کام کست به دنبال رقابت با یوتیوب و فیسبوک

یک‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کام کست در پی راه‌اندازی سرویس جدید استریم ویدیو به نام واچبل است. کام‌کست می خواهد با این سرویس وارد رقابت با فیسبوک و یوتیوب شود.
تبلیغات

کام کست، یکی از مشهورترین ارائه دهندگان سرویس تلویزیون کابلی، به زودی سرویس تلویزیون اینترنتی خود را ارائه می‌کند. اما برنامه‌های این کمپانی به همین جا ختم نمی‌شود و گزارش‌ها حاکی از آنند که به زودی کام‌کست سرویس ویدیویی را راه‌‌اندازی می‌کند که محتوا را برای BuzzFeed، Vox Media، Vice، Mic، AwesomenessTV، Refinery29 و... استریم می‌کند. بیزنس اینسایدر می‌گوید سرویس استریم ویدیوی کام‌کست، Watchable نام خواهد داشت؛ هر چند که ممکن است نام نهایی آن تغییر کند.

بنا به گزارش بیزنس اینسایدر، نسخه اندروید و iOS این سرویس نیز مدتی پس از رونمایی اولیه ارائه خواهد شد. تولیدکنندگان محتوا بر بستر این پلتفرم نیز محدودیتی ندارند و می‌توانند ویدیوهای خود را بر روی فیسبوک و یوتیوب نیز منتشر کنند.

این کمپانی برای هر محتوایی که در واچبل منتشر می‌شود، هزینه پروانه نمی‌پردازد؛ اما درآمدهای تبلیغات را با شرکایش تقسیم می‌کند. این کار بسیار با آن چه که در صنعت تلویزیون که کام‌کست هم‌اکنون در آن فعال است متفاوت خواهد بود. در این صنعت کام‌کست باید با قوانین پیچیده صدور پروانه و گواهی برای کانال‌های محبوب دست و پنجه نرم کند، اما در حوزه جدید کاری کام‌کست این مساله مطرح نیست. این موضوع باعث می‌شود تا ComCast بتواند بازدیدکنندگان جوان‌تر را بیش از پیش به خود جلب کند؛ چرا که آنها علاقه زیادی به تلویزیون‌های کابلی نشان نمی‌دهند.

شاید با ارائه‌ی این سرویس جدید بسیاری از ستاره‌های واین و یوتیوب به واچبل روی آورند و حتی به آن نقل مکان کنند.

نظر شما درباره این سرویس جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات