بررسی گوشی P8 هواوی

یک‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
مطالعه 18 دقیقه
P8 با بدنه باکیفیت، طراحی زیبا، نرم‌افزار متفاوت، نمایشگر خوب و دوربین باکیفیت یک محصول مناسب است که می‌تواند به گزینه‌ای مناسب تبدیل شود.
تبلیغات

پرچم‌دار امسال هواوی یک محصول بسیار خوب است که فاصله زیادی با رقبای بزرگ خود ندارد. P8 با بدنه باکیفیت، طراحی زیبا، نرم‌افزار متفاوت، نمایشگر خوب و دوربین باکیفیت یک محصول مناسب است که می‌تواند در بین گزینه‌های شما برای خرید قرار بگیرد. در ادامه با بررسی این تلفن اندرویدی همراه زومیت باشید.

هواوی را غالبا با گوشی‌های ارزان‌قیمتی می‌شناسیم که در کشور ما طرفداران زیادی دارد. بدون شک در بین تلفن‌های رده پایین، این کمپانی چینی یکی از سرسخت‌ترین رقبا برای کمپانی‌های کره‌ای و ژاپنی و تایوانی است. اما هواوی هم همچون هر تولیدکننده دیگری به فروش خوب در رده ارزان‌قیمت راضی نیست و بلندپروازی‌های خاص خود را دارد.

مدتی است پرچمداران هواوی را با سری P می‌شناسیم. اولین محصول از این رده با نام P6 دو سال پیش روانه بازار شد و با بدنه باریک و فلزی و طراحی زیبایی که داشت، توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. البته این تلفن بی ایراد نبود و در آن زمان یکی از اصلی‌ترین مشکلات آن داغ شدن بیش از حد بدنه بود. سال گذشته هم پرچم‌دار دیگری با نام P7 معرفی شد که از نظر ظاهری بسیار شبیه به پرچم‌دار قبلی بود، اما بهینه‌سازی‌های انجام شده روی آن، چه از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار و چه از نظر طراحی، بسیاری از مشکلات P6 را برطرف کرده بود.

پرچم‌دار امسال هواوی نسخه پخته و به بلوغ رسیده تلفن‌های سری P این کمپانی است. P8 با بدنه تمام فلزی، طراحی زیبا، نرم‌افزار زیبایی که بسیار شبیه به رابط کاربری iOS طراحی شده و سخت‌افزار قدرتمند نشان می‌دهد که هواوی از نظر کیفیت فاصله زیادی با رقبایی چون اپل، سامسونگ، ال‌جی، اچ تی سی و سونی ندارد. پیش‌تر در زومیت بررسی ویدیویی از این تلفن هوشمند را مشاهده کردید:

در ادامه به بررسی Huawei P8 می‌پردازیم؛ پرچمداری خوش ساخت و باکیفیت اما پر از کپی برداری از رقبا! این تلفن هوشمند توسط دفتر هواوی در ایران دراختیار زومیت قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد. قیمت گوشی هواوی در بازار ایران حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان است.

طراحی و کیفیت ساخت

 P8 یک تلفن فلزی خوش ساخت است که مشخصا در طراحی آن دقت زیادی به کار گرفته شده است. بار اولی که دستگاه را در دست می‌گیرید متوجه می‌شوید که با یک دستگاه باکیفیت رو‌به‌رو هستید که در حین حفظ ظرافت، مقاومت بالایی هم دارد. ظاهر ساده و مسطح آن ما را به یاد آیفون اپل می‌اندازد، با این تفاوت که لنز دوربین آن از بدنه بیرون نزده و حتی سطح آن از بدنه پایین‌تر است! ضخامت بدنه این گوشی ۶.۴ میلی‌متر است که آن را به یک گوشی باریک و ظریف تبدیل می‌کند.

با وجود آن که این کمپانی چینی از فلز در ساخت بدنه آن استفاده کرده، وزن کلی دستگاه ۱۴۴ گرم است. پس P8 یکی از باریک‌ترین و البته سبک‌ترین تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار بازار است. 

بررسی تلفن P8 هواوی

مشخصات فنی P8 هواوی

 

Huawei P8

Huawei Ascend P7

سیستم‌عامل

Android 5.0.2 Lollipop

Android 4.4.2 KitKat

ابعاد

 6.4 mm thickness

139.8 x 68.8 x 6.5 mm

وزن

144 g

124 g

صفحه‌نمایش

5.2 inches IPS LCD 1080p

5.0 inches IPS LCD 1080p

4G LTE

 LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 8(900), 20(800)

LTE band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 8(900), 20(800)

NFC

 بله

بله

Infrared

خیر

خیر

دوربین پشت

13 MP, 4160 x 3120 pixels, autofocus, LED flash

1080p@30fps video

13 MP, 4160 x 3120 pixels, autofocus, LED flash

1080p@30fps video

دوربین جلو

8 MP

8 MP

پردازنده

HiSilicon Kirin 930 and 935 - Octa-core Cortex A53

4x 2GHz and 4x 1.5 GHz Cores (big.LITTLE) 

HiSilicon Kirin 910T - Quad-core 1.8 GHz Cortex-A9

پردازنده گرافیکی

-

Mali-450MP4

حافظه رم

 3GB

2GB

ظرفیت

16 & 64GB

16GB

درگاه حافظه خارجی

microSD, up to 64 GB

microSD, up to 64 GB

باتری

Non-removable Li-Po 2680 mAh

Non-removable Li-Po 2500 mAh

قیمت

۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان

۸۴۰٫۰۰۰ تومان

بخش پشتی بدنه تماما فلزی است و فقط در قسمت بالای آن یک نوار شیشه‌ای تیره را شاهد هستیم. شاید اگر کل بدنه یکدست فلزی بود، جلوه بهتری به دستگاه می‌داد، اما وجود این نوار شیشه‌ای بی دلیل نیست. دوربین و فلش دوگانه LED گوشی در داخل این نوار شیشه‌ای قرار گرفته‌اند و این نوار شیشه‌ای درواقع نقش محافظ لنز را بازی می‌کند، هر چند که شاید می‌شد این ایده را بهتر پیاده‌سازی کرد. کمی پایین‌تر از این نوار شیشه‌ای نیز فقط لوگوی هواوی دیده می‌شود.

بررسی تلفن P8 هواوی

فریم دور دستگاه هم از جنس فلز تراش خورده‌ است و نحوه‌ی قرارگیری خطوط آنتن و شکل شبکه مقابل اسپیکر و میکروفن روی لبه پایینی باعث شده تا وقتی از بغل به دستگاه نگاه می‌کنید، بسیار شبیه به آیفون 6 و گلکسی اس 6 باشد.

همان‌طور که گفته شد روی لبه‌ی پایینی سوراخ‌هایی دیده می‌شود که یکی مربوط به اسپیکر و دیگری مربوط به میکروفن است و در بین آن‌ها نیز درگاه microUSB دیده می‌شود. روی لبه سمت راست دکمه تغییر حجم صدا و کمی پایین‌تر دکمه پاور/قفل صفحه دیده می‌شود که طراحی خوبی دارد و به دلیل شکلی که دارد و طرحی که روی آن دیده می‌شود، تشخیص آن از دکمه‌های تغییر حجم صدا کار راحتی است.

کمی پایین‌تر دو درگاه دیده می‌شوند که با درپوش فلزی روی آن‌ها پوشیده شده است. یکی از این درگاه‌ها پورت سیم‌کارت است و دیگری یک درگاه هیبریدی است که در آن می‌توانید یک سیم‌کارت دیگر یا یک کارت حافظه microSD قرار دهید. درواقع شما باید بین دو گزینه تلفن دو سیم‌کارته و تجهیز به کارت حافظه یکی را انتخاب کنید. روی لبه سمت چپ دستگاه هیچ درگاه و دکمه‌ای دیده نمی‌شود و روی لبه بالایی جک هدفون و میکروفن حذف نویز قابل مشاهده است.

بررسی تلفن P8 هواوی

تا به اینجا همه چیز تقریبا زیبا است و الهام از آیفون در طراحی آن فریاد می‌زند. اما وقتی گوشی را بر می‌گردانید ناخودآگاه به یاد تلفن‌های اکسپریا سونی می‌افتید. درواقع می‌توان گفت که هواوی بخشی از زبان طراحی اپل و اندکی از طراحی سونی را وام گرفته و با اعمال تغییراتی روی آن‌ها P8 را طراحی کرده است. نتیجه کار هم در مجموع خوب از آب در آمده است. 

حاشیه‌های دور نمایشگر ضخیم نیستند، اما خیلی هم باریک نیستند. درواقع در کناره‌ها حاشیه بسیار باریک است، اما در بالا و پایین به‌طور متقارن شاهد ضحامت یک سانتیمتری حاشیه‌ها هستیم. نسبت سطح نمایشگر به مساحت کل پنل جلویی این تلفن هوشمند ۷۱.۴ درصد است که قابل قبول است. روی حاشیه بالایی اسپیکر مکالمه تعبیه شده که در طرفین آن دوربین جلو و حسگر نور دیده می‌شود. روی حاشیه پایینی هم دکمه کنترلی وجود ندارد و هواوی از دکمه‌های روی نمایشگر استفاده می‌کند.

بررسی تلفن P8 هواوی

با وجود آن که زبان طراحی هواوی در این تلفن شخصیت مستقلی ندارد و کپی برداری‌های زیادی در آن دیده می‌شود، اما نتیجه کار خوب از آب درآمده و با دستگاهی زیبا و بسیار باکیفیت رو‌به‌رو هستیم.

نمایشگر و اسپیکر

هواوی در P8 از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی IPS استفاده کرده است. رزولوشن این تلفن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که باعث می‌شود وضوح تصاویر در آن بسیار خوب باشد. دقت نمایش رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار خوب است و تصاویر در آن زنده و زیبا دیده می‌شوند. به لطف بهره‌گیری از فناوری IPS، زاویه دید نمایشگر P8 بسیار خوب است و کنتراست نمایشگر هم عالی است. رنگ سفید با دقت بسیار خوبی نمایش داده می‌شود و عمق رنگ مشکی نیز باتوجه‌به اینکه با یک نمایشگر IPS رو‌به‌رو هستیم، مناسب است.

بررسی تلفن P8 هواوی

تصاویر و ویدیوها روی نمایشگر این تلفن بسیار زیبا و چشم‌نواز نمایش داده می‌شوند. البته هواوی این قابلیت را قرار داده تا کاربر بتواند دما و غلظت رنگ‌های نمایشگر را براساس سلیقه خود تغییر دهد. از هر نظر با یک نمایشگر باکیفیت رو‌به‌رو هستیم اما این نمایشگر یک نقطه ضعف دارد و آن روشنایی پایین آن است. روشنایی تصویر در حالت بیشینه آنقدر کم نیست که نتوان در زیر نور آفتاب این روزهای تابستان محتوای نمایش داده شده را به خوبی مشاهده کرد، اما گاهی کار با نمایشگر نسبتا تاریک این تلفن دشوار می‌شود که روی کیفیت کاربری تأثیر منفی می‌گذارد.

بررسی تلفن P8 هواوی

همان‌طور که گفتیم روی لبه پایینی این دستگاه دو منفذ مشابه هم دیده می‌شود که یکی مربوط به اسپیکر و دیگری میکروفن است. محل قرارگیری اسپیکر مناسب است، هر چند که گاهی ممکن است در حالتی که تلفن را به‌صورت افقی در دست گرفته‌اید، دستتان روی اسپیکر رفته و روی آن را بپوشاند، اما نسبت به حالتی که اسپیکر در پشت دستگاه باشد، بهتر است.

بررسی تلفن P8 هواوی

حجم صدای خروجی اسپیکر مناسب  و کیفیت آن نیز عالی است. درواقع بلندی صدای آن از بسیاری از پرچمداران رقیب هواوی بالاتر است و به‌راحتی می‌توان از آن برای تماشای کلیپ‌های ویدیویی و صوتی که این روزها رد و بدل شدنشان در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان باب شده، استفاده کرد. صدای دستگاه در حالت حجم بیشینه، اعوجاج و خشی ندارد و کیفیت آن افت پیدا نمی‌کند.

دوربین

مدتی است رزولوشن حسگر دوربین‌های پرچم‌دار دورقمی شده است. پی 8 هواوی هم همچون پی 7 به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده. عکس‌های گرفته شده با این دوربین کیفیت مطلوبی دارند و حتی در جدیدترین نظرسنجی مقایسه دوربین زومیت، P8 پس از لومیا 930 در جایگاه دوم قرار گرفت.

بررسی تلفن P8 هواوی

بااین‌حال واقعیت آن است که دوربین این دستگاه بدون مشکل نیست. در مجموع دقت نمایش رنگ‌ها در آن خوب است، اما گاهی در شرایط نوری متفاوت رنگ تصویر ثبت شده با واقعیت فاصله می‌گیرد. اکثرا این اتفاق به این صورت رخ می‌دهد که رنگ کلی تصویر روشن‌تر از حالت طبیعی می‌شود. از نظر جزئیات دوربین P8 عالی است و ریزترین جزئیات در تصاویر گرفته شده با آن مشهود است. فوکوس خودکار آن نیز سریع و خوب عمل می‌کند.

بررسی تلفن P8 هواوی

فلش LED دوگانه این تلفن باعث می‌شود تا در محیط‌های کم‌نور بتوانید تصاویر مناسبی از سوژه‌های نزدیک بگیرید. یکی از قابلیت‌های جذاب آن نیز این است که وقتی عکس ضد نور می گیرید، نور تابیده شده به لنز تا حد زیادی کنترل می‌شود تا عکس نهایی خراب نشود و بخشی از آن بیش از حد روشن نشود و جزئیات از بین نروند. در ادامه می‌توانید چند تصویر نمونه گرفته شده با دوربین این گوشی را مشاهده کنید. برای مشاهده تصاویر بیشتر در ابعاد اصلی به صفحه فلیکر زومیت مراجعه کنید.

بررسی تلفن P8 هواوی
بررسی تلفن P8 هواوی
بررسی تلفن P8 هواوی

دوربین جلوی دستگاه هم رزولوشن ۸ مگاپیکسل داردتا بتوانید با آن خودگرفت‌های (سلفی‌های) باکیفیت بگیرید. کیفیت سلفی‌های گرفته شده با دوربین این تلفن بسیار خوب است و به کمک حالت Beauty در نرم‌افزار دوربین این دستگاه می‌توانید چهره خود را صاف‌تر و زیباتر هم بکنید.

با دوربین این تلفن می‌توانید ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کنید. در صورتی که رزولوشن را کاهش داده و به 720p تغییر دهید، نرخ ضبط ویدئو به ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

رابط کاربری EMUI

P8 به اندروید 5.0.2 آبنبات چوبی مجهز شده که روی آن رابط کاربری اختصاصی هواوی، یعنی EMUI قرار گرفته است. در وصف رابط کاربری P8 همین بس که بگوییم یک کپی خوب از iOS اپل است! تقریبا همه عناصر رابط کاربری این تلفن از روی سیستم‌عامل آیفون گرفته شده است.

بررسی تلفن P8 هواوی

اجازه دهید به برخی از مهم‌ترین این شباهت‌ها به‌صورت مصداقی بپردازیم. EMUI منوی اپلیکیشن‌ها یا همان App Drawer ندارد و اپلیکیشن‌های نصب شده به‌صورت یکپارچه با صفحه خانه نمایش داده می‌شوند؛ درست مانند iOS! حتی شکل فولدربندی اپلیکیشن‌ها نیز شباهت‌های زیادی به سیستم‌عامل موبایل اپل دارد. وقتی منوی نوتیفیکیشن‌ها را به سمت پایین می‌کشید، ظاهر صفحه نوتیفیکیشن‌ها بسیار شبیه به آن چیزی است که در آیفون می‌بینیم.  برای جستجوی اپلیکیشن مدنظر خود کافی است انگشت‌تان را از میانه صفحه به سمت پایین بکشید تا فیلد جست‌وجو نمایش داده شود؛ قابلیتی که عینا در آیفون هم مشاهده می‌کنیم.

بررسی تلفن P8 هواوی
بررسی تلفن P8 هواوی

وقتی صفحه‌نمایش قفل است با کشیدن انگشت از پایین به بالا بخشی نمایش داده می‌شودکه بسیار شبیه به اکشن سنتر iOS است. در این بخش می‌توانید تصویر زمینه صفحه قفل را تغییر دهید. همچنین امکان دسترسی سریع به گزینه‌هایی چون ضبط کننده صدا، ماشین حساب، چراغ قوه و دوربین وجود دارد.

بررسی تلفن P8 هواوی

با وجود این کپی‌برداری‌های صریح از آیفون (هم در طراحی بدنه و هم در نرم‌افزار)، رابط کاربری EMUI قابلیت‌های جذاب فراوانی دارد. یکی از جالب‌ترین این قابلیت‌ها، تغییر تصویر پس‌زمینه صفحه قفل زیبای آن است که هر بار که صفحه را روشن می‌کنید، تصویر جدیدی از مجموعه‌های مختلف نمایش داده می‌شود. این مجموعه‌ تصاویر هر از گاهی به‌روزرسانی هم می‌شوند تا شاهد تصاویر تکراری در آن نباشید. شما می‌توانید از بین تم‌های متنوعی که برای EMUI طراحی شده‌اند انتخاب کنید و تم دستگاهتان را مرتبا تغییر دهید تا از تلفن خود دلزده نشوید.

با یک ژست لمسی می‌توانید قابلیت عملکرد یک دستی را فعال کنید. برای این کار کافی است انگشت خود را روی دکمه‌های کنترلی لمسی به سمت چپ یا راست بکشید تا کل فضای صفحه را در ابعادی کوچکتر در گوشه پایین سمت راست یا چپ مشاهده کنید.

بررسی تلفن P8 هواوی

قابلیت دیگر امکان گرفتن اسکرین شات با یک ژست ضربه‌ای است. تصور کنید می‌خواهید در اتاق را بزنید. با این ژست ضربه‌ای و با دو بار کوبیدن آن روی نمایشگر می‌توانید یک اسکرین شات بگیرید. اگر باهمین بخش انگشت روی دور بخش مورد نظرتان یک کادر بکشید، فقط از همان بخش اسکرین شات می‌گیرد. این قابلیت جالب است، اما پیاده‌سازی آن چندان مطلوب نبوده است. دقت پایین این قابلیت باعث می‌شود تا دستگاه در بسیاری از مواقع نتواند تفاوت بین این ژست لمسی را با لمس عادی نمایشگر تشخیص دهد. این مشکل به‌خصوص در هنگام بازی کردن بیشتر به چشم می‌آید و ناگهان در حساس‌ترین زمان بازی تلفن یک اسکرین شات می‌گیرد و کل زحمات شما بر باد می‌رود.

رابط کاربری دوربین

اپلیکیشن دوربین هواوی، امکانات و قابلیت‌های جذابی را در محیطی کاربرپسند که باز هم بسیار شبیه به اپ دوربین آیفون است، به کاربر ارائه می‌دهد.

بررسی تلفن P8 هواوی

در ادامه به برخی از مهم‌ترین حالت‌های عکاسی اپلیکیشن دوربین P8 می‌پردازیم:

  • حالت Beauty که بیشتر در حالت سلفی کاربرد دارد پوست شما را صاف‌تر و چهره‌تان را زیباتر نشان می‌دهد.
  • حالت تایم لپس هم همان‌طور که از اسمش پیدا است به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای تایم لپس تهیه کنید.
  • با Light Painting می‌توانید عملکردی مشابه اکسپوژر و نورگیری را مشاهده کنید و با یک منبع نور در یک فضای تاریک نقشی را خلق کنید.
بررسی تلفن P8 هواوی

قابلیت جذاب دیگر دوربین این دستگاه اعمال فیلترهای مختلف روی عکس است که به‌صورت زنده می‌توانید نتیجه اعمال فیلترها را روی تصویر، قبل از ثبت عکس ببینید.

سخت‌افزار  و بازده

هواوی در P8 از تراشه HiSilicon Kirin 930 استفاده کرده که توسعه‌دهنده آن، خود این کمپانی است. پردازنده این تراشه هشت هسته‌ای با معماری big.LITTLE است که در آن ۴ هسته با فرکانس ۲ و چهار هسته دیگر با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کنند. واحد پردازش گرافیکی مورد استفاده در آن نیز Mali-T628 است که خیال کاربر را از اجرای بازی‌های با گرافیک سنگین راحت می‌کند.

بررسی تلفن P8 هواوی

P8 به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز شده که باعث می‌شود مالتی تسکینگ در آن به‌راحتی انجام پذیرد و نسخه پایه آن به ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. البته کاربر می‌تواند با استفاده از کارت حافظه microSD فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهد.

این تلفن از نسل چهارم ارتباطات پشتیبانی می‌کند و دو درگاه سیم‌کارت دارد که البته یکی از آن‌ها به‌عنوان درگاه کارت حافظه microSD نیز قابل استفاده است. شما می‌توانید یک تلفن دو سیم‌کارته بدون پشتیبانی از حافظه خارجی داشته باشید، یا یک تلفن تک‌سیم‌کارت که در درگاه دیگر آن کارت حافظه قرار داده و حافظه دردسترس کلی تلفن را افزایش می‌دهید.

بررسی تلفن P8 هواوی

همچون Mate 7 هواوی در این تلفن نیز از دو آنتن در بالا و پایین دستگاه استفاده کرده تا قدرت آنتن‌دهی آن افزایش یابد. قابلیتی هم وجود دارد که وقتی اتصال وای‌فای ضعیف می‌شود، گوشی به‌صورت خودکار به اینترنت همراه متصل می‌شود تا همیشه آنلاین باشید.

در ادامه می‌توانید نتیجه بنچمارک‌های اجرا شده روی هواوی پی 8 را مشاهده کنید:

تلفن / تبلت

AnTuTu 4

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Huawei P8

34942

50680

122.206

269.288

 15507

 12226

2800

1472

 51105

1030

850.1ms

LG G4

33372

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

Sony Xperia Z3+

34101

53292

280.379

490.311

28296

23506

4128

1457

57887

1705

893.6ms

Sony Xperia Z3

_

 41405

397.314

834.983

17686

16858

1886

1232

32852

1186

801.2ms

Sony Xperia M4 Aqua Dual

22902

35058

242.293

307.786

22506

 7884

2265

990

40895

892

1220.2ms

Nokia  Lumia 930

 25585

 -

 -

 -

 -

 -

1043

498ms

Sony Xperia E4

 17556

19194

 112.679

269.436

 8555

 3239

 1592

740

 18154

 355

1278.6ms

HTC One M9

29562

49674

603.118

542.337

27803

21090

3090

2352

57313

1675

661.3ms

Samsung Galaxy S6

41546

67802

607.488

788.162

35444

21204

5469

2545

58117

1732

572.3ms

Galaxy Note Edge

34543

47370

443.563

622.386

21029

19832

3315

1846

37623

1251

905.3ms

Nexus 6

-

49601

-

15602

21841

2731

1430

34965

1311

780.2ms

HTC Desire EYE

-

35323

389.922

730.159

23340

16865

2880

1537

36368

1119 /

811.7ms

Motorola Moto X

-

26909

176.804

346.338

7848

13753

2356

931

14457

806 /

1010.5ms

Galaxy Note 4

Exynos 5433

-

49112

279

611

26192

20,372

1850

1514

51247

1189 /

550.7ms

 باتری

باتری مورد استفاده در P8، ظرفیت ۲۶۸۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. این باتری غیرقابل تعویض، عملکرد نسبتا مناسبی دارد، اما به هیچ عنوان نمی‌توان عمر باتری را در زمره برتری‌های آن قلمداد کرد.

در استفاده معمولی عمر باتری این تلفن هوشمند اندرویدی حدودا ۲۰ ساعت است که حداقل نیازهای یک روز کاری شما را برآورده می‌کند، اما اگر بخواهید کمی به کارهای سنگین‌تری مثل بازی کردن یا وبگردی طولانی مدت بپردازید، ممکن است نیاز پیدا کنید تا اواخر روز آن را به شارژر متصل کنید.

بررسی تلفن P8 هواوی

در مجموع عمر باتری این تلفن مناسب است و پاسخگوی نیازهای شما است. در ادامه می‌توانید نتایج تست‌های همیشگی زومیت روی باتری تلفن‌ها را مشاهده کنید. در تست پخش ویدئو، یک فایل ویدیویی HD ثابت و استاندارد را آنقدر روی تلفن پخش می‌کنیم تا شارژ آن از ۱۰۰ درصد به صفر رسیده و خاموش شود. در طول این فرایند، اتصال‌های داده، وای‌فای، بلوتوث و... خاموش بوده و روشنایی نمایشگر روی ۵۰ درصد تنظیم می‌شود.

جمع بندی

P8 یک تلفن باکیفیت و زیبا است. رابط کاربری آن تجربه‌ای متفاوت از پوسته‌های کمپانی‌های دیگر تولیدکننده تلفن‌های اندرویدی  و بیشتر شبیه به iOS است. قابلیت‌های متنوع آن جذاب هستند و دوربین آن عکس‌هایی باکیفیت می‌گیرد. اپلیکیشن دوربین P8 نیز امکانات جالبی دارد که در کمتر محصول دیگری شاهد آن‌ها هستیم. عمر باتری P8 در سطح متوسط است و نمایشگر Full HD آن تصاویر را خیلی زیبا و طبیعی نشان می‌دهد، اما اگر میزان روشنایی آن بیشتر بود، این تجربه بسیار بهتر هم می‌‌شد.

اما شاید عمده‌ترین مشکل این تلفن عدم اصالت طراحی ظاهری و طراحی رابط کاربری آن باشد. کپی‌برداری تمام عیار هواوی از رابط کاربری iOS اپل و تقلید آن از طراحی آیفون باعث شده تا کمی این حس القا شود که با محصولی رو‌به‌رو هستیم که خلاقیت در آن کمتر دیده می‌شود. بااین‌حال نتیجه نهایی مطلوب است و اگر به‌دنبال خرید یک تلفن قدرتمند، مقاوم و خوش قیمت هستید، P8 هواوی می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب باشد.

بررسی تلفن P8 هواوی

نقاط قوت

  • طراحی خوب و بدنه باکیفیت
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت/کارت حافظه
  • دوربین خوب با امکانات متنوع
  • اسپیکرهای باکیفیت

نقاط ضعف

  • عدم دقت کافی در ژست حرکتی برای گرفتن اسکرین شات
  • کپی‌برداری از آیفون هم در طراحی ظاهری و هم در نرم‌افزار
  • عدم پشتیبانی مناسب نرم‌افزاری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات