نتایج بنچمارک تراشه‌ی Kirin 950 هواوی بر اکسینوس 7420 سامسونگ غلبه کرد

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
هواوی نیز همچون سامسونگ درصدد استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود در گوشی‌های هوشمندش است. پس از افشای اطلاعات مربوط به تراشه‌ی Kirin 950 حال نتایجی بنچمارک منتسب به این محصول فاش شده که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت.
تبلیغات

هواوی مصرانه در پی تولید تراشه‌های اختصاصی خود است و کیرین ۹۵۰ را نیز می‌توان به عنوان تراشه‌ی پرچمدار این کمپانی شناخت. براساس اطلاعات مربوط به این تراشه که در ماه جولای فاش شده، Kirin 950 از وجود چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A72 با فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A57 بهره می‌برد، همچین باید به پشتیبانی از حافظه‌ی رم LPDDR4 و دوربین با سنسور ۴۲ مگاپیکسلی اشاره کرد.

طی بنچمارک Geekbench، تراشه‌ی هواوی موفق شده تا در حالت بنچماکر تک هسته‌ای امتیاز ۱۹۰۹ و در حالت آزمایش چند هسته‌ای امتیاز ۶۰۹۶ را کسب کند. با مقایسه‌ی نتایج منتسب به Kirin 950 می‌توان به روشنی دید که این تراشه به راحتی اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ را پشت سر گذاشته است. اکسینوس ۷۴۲۰ به ترتیب در حالت تک و چند هسته‌ای امتیاز ۱٫۴۸۶ و ۴٫۹۷۰ را کسب کرده است. در حال حاضر گلکسی اس ۶، گلکسی اس ۶ اج، گلکسی اس ۶ اج پلاس و گلکسی نوت ۵ از وجود تراشه‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ بهره می‌برند.

شنیده ها حکایت از این دارد که تراشه‌ی Kirin 950 توسط TSMC و براساس لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید خواهد شد. انتظار می‌رود این تراشه روی محصولاتی نظیر میت ۸ هواوی روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات