با سیری، تصاویر موجود در آیفون خود را سریع‌تر پیدا کنید

یک‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل در کنفرانس WWDC 2015 از نسخه‌ی ۹ سیستم عامل موبایل iOS رونمایی کرد. این نسخه دارای قابلیت‌های فراوان از جمله سیری است که بسیار هوشمندتر شده و می‌تواند کارهای بیشتری از جمله پیدا کردن تصاویر را بدون لمس گوشی برای کاربران انجام دهد.
تبلیغات

بر اساس ادعاهای اپل، سیری بیش از یک میلیارد درخواست را در هر ماه پاسخ می‌دهد و درصد خطای آن  به زیر ۵ درصد رسیده است و از این رو می‌توان روی پاسخ‌های آن حساب باز کرد.

اپل در iOS 9 رابط کاربری جدیدی را برای سیری در نظر گرفته است تا کار کردن با آن باز هم بهتر از قبل شود. سیری می‌داند شما در چه زمان‌هایی مایل به انجام چه کارهایی هستید و مثلا می‌داند وقتی هدفون را به آیفون خود متصل می‌کنید مثلا مایل هستید تا یک کتاب داستان خاص را بصورت صوتی بشنوید. سیری می‌تواند بر اساس میل و علاقه‌ی شما، اپلیکیشن‌هایی که احتمالا می‌پسندید را به شما پیشنهاد دهد؛ همچنین افرادی که بیشتر به آن‌ها ایمیل می‌زنید یا تماس می‌گیرید را در هنگام مناسب به شما پیشنهاد دهد.

در نسخه‌ی جدید سیری می‌توان پرسش‌های جدیدی از وی پرسید مثلا می‌توان از سیری در خواست کرد تا تصاویر ماه خاصی از سال در منطقه‌ای مشخص نمایش داده شود. در حقیقت پیدا کردن تصاویر موجود در آیفون به کمک سیری یکی از قابلیت‌های جالب توجه آن است. به عنوان مثال اگر تصاویری از آخرین مسافرتی که هفته‌ی گذشته داشته‌اید در آیفون خود نگه داشته‌اید، با استفاده از قابلیت سیری می‌توانید آن‌ها را سریع‌تر باز کنید. برای این منظور می‌توانید این عبارت را به سیری بگویید: "Siri, show me photos from Hawaii" پس از گفتن این عبارت، سیری سریعا تصاویر مربوط به مسافرت هاوایی را نشان می‌دهد.

اگر هم این عبارت را به سیری بگویید: Siri, show me photos from Hawaii last week سیری سریعا تصاویر یک هفته پیش مربوط به هاوایی را نمایش خواهد داد. راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید نتایج جستجوی سیری را هوشمندتر کنید. می‌توانید از سیری بخواهید تصاویر مربوط به تاریخ و زمان مشخصی را برایتان نمایش دهد، برای این منظور می‌توانید از عبارت مشابه‌ Show me photos from August of 2013 استفاده کنید. برای بارگذاری تصاویر مربوط به محل و شهر خاص هم می‌توانید از عبارت مشابه‌ Show me photos from Los Angeles استفاده کنید. 

در حالت کلی سیری بسیار هوشمندتر شده و با عبارت‌های ساده‌تر نیز می‌توانید نتایج دلخواه را از این دستیار صوتی دریافت کنید. عبارت‌هایی مانند Nearby، One Year Ago، و Favorites برای یافتن تصاویر به کمک سیری بسیار مفید خواهند بود. 

iOS 9 تمامی تصاویر سلفی را که ثبت کرده‌اید و سیستم عامل تصویر شما را شناسایی کرده در یک آلبوم جداگانه نگه‌داری می‌کند؛ به همین دلیل می‌توانید با گفتن عبارت Siri, show me my selfies تمامی تصاویر سلفی خود را با کمک سیری نمایش دهید. برخی اوقات سیری اگر تصاویر مورد دلخواه شما را در آیفون پیدا نکرده باشد، در اینترنت شروع به جستجوی آن‌ها می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات