمت ژاپن است. من همواره دل نگران مردمان حاضر بر روی کره‌ی زمین هستم.

منبع MASHABLE

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات